Μενού Ροή
Στο μικροσκόπιο της ΡΑΕ οι πρακτικές υπερβολικών χρεώσεων των παρόχων στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς

Σε γνώση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας είναι περιπτώσεις υψηλών χρεώσεων σε εκκαθαριστικούς λογαριασμούς ρεύματος, όπως σημείωσε  ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής, κ. Αθανάσιος Δαγούμας, μιλώντας το μεσημέρι της Παρασκευής στον RealFM.

Συγκεκριμένα ο κ. Δαγούμας αναφερόμενος στη νέα βάση δεδομένων που “χτίζει” η ΡΑΕ και αφορά στοιχεία τιμολόγησης της λιανικής ηλεκτρικού ρεύματος σημείωσε ότι με τις καταγραφές και τις ψηφιακές εφαρμογές, που αρέσκεται να αναπτύσσει η ΡΑΕ προς διευκόλυνση των καταναλωτών και καλύτερη παρακολούθηση της αγοράς, “κάθε επιμέρους χρέωση που κάνει ο προμηθευτές θα μπορεί να ελέγχεται από τη ΡΑΕ αν είναι ορθή ή λανθασμένη και να μπορεί να παρεμβαίνει έγκαιρα σε περίπτωση που διαπιστώνει ότι έχει γίνει κάτι εκ παραδρομής”.

Ουσιαστικά η ΡΑΕ με τη νέα εφαρμογή - “μαμούθ” που αξιοποιεί τα big data των λογαριασμών έρχεται να καλύψει τα κενά από τις ελλείψεις και την καθυστέρηση στην εγκατάσταση των ψηφιακών μετρητών.

“Ελλείψει ψηφιακών μετρητών οι προμηθευτές κάνουν κάποιες εκτιμήσεις καταναλώσεων και εκδίδουν τους «έναντι» λογαριασμούς. Πολλές φορές για λόγους χρηματορροών χρεώνουν στον «έναντι» έναν μεγαλύτερο λογαριασμό από τον εκκαθαριστικό” ανέφερε ο κ. Δαγούμας και σημείωσε ότι “από τη βάση δεδομένων θα μπορούμε να παρακολουθούμε τη στρατηγική των προμηθευτών και αν γίνεται μια εμπροσθοβαρής χρέωση” πρόσθεσε ο κ. Δαγούμας.

Βάση δεδομένων

Με τη βάση δεδομένων “μαμούθ”, δηλαδή, που χτίζει η ΡΑΕ βασιζόμενη στην τεχνογνωσία που έχει, με το έστω και ολιγάριθμο αλλά υψηλής στάθμης προσωπικό της, θα μπορεί να αναλύει σε πάνω από 70 πεδία τις επιμέρους χρεώσεις των λογαριασμών. Όπως μάλιστα τόνισε ο κ. Δαγούμας το έργο αυτό είναι δύσκολο καθώς σε αντίθεση με τους λογαριασμούς των τηλεπικοινωνιών, όπου οι χρεώσεις είναι απλές, στους λογαριασμούς ενέργειας, λόγω της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, υπάρχουν ξεχωριστές καταγραφές για κάθε χρέωση, (δίκτυα, ΥΚΩ, κτλ) που δημιουργούν συγχύσεις και εντείνουν την καχυποψία των πολιτών.

Γιαυτό όπως τόνισε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δημιουργεί τη συγκεκριμένη βάση δεδομένων τιμολόγησης της λιανικής ηλεκτρικού ρεύματος με στόχο να διασταυρώνονται οι χρεώσεις και να παρεμβαίνει σε περίπτωση αστοχιών, στρεβλώσεων και λαθών.

Μάλιστα σημείωσε ότι από τα 7,5 εκατομμύρια μετρητών που υπάρχουν, χρεώσεις θα ανεβαίνουν αυτόματα στη βάση δεδομένων, στην οποία υπάρχουν τα 72 επιμέρους πεδία πληροφοριών.

“Με αυτή τη βάση δεδομένων και με το βάθος των πληροφοριών που θα έχουμε θα γίνεται μία επιβεβαίωση των υπολογισμών που κάνουν και οι προμηθευτές” όπως ανέφερε  ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής, κ. Αθανάσιος Δαγούμας, μιλώντας στον RealFM.

Τα παράπονα στη ΡΑΕ και οι επικείμενες κυρώσεις

Στο μεταξύ κάθε πολίτης όπως σημείωσε μπορεί να αξιοποιεί την πλατφόρμα MyRAE ώστε να λαμβάνει ενημερώσεις για τη δράση και τις αποφάσεις της Αρχής αλλά και να υποβάλλει ερωτήματα. Όπως είπε τις 12.000 έφτασαν το 2022 οι καταγγελίες-παράπονα των καταναλωτών στην πλατφόρμα ενημέρωσης και υποστήριξης καταναλωτών της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας μέσω της οποίας μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες και παράπονα για τους παρόχους ή διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο κ. Δαγούμας σημείωσε για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρεία ως ανεπαρκή. Μάλιστα με βάση τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Δαγούμας δύο στους τρεις καταναλωτές είναι ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις που λαμβάνουν.

Πάντως σύμφωνα με τον κ. Δαγούμα έχει ανοίξει μια σειρά ακροάσεων των προμηθευτών και για θέματα που αφορούν στη διαφάνεια. Μάλιστα προανήγγειλε ότι επίκεινται κάποιες πιθανές κυρώσεις σε προμηθευτές. Όπως είπε πάντως, Η ΡΑΕ έχει στείλει τα μηνύματά της και οι προμηθευτές έχουν βελτιωθεί όσον αφορά τη διαφάνειά τους.

“Εμείς θέλουμε να είναι όσο το δυνατόν να είναι πιο κατανοητοί οι λογαριασμοί στο βαθμό του εφικτού. Κάτι που δεν είναι εύκολο λόγω της δομής της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία έχει διαχωρισμένες τις δραστηριότητές της. Παραγωγή, μεταφορά, διανομή, λιανική. Ολες αυτές οι δραστηριότητες αναγκαστικά τιμολογούνται ξεχωριστά και επομένως ο καταναλωτής παίρνει έναν λογαριασμό με πάρα πολλά νούμερα που δεν μπορεί να κατανοήσει” συμπλήρωσε ο κ. Δαγούμας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας