Οι αρχές της Βραζιλίας σταμάτησαν την κατασκευή ενός εργοστασίου της κινεζικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων BYD, λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι ζούσαν σε συνθήκες συγκρίσιμες με τη «σκλαβιά». Μάλιστα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εισαγγελίας Δημόσιας Εργασίας (MPT) της χώρας ανακοίνωσε ότι περισσότεροι από 160 εργαζόμενοι διασώθηκαν στη βορειοανατολική πολιτεία Μπάγια της Βραζιλίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC οι εργαζόμενοι υποβλήθηκαν σε «εξευτελιστικό» περιβάλλον και τους παρακρατήθηκαν τα διαβατήρια και οι μισθοί από την κατασκευαστική εταιρεία. Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας».
Το πρώτο εργοστάσιο EV της BYD εκτός Κίνας
Το εργοστάσιο είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει μέχρι τον Μάρτιο του 2025 και επρόκειτο να είναι το πρώτο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της BYD εκτός Ασίας. Οι εργαζόμενοι, που προσελήφθησαν από την Jinjiang Construction Brazil, ζούσαν σε τέσσερις εγκαταστάσεις στην πόλη Camaçari.
Σε μια τέτοια εγκατάσταση, οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να κοιμηθούν σε κρεβάτια χωρίς στρώματα, σύμφωνα με τους εισαγγελείς. Κάθε μπάνιο μοιράστηκε επίσης σε 31 εργαζόμενους, αναγκάζοντάς τους να σηκωθούν πολύ νωρίς για να είναι έτοιμοι για δουλειά.
«Οι συνθήκες που βρέθηκαν στα καταλύματα αποκάλυψαν μια ανησυχητική εικόνα επισφάλειας και υποβάθμισης», ανέφερε το MPT. Οι «συνθήκες που μοιάζουν με τη δουλεία», όπως ορίζονται από τη βραζιλιάνικη νομοθεσία, περιλαμβάνουν δουλεία με χρέη και εργασία που παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Το MPT πρόσθεσε ότι η κατάσταση αποτελεί επίσης «καταναγκαστική εργασία», καθώς από πολλούς εργαζόμενους παρακρατήθηκαν οι μισθοί τους και αντιμετώπισαν υπερβολικό κόστος για τη λύση των συμβάσεων τους.
Οι επενδύσεις της BYD στη Βραζιλία
Η BYD ανακοίνωσε ότι οι εργαζόμενοι που επλήγησαν μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία. Πρόσθεσε ότι είχε διεξαγάγει «λεπτομερή ανασκόπηση» των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης για υπεργολαβικούς υπαλλήλους και ζήτησε σε «αρκετές περιπτώσεις» από την κατασκευαστική εταιρεία να κάνει βελτιώσεις.
Σημειώνεται ότι η BYD, συντομογραφία του Build Your Dreams, είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla του Ίλον Μασκ τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, καθώς οι δύο μάχονταν για την πρώτη θέση στον κλάδο.
Η εταιρεία επεκτείνει επίσης τη θέση της στη Βραζιλία, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της στο εξωτερικό. Άνοιξε για πρώτη φορά ένα εργοστάσιο στο Σάο Πάολο το 2015, παράγοντας σασί για ηλεκτρικά λεωφορεία. Πέρυσι, ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 3 δισεκατομμύρια ρεάλ (484,2 εκατομμύρια δολάρια) στη Βραζιλία για την κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κρατικές επιδοτήσεις
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έχουν ενισχυθεί από κρατικές επιδοτήσεις. που ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να ανταλλάσσουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητά τους με ηλεκτρικά ή υβριδικά. Αλλά υπάρχει μια αυξανόμενη αντίδραση στο εξωτερικό ενάντια σε αυτό που ορισμένοι θεωρούν ως άδικη υποστήριξη της κινεζικής κυβέρνησης προς τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η ΕΕ έχουν επιβάλει δασμούς σε ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, με περισσότερους δασμούς να αναμένονται κατά την επερχόμενη κυβέρνηση του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
Πηγή: ot.gr