Η Φινλανδία κινείται με ταχείς ρυθμούς προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση των μεταφορών, καθώς η στάση απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται πιο ευνοϊκή, και οι τιμές της βενζίνης συμβάλλουν στην προώθηση της αλλαγής.
Ο αριθμός των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί, με το μερίδιό τους να φτάνει το 42% έως το 2025 και σχεδόν το 70% έως το 2030, αναφέρεται σε έρευνα του Φινλανδικού Κέντρου Πληροφόρησης του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.
«Όσο μεγαλύτερη είναι η προσωπική εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο πιο θετική είναι η στάση απέναντί τους», δήλωσε ο Tero Kallio, διευθύνων σύμβουλος της Φινλανδικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας.
Η Φινλανδία έχει πληθυσμό 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων και 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά μόνο το 18% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Φινλανδία πέρυσι ήταν πλήρως ηλεκτρικά.
Σε μια χώρα όμως όπου η μέση απόσταση μεταξύ των μεγάλων πόλεων μπορεί να είναι μεταξύ 100 και 500 χιλιομέτρων, η στάση φαίνεται να αλλάζει γρήγορα και οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης έχουν κάνει τους οδηγούς να αναθεωρήσουν απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ το 44% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι έτοιμοι να κινηθούν πλήρως ηλεκτρικά, περίπου 82% δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα βενζινοκίνητο υβριδικό αυτοκίνητο, ενώ το 55% είπε ότι θα επέλεγαν ένα plug-in υβριδικό.
Ωστόσο, η έλλειψη σημείων φόρτισης και συναφών υποδομών αποτρέπει τους ανθρώπους από την αγορά τέτοιων αυτοκινήτων, και ενώ ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξάνεται, αυτό δεν συμβαίνει αρκετά γρήγορα ώστε να καλύψει τη ζήτηση.
Η μέση τιμή των 50.000 ευρώ για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ένα άλλο στοιχείο που αποτρέπει σήμερα πολλά φινλανδικά νοικοκυριά.
Πηγή: euractiv.gr