Βρήκαμε τους δύο πρώτους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, που έκαναν το “βήμα εμπρός”, επέλεξαν μοντέλα της Tesla για επαγγελματικά τους εργαλεία και όπως λένε, δεν το μετανιώνουν ούτε για μια στιγμή.
Ο Γιώργος και ο Σταύρος, είναι οι πρώτοι επαγγελματίες οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί, που επέλεξαν αυτοκίνητα της Tesla για να κάνουν τη δουλειά τους. Μάλιστα, την ημέρα της φωτογράφησης, ο Σταύρος ήταν μόλις στην τρίτη μέρα που είχε το αυτοκίνητο στο δρόμο επισήμως. Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης είναι δεδομένα, με το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατά τη χρήση τους και το κόστος “επαναφόρτισης”.
Για εμάς είχε περισσότερο ενδιαφέρον να μάθουμε από τη μεριά των επαγγελματιών πως το βλέπουν. Οπότε και με συνοπτικές διαδικασίες, έχοντας δει το Model Y του Γιώργου Ασημακόπουλου στο δρόμο, έγινε η απαραίτητη έρευνα και μαζί της, η πρώτη επαφή με τον ιδιοκτήτη του πρώτου Tesla ταξί στην Ελλάδα.
Καθώς εκείνος είναι ο πρώτος που “διέβη τον Ρουβίκωνα” της ελληνικής γραφειοκρατίας, έχει και τον πρώτο λόγο- και μας εκπλήσσει ευχάριστα. Δεν ήταν καθόλου δύσκολο -λέει- καθώς υπάρχει νομικό πλαίσιο, ενώ όλα απλοποιούνται ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη του κρατικού προγράμματος σημαντικής επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ταξί (και την απόσυρση κάποιου παλιού), το οποίο προφανώς και αποτελεί ένα πολύ καλό λόγο για κάποιον επαγγελματία, να κάνει την κίνηση προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης.
Για τον ίδιο, δεν ήταν καθόλου δύσκολο επίσης το να αποφασίσει πως θέλει το Model Y για το νέο του επαγγελματικό “σπίτι”. Τα προτερήματα του Model Y, είναι πολλά και με την πρώτη ευκαιρία θα τα αναλύσουμε μέσα από μια δοκιμή του αυτοκινήτου που θα προγραμματίσουμε με την ελληνική αντιπροσωπεία. Σε αυτά, πρέπει να συνυπολογιστεί και το “ανοιχτό” λογισμικό, που έχει πρόβλεψη για επαγγελματική χρήση του αυτοκινήτου και “αναμονή” στη σχετική καλωδίωση για να υποστηριχθεί το ταξίμετρο.
Σημαντική επίσης είναι η κατάρτιση των υπεύθυνων της αντιπροσωπείας της Tesla, που διευκολύνουν ιδιαίτερα όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και τις σχετικές διατυπώσεις. Τουλάχιστον οι δύο φίλοι, το καταθέτουν αυτό "με μια φωνή" και το προσυπογράφουν. Έπαιξε κι αυτό το ρόλο του; Πιθανόν. Σημαντικός είναι και ο αντίκτυπος που έχει η επιλογή του Tesla στη δουλειά.
Από τη συζήτηση με το Γιώργο και τη σύγκριση που μπορεί να κάνει ο ίδιος με την πρότερη κατάσταση (είχε diesel Mercedes ταξί) καθώς είναι επαγγελματίας οδηγός ταξί εδώ και 24 χρόνια, δεν είναι μόνο η βελτίωση της καθημερινότητας που κάνει την πλάστιγγα να γέρνει προς το Tesla Model Y. Σημαντική -λέει ο ίδιος- είναι και η αύξηση της κερδοφορίας από τη χρήση του.
Αυτό συμβαίνει, αφού οι τιμές των υγρών καυσίμων (και δη του diesel) είναι πλέον στα όρια του ασύμφορου, επιβάλλοντας πολλές περισσότερες ώρες δουλειάς με ένα “συμβατικό” ταξί, για το ίδιο οικονομικό αποτέλεσμα. "Το κόστος" θυμάται ο Γιώργος χαρακτηριστικά "για να κατέβω από Κηφισιά στον Πειραιά μέσω του μποτιλιαρισμένου Κηφισού, είναι 2% στη μπαταρία που σημαίνει κάτι σαν 0,40 λεπτά του ευρώ".
Για το Γιώργο που έχει μερικούς μήνες στο "κουρμπέτι" με το Tesla του, οι πληροφορίες που έχει εισπράξει είναι υπολογίσιμες. Όπως επισημαίνει, δεν είναι μόνο το κόστος που κάνει τη διαφορά. Το ότι ως μοντέλο της Tesla το ταξί του έχει έναν άερα "εξωτικού" αυτοκινήτου, τον καθιστά περιζήτητο. Οι πελάτες αναγνωρίζουν τη διαφορετικότητα του αυτοκινήτου και όπως λέει ο ίδιος, τον προτιμούν και τον αναζητούν- κάτι που δεν είναι δύσκολο την εποχή που τα social media βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Από τα “νέα” στοιχεία της καθημερινότητάς του, είναι ο ενθουσιασμός των πελατών που μπαίνουν για πρώτη φορά σε ένα Tesla (εδώ παίζει το ρόλο της και η απήχηση της εταιρείας στο κοινό- και δη στις νεότερες ηλικίες), καθώς και η ποιότητα που απολαμβάνει σε ένα περιβάλλον χωρίς θορύβους και κραδασμούς.
