Μενού Ροή
Ολοταχώς για containership με κύριο καύσιμο την αμμωνία

Η αμμωνία αποτελεί πλέον μία από τις πιο διαδεδομένες βιώσιμες (δυνητικές) λύσεις για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία. Ωστόσο, τα ζητήματα ασφαλείας τόσο επί του πλοίου όσο και στα λιμάνια αποτελούν έναν από τους κύριους ανασταλτικούς παράγοντες για την υιοθέτησή της. Για τον λόγο αυτό, η Έγκριση επί της Αρχής (AiP) που χορηγήθηκε πρόσφατα από τον νηογνώμονα Lloyd’s Register (LR) σε νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 3.500 TEUs με κύριο καύσιμο την αμμωνία αποτελεί σημαντικό ορόσημο για το μέλλον του συγκεκριμένου ναυτιλιακού καύσιμου.

Ο σχεδιασμός του εν λόγω πλοίου βασίστηκε στη συνεργασία των εταίρων A.P. Møller-Mærsk, MAN Energy Solutions, Deltamarin, Eltronic FuelTech, LR και ABS, με επικεφαλής το Κέντρο Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping. Στόχος τους ήταν η αύξηση του δυναμικού της αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου χαμηλών εκπομπών. Με την AiP αποδείχθηκε πως τα κριτήρια ασφαλείας για την εφαρμογή της αμμωνίας ως κύριου καυσίμου στο συγκεκριμένο πλοίο βρίσκονται εντός των ανεκτών επιπέδων και συνεπώς οι κίνδυνοι μπορούν να αντιμετωπιστούν με την υιοθέτηση κατάλληλων πρακτικών.

Η συνεχής ποσοτική αξιολόγηση των κινδύνων για τον σχεδιασμό πλοίων που υιοθετούν την αμμωνία ως κύριο καύσιμο επιτρέπει τον μετριασμό των κινδύνων εφαρμογής της, ενώ παράλληλα επιτρέπει την έκδοση των AiP τόσο από τον LR όσο και από τον ABS.

Πηγή: Ναυτικά Χρονικά

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας