Μενού Ροή
Dover-border
Brexit: 5,5 δισ. ευρώ θα κοστίσουν οι συνοριακές ρυθμίσεις στην Βρετανία

Η βρετανική κυβέρνηση εκτιμά ότι θα δαπανήσει τουλάχιστον 4,7 δισεκατομμύρια λίρες (5,5 δισεκατομμύρια ευρώ) για την εφαρμογή των συνοριακών ρυθμίσεων μετά το Brexit, μετά από επανειλημμένες καθυστερήσεις στον καθορισμό νέων κανόνων, δήλωσε τη Δευτέρα (20 Μαΐου) ο παρατηρητής δαπανών του κοινοβουλίου.

Η Βρετανία ψήφισε υπέρ της αποχώρησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2016, αλλά, ήταν τέτοιο το μέγεθος του έργου να ξεμπερδέψει τις αλυσίδες εφοδιασμού και να ορθώσει τα τελωνειακά σύνορα, που μόλις φέτος θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες, οχτώ χρόνια αργότερα.

Η πρώτη φάση του λεγόμενου νέου λειτουργικού μοντέλου της Βρετανίας με στόχο τα σύνορα, που απαιτεί πρόσθετη πιστοποίηση, τέθηκε σε ισχύ στις 31 Ιανουαρίου.

Μια δεύτερη φάση ξεκίνησε στις 30 Απριλίου, με την εισαγωγή φυσικών ελέγχων στα λιμάνια. Μια τρίτη φάση, που απαιτεί δηλώσεις ασφάλειας και προστασίας, έχει προγραμματιστεί για τις 31 Οκτωβρίου.

Η Εθνική Ελεγκτική Υπηρεσία (NAO) δήλωσε ότι το ποσό των 4,7 δισεκατομμυρίων λιρών είναι το ποσό που η κυβέρνηση προβλέπει ότι θα δαπανήσει για τα 13 πιο σημαντικά προγράμματα διαχείρισης της διέλευσης των εμπορευμάτων από τα σύνορα μετά το Brexit και για τη βελτίωση των επιδόσεων κατά τη διάρκεια της ζωής των προγραμμάτων.

Η κυβέρνηση καθυστέρησε την εφαρμογή των πλήρων ελέγχων πέντε φορές από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου εξόδου από την ΕΕ στις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Αυτό προκάλεσε αβεβαιότητα για τις επιχειρήσεις, πρόσθετο κόστος για την κυβέρνηση και τα λιμάνια και αύξησε τον κίνδυνο βιοπροστασίας για το Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε η NAO.

«Οι επανειλημμένες καθυστερήσεις στην εισαγωγή ελέγχων των εισαγωγών και οι δυσκολίες πρόβλεψης των αναγκών είχαν ως αποτέλεσμα κυβερνητικές δαπάνες για υποδομές και προσωπικό που τελικά δεν ήταν απαραίτητες», ανέφερε.

«Οι καθυστερημένες ανακοινώσεις σχετικά με την πολιτική και η αβεβαιότητα σχετικά με την εφαρμογή των ελέγχων έχουν επίσης μειώσει την ικανότητα των επιχειρήσεων και των λιμένων να προετοιμαστούν για τις αλλαγές».

Η ΝΑΟ σημείωσε ότι ενώ οι διαδικασίες στα σύνορα μετά την έξοδο από την ΕΕ λειτούργησαν «σχετικά ομαλά», οι επιχειρήσεις που εμπορεύονται αγαθά μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ αντιμετώπισαν πρόσθετο κόστος και διοικητικό φόρτο.

Ο εποπτικός φορέας άσκησε επίσης κριτική στην κυβερνητική στρατηγική για τα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου 2025, η οποία δημοσιεύθηκε το 2020, λέγοντας ότι «στερείται σαφούς χρονοδιαγράμματος και ολοκληρωμένου διακρατικού σχεδίου υλοποίησης, με μεμονωμένα τμήματα να ηγούνται διαφορετικών πτυχών της εφαρμογής».

Η κυβέρνηση χρειαζόταν επίσης «μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση» για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, δήλωσε η ΝΑΟ.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας