Απογειώθηκε η μετοχή της Tesla την Πέμπτη καθώς αυξήθηκε σχεδόν 22% – το μεγαλύτερο ημερήσιο κέρδος σε πάνω από μια δεκαετία – μετά την τολμηρή πρόβλεψη του CEO, Ιλον Μασκ, για αύξηση των πωλήσεων. Αυτή η πρόβλεψη καθησύχασε τους επενδυτές και τους έπεισε ότι πράγματι εξακολουθεί να επιδιώκει να αναπτύξει τη βασική δραστηριότητα της πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Μασκ προέβλεψε αύξηση πωλήσεων 20%-30% το επόμενο έτος, υποσχόμενος να λανσάρει ένα προσιτό όχημα το πρώτο εξάμηνο του 2025 και είπε ότι οι προσπάθειες για μείωση του κόστους παραγωγής αύξησαν τα περιθώρια κέρδους το τρίτο τρίμηνο.
Η μετοχή ανήλθε σε υψηλό συνεδρίασης 262,2 δολαρίων με όγκο περίπου 200 εκατομμυρίων μετοχών. Ήταν το μεγαλύτερο κέρδος από τον Μάιο του 2013 και διέγραψε τις πρόσφατες απώλειες λόγω ανησυχιών ότι ο Mασκ αποσπάστηκε από νέα έργα όπως το robotaxi που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Στο τέλος, σχεδόν 150 δισεκατομμύρια δολάρια προστέθηκαν στην κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.
«Με την πώληση της μετοχής τον Οκτώβριο πριν από την ανακοίνωση των κερδών της, ορισμένες «αρκούδες» πιστεύουν ότι αυτό είναι περισσότερο ένα ράλι ανακούφισης, καθώς τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα από ό,τι αναμενόταν», δήλωσε ο Ed Egilinsky, διευθύνων σύμβουλος στην επενδυτική εταιρεία Direxion.
Το απότομο ράλι μπορεί επίσης να αποδοθεί σε κάποια σύντομη κάλυψη, είπε. Το βραχυπρόθεσμο επιτόκιο για τη μετοχή της Tesla ήταν 2,33% στα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του LSEG.
Tesla: Στροφή σε εταιρεία τεχνολογίας και ρομποτικής
Ο Μασκ στρέφει την Tesla σε μια εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής από ηγέτη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), αλλά δεν έχει ακόμη καταστρώσει ένα λεπτομερές επιχειρηματικό σχέδιο για τη νέα εστίασή του. Οι επενδυτές πούλησαν τις μετοχές της Tesla νωρίτερα αυτό το μήνα μετά από μια εκδήλωση robotaxi που δεν περείχε επαρκείς λεπτομέρειες για το σχέδιο του μεγιστάνα.
Το περασμένο τρίμηνο, ο Μασκ έκανε τολμηρές ανακοινώσεις της εταιρείας για τα πάντα εκτός από αυτοκίνητα – από ταξί χωρίς οδηγό μέχρι ανθρωποειδή ρομπότ – αφήνοντας τους επενδυτές να ανησυχούν για τη μείωση των περιθωρίων κέρδους που έχουν ήδη συμπιεστεί από τις μειωμένες τιμές.
«Σίγουρα φαινόταν πιο παθιασμένος και επένδυσε σε αυτό αυτή τη φορά», είπε η Τζέσικα Κάλντγουελ, επικεφαλής του τμήματος πληροφοριών στον ιστότοπο έρευνας και αγοράς αυτοκινήτων Edmunds.
“Αισθάνομαι ότι μεγάλο μέρος της Tesla είναι συνδεδεμένο στο μέλλον, αλλά πρέπει να καταλάβουμε πώς θα φτάσετε εκεί. Αυτό έπρεπε να ακούσουν οι άνθρωποι και ήταν λίγο καλύτεροι στην παροχή αυτών των λεπτομερειών από ό,τι στο παρελθόν. ”
Η Tesla ανέφερε περιθώριο τρίτου τριμήνου που ξεπέρασε εύκολα τις προσδοκίες της Wall Street και επισήμανε ότι το κόστος εργασίας και υλικών για την κατασκευή οχημάτων – γνωστό ως κόστος πωληθέντων αγαθών ανά όχημα – έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο που είχε ποτέ, περίπου 35.100 δολάρια.
Κατέγραψε έσοδα 326 εκατομμυρίων δολαρίων για το λογισμικό αυτόματου πιλότου που ονομάζεται Full Self Driving που χρησιμοποιείται στο Cybertruck και σε άλλες αυτόνομες λειτουργίες.
“Το FSD έπαιξε ρόλο στην επέκταση του περιθωρίου, αλλά νομίζω ότι μείωσε το κόστος παραγωγής ανά μονάδα… Με την πάροδο του χρόνου, το FSD θα πρέπει να οδηγήσει σε υψηλότερη μακροπρόθεσμη επέκταση περιθωρίου”, δήλωσε ο Seth Goldstein, στρατηγικός μετοχών της Morningstar.
Το FSD είναι το θεμέλιο για τα ρομποταξί που ετοιμάζει η Tesla.
Ο Μασκ είπε ότι αναμένει ότι τα οχήματα της Tesla θα προσφέρουν πληρωμένες, χωρίς οδηγό, υπηρεσίες οδήγησης το επόμενο έτος, διπλασιάζοντας την υπόσχεσή του στην εκδήλωση για τα ρομποταξί. Αλλά αυτό το σχέδιο είναι πιθανό να αντιμετωπίσει σημαντικές ρυθμιστικές προκλήσεις.
Πηγή: ot.gr