Μενού Ροή
MatrixPack
Πως η ελληνική Matrix Pack ανέβηκε στο… άρμα βιωσιμότητας και κατακτά τον κόσμο

Ξεκίνησε μόλις πριν από 14 χρόνια και έχοντας μια εξαιρετική ιδέα εκμεταλλεύτηκε άριστα την ευρύτερη... παράκρουση για την πράσινη στροφή και τη φυγή από τα πλαστικά μιας χρήσης, ανεβαίνοντας άκρως επιτυχημένα στο… άρμα της στροφής στη βιωσιμότητα. Ο λόγος για την ελληνική εταιρεία Matrix Pack, η οποία, με αιχμή την ιδέα για τα βιοδιασπώμενα χάρτινα καλαμάκια που πρώτη στον κόσμο λάνσαρε το 2016, πλέον έχει γίνει ένα από τα κορυφαία brand διεθνώς σε τέτοιου είδους προϊόντα.

Πλέον, η εταιρεία έχει εφτά μονάδες παραγωγής, δέκα κέντρα διανομής, απασχολεί πάνω από 550 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 380 στην Ελλάδα, ενώ δραστηριοποιείται σε 61 χώρες, προμηθεύοντας περισσότερους από 650 πελάτες παγκοσμίως. Την τελευταία διετία σημειώνει ανάπτυξη άνω του 40%, το 2022 έκανε τζίρο περίπου 40 εκατ. ευρώ, ενώ τα συμβόλαια που έχει με μεγάλους πελάτες έχουν ήδη εξασφαλίσει τζίρο 73 εκατ. ευρώ για το 2024.

Τα εφτά εργοστάσια για χάρτινα καλαμάκια βρίσκονται τρία στην Ελλάδα, δύο στις ΗΠΑ και από ένα σε Βουλγαρία και  Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται η ίδρυση εργοστασίου και στην Ινδία. Τα δέκα κέντρα διανομής βρίσκονται σε Ελλάδα, Βουλγαρία,  Ισπανία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδά και Ιαπωνία.

Ουσιαστικά η Matrix Pack αξιοποίησε την ευρωπαϊκή οδηγία 904/2019 που θεσπίζει απαγόρευση στο πλαστικό καλαμάκι και σταδιακή απόσυρση στα πλαστικά μιας χρήσης, έχοντας καταστεί μια κορυφαία και καινοτόμος παραγωγός παγκοσμίως σε λύσεις συσκευασίας τροφίμων και ποτών. Τα προϊόντα της Matrix Pack παρασκευάζονται από υπεύθυνα επιλεγμένες πρώτες ύλες, δεν περιέχουν συνθετικές χημικές ουσίες (PFAS-free), διατίθενται μέσω πιστοποιημένης αλυσίδας εφοδιασμού, προσφέρουν υψηλή απόδοση και διατίθενται σε ανταγωνιστική τιμή.

 

Τι παράγει η εταιρεία

 

Η εταιρεία παράγει:

•    Χάρτινα καλαμάκια ροφήματος

•    Χάρτινα καλαμάκια για βιομηχανική χρήση σε συσκευασίες γάλακτος και χυμών

•    Καπάκια για ζεστά και κρύα ροφήματα από fiber δηλαδή χάρτινο πολτό από ίνες ξύλου

•    Επιτραπέζια σκεύη τροφίμων από fiber χαρτιού

•    Χάρτινα μαχαιροπήρουνα μίας χρήσης

Τα προϊόντα της Matrix Pack παρασκευάζονται από χαρτί πιστοποιημένο FSC™ Mix, προωθώντας τη βιώσιμη διαχείριση των δασών, ενώ η παρασκευή σε καπάκια για κρύα και ζεστά ροφήματα από fiber ξεκίνησε πρόσφατα στις εγκαταστάσεις που διατηρεί η εταιρεία στη Ριτσώνα.

PAPER STRAWS AND PAPER LIDS

Δυναμικότητα της Ριτσώνας

Σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονόπουλο, η μονάδα της Ριτσώνας παράγει περί τα 25 εκατ. καλαμάκια σε ημερήσια βάση, ενώ όπως ανέφερε, τα μηχανήματα επεξεργάζονται 35 τόνους χαρτί την ημέρα, ώστε να διαμορφώσουν το κατάλληλο υλικό και μείγμα για να δημιουργηθούν τα καλαμάκια. Στις εγκαταστάσεις στην Ελλάδα η εταιρεία παράγει εκτός από καλαμάκια και άλλα προϊόντα όπως καπάκια, μαχαιροπίρουνα και πιάτα από βιορητίνες και επαναχρησιμοποιούμενα.

Συνολικά διαθέτει 22 γραμμές παραγωγής όπου επεξεργάζεται 5.000 τόνους πρώτης ύλης με δυναμικότητα 1 δισ. καπάκια στη κατηγορία wet fiber και επιπλέον γραμμές για την κατηγορία dry fiber.

Πωλήσεις και νέες επενδύσεις

Όπως τόνισε χθες ο ιδρυτής της εταιρείας κ. Λυμπέρης Πολυχρονόπουλος κατά τη διάρκεια ξενάγησης δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις της Ριτσώνας, φέτος αναμένεται κύκλος εργασιών περί τα 43 εκατ. ευρώ, το 2024 (όπως προαναφέρθηκε) αναμένονται στα 73 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ το 2025 θα ανέλθουν στα 170 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Matrix Pack είναι μια από τις τρεις μεγαλύτερες παγκοσμίως στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, ενώ οι άλλες δύο είναι η Tetrapak και η κορεάτικη Seoil.

 President of Matrix Pack Group

Όλη η προσπάθεια των τελευταίων ετών, έχει υποστηριχτεί από ίδια κεφάλαια αλλά και τραπεζικό δανεισμό, ενώ υπολογίζεται ότι φέτος θα μηδενίσει τις ζημιές και το 2024 θα είναι κερδοφόρο. Στην εταιρεία μπήκαν και ίδια κεφάλαια, 16 εκατ. ευρώ σηκώθηκαν από τις τράπεζες, και 8,5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Επίσης, το 35% των μετοχών της εταιρείες έχει περάσει πλέον στο fund ελληνικών συμφερόντων SouthBridge2. Σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονόπουλο, η εταιρεία σχεδιάζει να κάνει μια μεγάλη αύξηση κεφαλαίου το 2024 με τη συμμετοχή ισχυρών ξένων επενδυτών, ενώ σημείωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον. Η εταιρεία υλοποιεί νέες επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ εκ των οποίων περίπου τα μισά προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πελατολόγιο

Τα προϊόντα της εταιρείας απευθύνονται σε όλους τους κλάδους τις αγοράς τροφίμων και ποτών, όπως επιχειρήσεις εμφιάλωσης ροφημάτων (Βιομηχανικό καλαμάκι), μεγάλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού και καφέ (QSR), ξενοδοχεία, μπαρ, καφεστίαση και υπηρεσίες catering (Ho.Bar.Re.Ca.) και στις αγορές λιανικής (σούπερ μάρκετ και καταστήματα εμπορικά και cash-n-carry). Ανάμεσα στους μεγάλους πελάτες της επιχείρησης κορυφαία διεθνή brands όπως McDonald's, Burger King και KFC, ενώ δραστηριοποιείται και στο οργανωμένο λιανεμπόριο με πελάτες όπως Tesco, Lidl, Aldi, Metro κ.λπ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας