Με «τσίτα τα γκάζια» και διψήφιο ποσοστό «τρέχει» τη Μ. Δευτέρα η μετοχή της Tesla, αφού η βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατάφερε και ξεπέρασε έναν σημαντικό σκόπελο στην ανάπτυξη της προηγμένης τεχνολογίας υποστήριξης οδηγού στην Κίνα.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας εκτινάχθηκε με περισσότερο από 14.5%, καθώς οι επενδυτές αντέδρασαν θετικά στα νέα σχετικά με την επίσκεψη του CEO της Tesla, Ίλον Μασκ, στην Κίνα.
Η Tesla ανακοίνωσε την Κυριακή ότι οι τοπικές κινεζικές αρχές άρουν τους περιορισμούς στα αυτοκίνητά της αφού πέρασε τις απαιτήσεις ασφάλειας δεδομένων της χώρας.
Η εξέλιξη αυτή αύξησε τις προσδοκίες ότι το λογισμικό υποστήριξης οδηγού της Tesla, Full Self-Driving, ή FSD, θα είναι σύντομα διαθέσιμο στη χώρα, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή οχήματα στην Κίνα, φέρεται να έχουν απαγορευτεί από ορισμένες κρατικές υπηρεσίες λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια των δεδομένων.
Στις ΗΠΑ, η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε νωρίτερα το τρέχον έτος, μια έρευνα για το εάν τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Κίνα ενέχουν κινδύνους για την εθνική ασφάλεια λόγω της ικανότητάς τους να συλλέγουν δυνητικά ευαίσθητα δεδομένα.
Το λογισμικό FSD είναι μια αναβάθμιση στον βοηθό οδηγού Autopilot της Tesla. Η Tesla προσφέρει την τεχνολογία FSD στην Κίνα εδώ και χρόνια, αλλά με ένα περιορισμένο σύνολο χαρακτηριστικών που την περιορίζει σε λειτουργίες, όπως η αυτόματη αλλαγή λωρίδας.
Η Tesla δεν κατασκευάζει ούτε πουλά ακόμη αυτοκίνητα ικανά για πλήρη αυτόνομη οδήγηση. Πουλάει συστήματα υποβοήθησης οδηγού «Επιπέδου 2», που διατίθενται στην αγορά με την επωνυμία FSD.
Η εταιρεία του Μασκ έχει μηνυθεί στις ΗΠΑ από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια (DMV) για ψευδή διαφήμιση με τα συστήματα αυτόματου πιλότου και πλήρους αυτοοδήγησης-υποβοήθησης οδηγού.
Η Tesla απάντησε ότι η DMV γνώριζε τη χρήση αυτών των εμπορικών ονομάτων για χρόνια και επέλεξε να μην λάβει μέτρα. Η εταιρεία πιστεύει ότι ο νόμος της Καλιφόρνια για τη διαφήμιση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης παραβιάζει την ελευθερία του λόγου.
Ξεπερνώντας μεγάλα εμπόδια στην Κίνα
Οι ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων ήταν ένα βασικό εμπόδιο που εμπόδισε την Tesla να επιτύχει την πλήρη ανάπτυξη του συστήματoς στην Κίνα.
Η Tesla φέρεται επίσης να σύναψε συμφωνία με την Baidu που θα έδινε στην εταιρεία του Μασκ πρόσβαση στην τεχνολογία χαρτογράφησης και πλοήγησης του κινεζικού γίγαντα του Διαδικτύου για τη λειτουργία FSD της Tesla.
Η συμφωνία θα επιτρέψει στην Tesla να αξιοποιήσει την άδεια υπηρεσίας χαρτογράφησης της Baidu, η οποία είναι προϋπόθεση για τη λειτουργία των έξυπνων συστημάτων οδήγησης σε δημόσιους δρόμους στην Κίνα, όπως ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο δύο ανώνυμες πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Με την άδεια, την οποία ξένες εταιρείες μπορούν να αποκτήσουν μόνο σε συνεργασία με τοπικές κινεζικές εταιρείες, η Tesla θα επιτρέπεται να λειτουργεί νόμιμα το σύστημα FSD στους κινεζικούς δρόμους και οι στόλοι της θα μπορούν να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με την κυκλοφορία, τις οδικές σημάνσεις και τις διαδρομές.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική νίκη για την Tesla σε μια εποχή που αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά. Τοπικοί ανταγωνιστές, όπως η BYD, η Nio και η XPeng που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, έχουν ενισχύσει τον ανταγωνισμό τους με την Tesla τα τελευταία χρόνια.
Η BYD ήταν προσωρινά ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, παράγοντας περισσότερα από τρία εκατομμύρια νέας ενεργειακά οχήματα το 2023. Η εταιρεία έχασε πρόσφατα το στέμμα της ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, μετά από βουτιά 43% στις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο.
Πηγή: ot.gr