Εντυπωσιακό κρεσέντο ανάληψης έργων επιδεικνύει τελευταία ο όμιλος AVAX κάτι που αποτυπώνεται στη μετοχή που τις τελευταίες ημέρες έχει αφυπνιστεί, με αποκορύφωμα το χθεσινό +6,63%, ενώ ενδοσυνεδριακά έφτασε έως το +10,40%.
Μολονότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και η συνεπαγόμενη ανθρωπιστική και ενεργειακή κρίση σκεπάζει τα πάντα, οδηγώντας σε κινήσεις πανικού και άκριτες ρευστοποιήσεις το τελευταίο διάστημα, εντούτοις η κίνηση της AVAX δείχνει ότι στην αγορά ξυπνούν αντανακλαστικά και υπάρχει διάθεση «επιστροφής» στην κανονικότητα όπου θα δεσπόζουν οι οικονομικές και επιχειρηματικές εξελίξεις και όχι οι βομβαρδισμοί.
Τα έργα στο Ελληνικό
Η αγορά υποδέχτηκε με ενθουσιασμό λοιπόν την ανάληψη της πρώτης φάσης των έργων του Ελληνικού, αξίας 300 εκατ. ευρώ, αλλά και τη σηματοδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη αξίας 41 εκατ. ευρώ, που ανέλαβε η AVAX, η οποία βλέπει σημαντική αύξηση στο ανεκτέλεστό της.
Τα έργα στο Ελληνικό περιλαμβάνουν κρίσιμες υποδομές όπως το τεράστιας κατασκευαστικής πρόκλησης project της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, συνολικού προϋπολογισμού 70 -85 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των έργων αυτών είναι προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, ενώ όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα ο CEO της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και θα ολοκληρωθούν έως τον Σεπτέμβριο 2025.
Τα έργα της φάσης αυτής θα παραδίδονται σταδιακά και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων (πλην της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος) έργα στο Μητροπολιτικό Πάρκο (50 - 60 εκατ.), οδικά δίκτυα (45 - 57 εκατ.), δίκτυα υποδομών (44 - 54 εκατ.) εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων κ.α. (22 με 27 εκατ.).
Η γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με την Alstom
Σ’ ότι αφορά το έτερο project, την περασμένη Παρασκευή η διοίκηση της AVAX (ως ένωση εταιρειών μαζί με την γαλλική πολυεθνική κατασκευής τροχαίου υλικού Alstom που δραστηριοποιείται παγκοσμίως στις αγορές σιδηροδρομικών μεταφορών) υπέγραψε με την ΕΡΓΟΣΕ την σύμβαση ανάθεσης του έργου ύψους 40,973 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη».
Το έργο θα δώσει τη δυνατότητα σε ορίζοντα τριετίας στη σιδηροδρομική γραμμή 70 χιλ. από τη Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη να κυκλοφορούν επιβατικές αμαξοστοιχίες με ταχύτητα που θα φτάνει τα 160 χιλ. ανά ώρα. Η σημασία της συγκεκριμένης σύμβασης είναι ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένου ότι η γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη αποτελεί μέρος του πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ, που συνδέει τη συμπρωτεύουσα με τη Βουδαπέστη και άλλους προορισμούς στην κεντρική Ευρώπη.
Η Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (FlyOver)
Θυμίζουμε ότι προ ενάμιση μήνα, η κοινοπραξία AVAX – Μυτιληναίος είχε καταστεί προσωρινός ανάδοχος για το οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ "Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης" (FlyOver), προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα από τα εμβληματικότερα έργα που θα γίνουν στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, που θα ανεβάζει επίπεδο τη Θεσσαλονίκη.
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (FlyOver), θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης καθώς θα κάνει τις μετακινήσεις πιο γρήγορες και ασφαλείς, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Η μετοχή
Εν μέσω αυτών των έργων, η μετοχή της AVAX στις πέντε τελευταίες συνεδριάσεις καταγράφει άνοδο 10,66%, ξεχωρίζοντας σε μια ταραχώδη περίοδο για την αγορά, ενώ χθες έκλεισε στα 0,82 ευρώ (+6,63%), με την αποτίμηση του ομίλου στα 118,3 εκατ. ευρώ. Η μετοχή, παρά την αντίδραση των τελευταίων ημερών υποχωρεί σε ποσοστό 20% τους πρώτους δυόμισι μήνες του 2022, καθώς επλήγη από το γενικότερο κλίμα της αγοράς.
Το 2021 η μετοχή ενισχύθηκε σε ποσοστό 50% και ήταν από τις πιο κερδοφόρες του Mid Cap αλλά και όλης της αγοράς.