Μενού Ροή
Ναυτιλιακές εταιρείες στρέφονται στην πράσινη αμμωνία ως εναλλακτικό καύσιμο

Οι Arla, Maersk, Danish Crown και DLG προβαίνουν σε χρήση καθαρότερων μορφών ενέργειας μέσω της υλοποίησης του προγράμματος Power-to-Ammonia

Τα καύσιμα, τα οποία χρησιμοποιούνται σήμερα στις θαλάσσιες μεταφορές, είναι κυρίως το πετρέλαιο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το δεύτερο, θεωρείται ως το κατεξοχήν μεταβατικό καύσιμο προς τη χρήση καθαρότερων μορφών ενέργειας. Παρά ταύτα, καύσιμα που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εφαρμογή τους στη ναυτιλία είναι το πράσινο υδρογόνο και η πράσινη αμμωνία.

Ειδικότερα, η πράσινη αμμωνία προσφέρεται για την αντικατάσταση του πετρελαίου στα πορθμεία και παράγεται εξολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές. Ένα πλεονέκτημα της χρήσης της πράσινης αμμωνίας αποτελεί το εκτεταμένο δίκτυο διανομής καθώς επίσης και οι υφιστάμενες υποδομές. Εσχάτως, το BBC ανέφερε ότι η πράσινη αμμωνία, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό των λιπασμάτων, μπορεί να χρησιμοποιείται στα πλοία αντί για πετρέλαιο. Σίγουρα αυτό είναι ενθαρρυντικό, ώστε να γίνουν τα απαραίτητα βήματα για τη μετάβαση προς καθαρότερες μορφές ενέργειας αλλά και για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Η εταιρεία DFDS υπέγραψε συμφωνία με τις Arla, Maersk, Danish Crown και DLG για την υλοποίηση του προγράμματος Power-to-Ammonia, το οποίο αναμένεται να οδηγήσει στη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες πράσινης αμμωνίας σε όλη την Ευρώπη. Η DFDS συμμετέχει σε πολλά ανάλογα προγράμματα. Αυτά, έχουν σχέση με εναλλακτικά καύσιμα όπως το πράσινο υδρογόνο, η πράσινη μεθανόλη και τα βιοκαύσιμα.

Η στροφή προς τις καθαρότερες μορφές ενέργειας και η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους στόχους για τα αναπτυγμένα κράτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως εκ τούτου, επηρεάζεται άμεσα ο οικονομικός τομέας, ο οποίος περιλαμβάνει και τη ναυτιλία. Πράγματι, οι νορβηγικές ναυτιλιακές εταιρείες, αποτελούν ίσως το σημαντικότερο παράδειγμα προς αυτή τη κατεύθυνση. Οι εν λόγω εταιρείες, έχουν καταφέρει να προβούν με επιτυχία στη χρήση κάποιων πράσινων μεθόδων (λχ. βιοκαύσιμα, επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, πράσινο υδρογόνο), ώστε να μετατραπούν μελλοντικά τα πλοία που διαθέτουν σε περιβαλλοντικά ουδέτερα. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει και η άποψη πως τα νέα καύσιμα που παρουσιάστηκαν ανωτέρω δεν είναι εύκολο να αντικαταστήσουν το πετρέλαιο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Επί του θέματος, ο Έλληνας εφοπλιστής, Γεώργιος Προκοπίου, δήλωσε ότι: «Ένα πολύ σημαντικό ερώτημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, είναι το ποιο είναι το καύσιμο του μέλλοντος; Πρόκειται για ένα ακόμα  μυστήριο. Ακούμε για αμμωνία, υδρογόνο, μπαταρίες, αλλά και διάφορους συνδυασμούς. Πιστεύω ότι για την ώρα το πετρέλαιο θα εξακολουθήσει να κυριαρχεί ως καύσιμο. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι η δεύτερη καλύτερη εναλλακτική λύση, ειδικά για τις σταθερές γραμμές στο θαλάσσιο εμπόριο. Η τάση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, είναι η προστασία του περιβάλλοντος, κάτι που είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Θα πρέπει να προστατεύσουμε το περιβάλλον με ρεαλιστικό τρόπο όμως. Οι τάσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία φαίνεται πάντα να επικεντρώνονται σε περιβαλλοντικά ζητήματα τα οποία λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη. Πρέπει να προστατεύσουμε το περιβάλλον με ρεαλιστικό τρόπο. Ωστόσο το επιθυμητό, και το εφικτό απέχουν πολύ. Έχουμε υποχρέωση να προχωρήσουμε με το εφικτό και όχι με το επιθυμητό. Πρέπει να οραματιζόμαστε το επιθυμητό, αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να επικεντρωθούμε σε ό, τι πραγματικά μπορεί να γίνει κατά τη λήψη νέων κανονισμών για τη ναυτιλία».

Προς το παρόν, όπως αναφέρει, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα είναι συνδεδεμένη περισσότερο με τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων και δεν είναι ακόμη ξεκάθαρος ο προσδιορισμός των μελλοντικών χαρακτηριστικών των πλοίων.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας