Μολονότι σε ερώτηση του EnergyMag.gr για το αν θα κάνει επενδύσεις στην… ξηρά, ακολουθώντας και άλλους ναυτιλιακούς ομίλους στην παρουσίαση του ομολόγου την περασμένη εβδομάδα ο κ. Πόλυς Β. Χατζηιωάννου τόνισε πως «ναυτικοί είμαστε, αυτό ξέρουμε καλά, και παρ’ ότι ενδιαφερόμαστε για επενδύσεις στην Ελλάδα, το 95% των εργασιών μας θα παραμένει στη θάλασσα, η οικογένεια του κυπριακής καταγωγής επιχειρηματία έχει κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα και δη στην «πράσινη» ενέργεια.
Η οικογένεια Χατζηιωάννου δραστηριοποιείται στο χώρο της «καθαρής» ενέργειας στην Ελλάδα, μέσω της εταιρείας Αλασία Αναπτυξιακή Οικοδομική Ξενοδοχειακή Τουριστική Γεωργική Ναυτιλιακή Βιομηχανική Ενεργειακή και Αντιπροσωπειών Α.Ε.. Μέτοχοι της εταιρείας είναι ο Πόλυς Χατζηϊωάννου (με ποσοστό 69,15%), η Χρυστάλλα Χατζηιωάννου (10,25%), Ελένη Χατζηιωάννου (10,15%), Μαρία Χατζηιωάννου (10,15%), Νικόλαος Χατζηιωάννου (0,15%) και Στέλιος Χατζηιωάννου (0,15%).
Πρόσφατα, το Δεκέμβριο του 2021, η Αλασία Αναπτυξιακή εξασφάλισε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) δύο άδειες παραγωγής για μονάδες αποθήκευσης με συσσωρευτές, ισχύος 50 MW η καθεμιά και συνολικής ισχύος 100 MW στην περιοχή Κορωπί Αττικής. Έτσι, άλλη μια ισχυρή επιχειρηματική οικογένεια της χώρας εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ενέργειας και ειδικότερα σε αυτόν της αποθήκευσης.
Οι μονάδες θα τοποθετηθούν στις διασυνδεδεμένες με το Σύστημα θέσεις «Μπουρμπουτσανα Κουρσαλα» και «Μπουρμπουτσανα-Σέσι Καρέλα» του Δήμου Κορωπίου στην Ανατολική Αττική.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Πόλυς Χατζηιωάννου έχει ήδη παρουσία στην ενέργεια εδώ και χρόνια στη χώρα μας, καθώς έχει επενδύσει σε φωτοβολταϊκά πάρκα και ειδικότερα λειτουργεί φωτοβολταϊκό πάρκο συνολικής ισχύος 1,473 MW στη θέση «Απάθεια – Βραχάκι» του Δήμου Τροιζηνίας – Μεθάνων.
Οι εγγραφές για το ομόλογο
Εντωμεταξύ ξεκίνησαν χθες και ολοκληρώνονται αύριο Τετάρτη το απόγευμα οι εγγραφές για το 5ετές ομόλογο των 100 εκατ. ευρώ που εκδίδει η εταιρεία Safe Bulkers, συμφερόντων με ποσοστό άνω του 40% της οικογένειας Χατζηιωάννου.
Θυμίζουμε πως το εύρος της απόδοσης έχει οριστεί μεταξύ 2,70% και 3,10%, με την έκδοση να «πέφτει» πάνω στη μεγάλη επιδείνωση των ελληνικών κρατικών ομολόγων χθες όπου το 10ετές έφτασε έως το 2,50%, οπότε μένει να δούμε πως θα διαμορφωθεί το κλίμα σήμερα.
Σε κάθε περίπτωση, το κλίμα έχει επιδεινωθεί και δεν είναι ανάλογο με τις ναυτιλιακές εκδόσεις που είχαν προηγηθεί μέσα στο 2021, των Costamare Participations PLC (συμφερόντων οικογένειας Κωνσταντακόπουλου) και Capital Product Partners (συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη).
Σε κάθε περίπτωση η Safe Bulkers θα καταφέρει να «σηκώσει» τα 100 εκατ. ευρώ που στοχεύει, ενώ μένει να δούμε που θα διαμορφωθεί το επιτόκιο και τι επικάλυψη θα προκύψει. Η έναρξη της διαπραγμάτευσης του ομολόγου θα γίνει την μεθεπόμενη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου.
Το εκτόπισμα
Η Safe Bulkers διαθέτει ένα στόλο 42 φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου μετά τις πρόσφατες προσθήκες που έκανε.
Η εταιρεία του Π. Χατζηωάννου βρίσκεται σε φάση μεγάλου επενδυτικού προγράμματος, με στόχο την ανανέωση του στόλου της, καθώς έχει υπό ναυπήγηση εννέα πλοία.
Μάλιστα, η Safe Bulkers πραγματοποίησε το 2021 σημαντικές κινήσεις για την ανανέωση του στόλου της, καθώς προχώρησε στην πώληση εφτά πλοίων, ενώ εξαγόρασε τέσσερα μεταχειρισμένα.
Η Safe Bulkers είναι εισηγμένη στο NYSE της Νέας Υόρκης από το 2008, ενώ με «δύναμη πυρός» τα εννέα «super eco» bulk carriers πλοία που κατασκευάζει στην Ιαπωνία, είναι η τρίτη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία που ανοίγει «παρτίδες» με το ελληνικό χρηματιστήριο.
Η εταιρεία έχει κεφαλαιοποίηση περίπου στα 460 εκατ. δολάρια, με τη μετοχή της να κλείνει με άνοδο περίπου 200% το 2021, ενώ ο στόλος της έχει αποτίμηση κοντά στο 1 δισ. δολάρια.
Πρόσφατα η ναυτιλιακή ανακοίνωσε την απόκτηση ενός bulk carrier, χωρητικότητας 181,000 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2014 σε ιαπωνικό ναυπηγείο, στην τιμή έναντι 33,8 εκατ. δολαρίων.
Η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει από τα ταμειακά διαθέσιμα της Safe Bulkers. Το εν λόγω πλοίο θα μετονομαστεί σε “MV Maria” και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή εντός του Φεβρουαρίου 2022.