Η αύξηση των χονδρεμπορικών τιμών εκτίναξε τις πωλήσεις της Elpedison στο β' τρίμηνο κατά 95% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, φτάνοντας τα 235 εκ. ευρώ.
Αντίστοιχα στο 6μηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν σε 456 εκατ. ευρώ (+50%). Το EBITDA στο β’ τρίμηνο έφθασε στα 21 εκατ. ευρώ (+97%) και στο εξάμηνο στα 44 εκατ. ευρώ (+60%).
Κινητήριος μοχλός για τις παραπάνω επιδόσεις αποτέλεσε η άνοδος κατά 1.054 MWh το 2ο τρίμηνο της εγχώριας ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο, καθώς το αέριο καύσιμο διευρύνει το μερίδιό του στην κάλυψη των εγχώριων αναγκών σε ρεύμα. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά 28% η παραγωγής ρεύματος από τις μονάδες της εταιρείας, η οποία διαμορφώθηκε στις 954 MWh.
Πέρα από την αύξηση της ηλεκτροπαραγωγής, ώθηση στην ενίσχυση των πωλήσεων έδωσε και η άνοδος των χονδρεμπορικών τιμών ρεύματος κατά το 2ο τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα, οι δύο αυτοί παράγοντες μπόρεσαν να υπερκεράσουν την αύξηση των τιμών δικαιωμάτων ρύπων και των διεθνών τιμών του καυσίμου, που σημειώθηκε κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα, θετικά συνέβαλε και η βελτίωση της απόδοσης της μονάδας στη Θεσσαλονίκη μετά την πρόσφατη αναβάθμιση της από τα 400 στα 420 MW, μια επένδυση της τάξης των 20 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, αρνητική επίδραση στα μεγέθη της Elpedison, όπως σημειώνεται, είχε η διαρκώς ανοδική τιμή του φυσικού αερίου, όπως και οι αυξημένες τιμές των δικαιωμάτων ρύπων CO2. Στο πρώτο εξάμηνο η μέση τιμή των δικαιωμάτων διαμορφώθηκε στα 43,9 ευρώ ανά τόνο CO2, αυξημένη κατά σχεδόν 100% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Τα μερίδια
Αξιοσημείωτες επιδόσεις έχει να επιδείξει και στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού η Elpedison. Το μερίδιο της διατηρήθηκε στο 4,5%, με ενίσχυση των όγκων προμήθειας και με διεύρυνση του πελατολογίου κυρίως στη χαμηλή τάση (οικιακοί πελάτες) «εν μέσω ενός άκρως ανταγωνιστικού περιβάλλοντος από εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας», όπως επισημαίνεται.
Στο α’ εξάμηνο η Elpedison ενίσχυσε και την παρουσία της στην απελευθερωμένη αγορά προμήθειας φυσικού αερίου, με τη διεύρυνση του πελατολογίου της και τη δραστηριότητα της στη χονδρεμπορική αγορά, μέσω εισαγωγών ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η εταιρία αναμένει την οριστικοποίηση παρεμβάσεων και μεταρρυθμίσεων στο target model, προσβλέποντας ότι θα βελτιώσουν τη λειτουργία του, θα επιτρέψουν την είσοδο νέων συμμετεχόντων και θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα σύζευξης των εγχώριων αγορών. Στο πλαίσιο αυτό η Elpedison προγραμματίζει νέες δράσεις για την ανάπτυξη του πελατολογίου της και τη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς στον ηλεκτρισμό και την προμήθεια φυσικού αερίου, αλλά και στον κλάδο των ενεργειακών υπηρεσιών.