Η αυτονομία που εύλογα θα μπορούσε να αποτελέσει πηγή άγχους για την καθημερινότητά του, είναι επαρκέστατη όπως λέει ο ίδιος κάνοντας κατά μέσο όρο περί τα 450 χιλιόμετρα και σχεδόν σταθερά αποδεικνύεται μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής- κάτι που μοιάζει λογικό αφού μιλάμε για κίνηση σχεδόν αποκλειστικά σε αστικό τοπίο.
Ακόμα όμως και αν χρειαστεί, οι Superchargers της Tesla, δίνουν τη λύση ταχύτατα και με μικρό κόστος. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά της συνάντησής μας, ο Γιώργος δείχνει τον ενθουσιασμό του και όπως προκύπτει, έπαιξε το ρόλο του στο να “ψηθεί” και ο νεότερος της παρέας, ο Σταύρος Σιδερίδης, να προχωρήσει και αυτός στο αντίστοιχο εγχείρημα, βάζοντας το πρώτο Model 3 στον “πλανήτη” των ελληνικών ταξί.
Ο Σταύρος είναι έτσι και αλλιώς πιο νέος στο επάγγελμα αλλά και με “μόλις τριών ημερών” με το Tesla Model 3 ως ταξί. Είναι όμως και αυτός πολύ ενθουσιασμένος. Με… ανήσυχο οδηγικά παρελθόν, ο Σταύρος μόνο καλά λόγια έχει να πει για την εμπειρία του με το Tesla, στο οποίο έχει μια ιδιαίτερη απόχρωση, που πάει περισσότερο προς το πορτοκαλί και κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.
Η εικόνα των δύο νέων ανθρώπων που με τον ενθουσιασμό και τη θετική τους διάθεση, έρχονται να “ταράξουν” τα λιμνάζοντα ύδατα της συγκεκριμένης κατηγορίας των επαγγελματιών, είναι αν μη τι άλλο ελπιδοφόρα. Το μέλλον της “κίτρινης φυλής” είναι μάλλον καλύτερο, με αναβαθμισμένο τον πολιτισμένο τους χαρακτήρα και σαφώς πιο σύγχρονο τρόπο στην αντιμετώπιση της καθημερινότητας.
Μη νομίζετε. Είναι σημαντικό και για τους ίδιους, το να βρίσκονται σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο -και δη σε ένα Tesla- και να περνούν τις ώρες της δουλειάς σε ένα σαφώς αναβαθμισμένο περιβάλλον. Παίζει σημαντικό ρόλο στα χαμόγελα και στη διάθεσή τους και αυτό αντανακλά στους πελάτες (για να μην πούμε για τους υπόλοιπους οδηγούς στο δρόμο).
Η σημαντική κρατική επιδότηση για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού ταξί, είναι ένας καλός λόγος για να κινηθούν κι άλλοι επαγγελματίες προς την κατεύθυνση αυτή, όπως είναι και η ελάχιστη ανάγκη συντήρησης που έχουν τα ηλεκτρικά ως επί το πλείστον αλλά και η φόρτιση στο σπίτι. Η ιδιαιτερότητα των μοντέλων της Tesla, που όπως και να το κάνουμε, είναι κάτι special στο μάτι -πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ταξί...- αποτελεί το καλύτερο συμπλήρωμα για τη διαμόρφωση μιας πολύ ενδιαφέρουσας νέας εικόνας για το σύνολο των επαγγελματιών.
Ήδη στους δρόμους της Αθήνας βλέπουμε όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξί και αυτό είναι πραγματικά ένα βήμα προς μια καλύτερη εικόνα στους δρόμους στο άμεσο μέλλον. Δεν μας λείπουν καθόλου οι μαύρες εξατμίσεις και τα "ντουμάνια" τους, για τα οποία όμως πρέπει να παραδεχτούμε πως πλέον σπανίζουν. Τα Tesla παραμένουν “μονόκεροι”, όντας προς το παρόν μόλις δύο (αν και ετοιμάζεται από ότι μάθαμε και το τρίτο…) και προφανώς ως “απόλυτο νούμερο”, έχουν άμεση σχέση με το συνολικό ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι των συμβατικών.
Έχουμε “δρόμο” ακόμα μέχρι να μιλήσουμε με όρους προηγμένων Ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες τα ηλεκτρικά έχουν εδώ και καιρό ξεπεράσει εκείνα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στις πωλήσεις. To Model Y φερ’ ειπείν, το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις στην Ευρώπη με 71.683 ταξινομήσεις- αφήνοντας στη δεύτερη θέση το σημαντικά φθηνότερο Dacia Sandero με 60.202.
Οι λόγοι για τους οποίους στη χώρα μας έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να φτάσουμε τα δεδομένα των προηγμένων ευρωπαϊκών χωρών, είναι πάρα πολλοί και δεν αναλύονται σε ένα και μόνο κείμενο. Ας κρατήσουμε προς το παρόν την πολύ θετική εικόνα των δύο επαγγελματιών που προχώρησαν ένα βήμα πιο πέραν και εκτός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έκαναν την “υπέρβαση” και πήγαν σε Tesla. Πάντα στους πρωτοπόρους, αξίζει μια ιδιαίτερη μνεία σε όλους τους τομείς.
Πηγή: sport24.gr