Έκπληξη προκάλεσε η ξαφνική παραίτηση του CEO της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις (Herbert Diess) ενάμιση μήνα μετά την παρουσία του στην Αστυπάλαια με αφορμή την συμπλήρωση ενός χρόνου από την έναρξη του προγράμματος ηλεκτροκίνησης και μετασχηματισμού του νησιού.
Όπως ανακοίνωσε η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία, ο Ντις θα αποχωρήσει από τη θέση του την 1η Σεπτεμβρίου.
Διάδοχός του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο θα είναι ο νυν CEO της Porsche, Όλιβερ Μπλούμε.
Ο Μπλούμε θα διατηρήσει τη θέση του και στο «τιμόνι» της Porsche, ενώ επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της VW θα αναλάβει ο τωρινός CFO, Άρνο Άντλιτς.
Η ξαφνική αποχώρηση του Ντις έρχεται την ώρα που η VW είναι σε πόλεμο με τα εργατικά συνδικάτα και τους μετόχους της για την αλλαγή στρατηγική της και τις περικοπές κόστους και σίγουρα θα προκαλέσει ανησυχία στους επενδυτές.
H Volkswagen βρίσκεται στη διαδικασία εισαγωγής της πιο ακριβής της μπράντας, της Porsche, στο χρηματιστήριο (IPO), ενώ προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα για τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση και τα προγράμματα.
Ο 63χρονος σήμερα Χέρμπερτ Ντις προσελήφθη στην VW από την BMW το 2015. Eίναι από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης ανάμεσα στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Είχε συμβόλαιο για να παραμείνει CEO της VW έως το 2025.
Τα σχέδια για τα αυτόνομα οχήματα
Ερωτηματικό παραμένει εάν τα σχέδια που είχε ανακοινώσει παρουσία του πρωθυπουργού για την ενίσχυση της παρουσίας στην Ελλάδα με ομάδες εργαζομένων που θα δημιουργήσουν τον επόμενο στόλο αυτόνομων οχημάτων της εταιρείας θα γίνει πραγματικότητα.
Όπως είχε πει, «το συζητάμε και με την κυβέρνηση, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουμε πάρει κάποια απόφαση». «Στην Ελλάδα υπάρχουν προοπτικές πάνω στην ανάπτυξη λογισμικού και νέων τεχνολογιών. Το βλέπουμε, επενδύσεις γίνονται. Ακόμα κι αυτό που κάνουμε εμείς εδώ (σ.σ.: στην Αστυπάλαια), που είναι ένα μέρος της δουλειάς μας και μάλιστα σε μικρή κλίμακα, είναι ενδεικτικό».
Ο ίδιος είχε αποκαλύψει ότι πριν από τη συμφωνία για την υποστήριξη του προγράμματος της Αστυπάλαιας υπήρχαν συζητήσεις για κάποια βιομηχανικά projects και συγκεκριμένες προτάσεις από την ελληνική κυβέρνηση, που όμως η VW δεν θεωρούσε βιώσιμες.
«Τότε τέθηκε στο τραπέζι να συμμετέχουμε σ’ αυτό το φιλόδοξο project, να βοηθήσουμε στη μετάβαση ενός νησιού προς ένα έξυπνο και βιώσιμο μέλλον, που θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα. Στην αρχή δεν ήμουν και πολύ σίγουρος ότι μπορεί να έχει αποτέλεσμα. Μετά πάλι σκέφτηκα “γιατί όχι;”. Στην τελική δεν είναι μόνο να αλλάξεις τα οχήματα σε ηλεκτρικά, το μεγάλο στοίχημα είναι να μετασχηματίσεις τα οικοσυστήματα. Και στα νησιά μπορείς να το κάνεις πιο εύκολα, γιατί είναι μικρότερη η κλίμακα. Κάπως έτσι μπήκαμε στη συζήτηση με την ομάδα του κυρίου πρωθυπουργού για την επιλογή του νησιού. Καταλήξαμε στην Αστυπάλαια. Δεν ήξερα καν πού ήταν το νησί. Νομίζω όμως ότι ήταν καλή επιλογή. Ειδικά καθώς δεν είναι ακόμα “πράσινο” νησί. Οπότε όλα πρέπει παράλληλα να δουλευτούν, τα αυτοκίνητα, η ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ, τα δίκτυα, οι υπηρεσίες. Είναι μια πολύ καλή υπόθεση. Είναι ένα project αρκετά μεγάλο για να έχει λογική και παράλληλα τόσο μικρό ώστε να μην είναι και ακριβό», λέει.
Για τον ίδιο, η πραγματική αξία του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και ο αντίκτυπός του στην ενεργειακή μετάβαση θα φανεί σε 4 με 5 χρόνια από τώρα. «Το πιστεύω, θα αποτελέσει βιτρίνα για όλο τον κόσμο, για το πώς επιτυγχάνεις πράσινο, βιώσιμο τουρισμό, ότι το ηλεκτρικό οικοσύστημα μπορεί να λειτουργήσει», σημειώνει.