Ανάμεσα στο γενικευμένο «ξεσηκωμό» επίσπευσης διαγωνισμών, έργων, προσφορών και projects πάσης φύσεως που θα «τρέξουν» το 2022 αλλά και τα επόμενα χρόνια, περίοπτη θέση έχει η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό.
Πρόκειται για ένα έργο κομβικό, ένα έργο εμβληματικό που θα αναβαθμίσει πλήρως ένα σημαντικό τμήμα της βόρειας Αττικής και όχι μόνο, αλλάζοντας τα δεδομένα για δεκάδες περιοχές σε όλη αυτή την περιοχή, προσφέροντας σημαντική αποσυμφόρηση.
Οι ιθύνοντες του υπουργείου Υποδομών επιδιώκουν ο διαγωνισμός για την επέκταση της Κύμης να ολοκληρωθεί μέσα στην τρέχουσα χρονιά.
Τα σπουδαία για το σημαντικό αυτό έργο προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ θα είναι η Τρίτη 22 Φεβρουαρίου, όταν και θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών, σε περίπτωση βεβαίως που δε δοθεί παράταση.
Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Mega project
Αποτελεί το mega project της φετινής χρονιάς όπου αναμένεται να δούμε να «παρελαύνουν» όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Φυσικά, εκτός από τα οφέλη για τις επιχειρήσεις του κλάδου, το έργο θα ωφελήσει και τους κατοίκους των ευρύτερων περιοχών, των δήμων της βόρειας Αττικής για τους οποίους η πρόσβαση στην Εθνική Οδό θα διευκολυνθεί.
Το έργο θα «τρέξει» από τη Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση. Αποτελεί το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την Αττική, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Όταν αποπερατωθεί το έργο της σήραγγας στα «σωθικά» των Βορείων Προαστίων, θα ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία των τοπικών οδών που καταλήγουν στην Εθνική Οδό, αλλά και της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα της εξόδου της που καταλήγει στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).
Για την αποπεράτωση του μεγάλου αυτού projects θα απαιτηθούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια από την ημέρα της υπογραφής.
Σε κάθε περίπτωση, ο νέος άξονας αναμένεται να λειτουργήσει από το 2027.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), και αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.
Η ολοκλήρωση με την σύνδεση Εθνικής Οδού στον κόμβο Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της Σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ μαζί με την προαίρεση.
Η προαίρεση ύψους 32,53 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που περιλαμβάνεται στο συνολικό κόστος του έργου αφορά στη ολοκλήρωση του Α/Κ Καλυφτάκη.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- Δυο γέφυρες μήκους περίπου 260 m εκάστη, με πλάτος φορέα ~10 m, όπου διέρχονται οι δυο κατευθυντήριοι κλάδοι του ΑΚ
- Οι προσβάσεις των γεφυρών με κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των απαιτούμενων επιχωμάτων
- Έργα κατασκευής νέων οδικών τμημάτων και κλάδων, που θα υποκαταστήσουν το οδικό δίκτυο του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου
Επίσης, περιλαμβάνονται και όλα τα επιμέρους έργα (οδοστρωσία, ασφαλτικά, αποχετευτικοί τάφροι και αγωγοί, οδοφωτισμός, σήμανση, ασφάλιση κλπ.)
Επίσης, περιλαμβάνει
Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 km περίπου), σήραγγα διά της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) ενδεικτικού μήκους 1,15 km περίπου και έργο ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover μέχρι την Χ.Θ. 3+700 περίπου, όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του Α/Κ Καλυφτάκη.
Επίσης περιλαμβάνει λοιπά συνοδευτικά έργα, όπως συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (Σ.Α.Ο.), περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα (Άνω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, δικτύων άρδευσης πρασίνου, κλπ.) έργα περιβάλλοντος κ.α.