Μενού Ροή
Αριάδνη Interconnection: Προχωρά η πώληση του 20% - Ποιοι είναι οι μνηστήρες

Προχωρά η διαδικασία για την πώληση του 20% της «Αριάδνη Interconnection», της 100% θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ που υλοποιεί το έργο της «μεγάλης» διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης. Σύμφωνα με πληροφορίες του energymag, ο Διαχειριστής ολοκλήρωσε πρόσφατα τον τυπικό έλεγχο πληρότητας των φακέλων των τεσσάρων επενδυτών που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον το φθινόπωρο του 2022 . Το επόμενο βήμα στη διαδικασία είναι να ελέγξει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας την «ρυθμιστική καταλληλότητα» των μνηστήρων, εάν είναι δηλαδή προκρίνει την είσοδό τους στην «Αριάδνη» υπό το πρίσμα της συμμόρφωσης με το ρυθμιστικό πλαίσιο. Σε όσους δοθεί το «πράσινο φως» από τη ΡΑΕ, θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.

Τέσσερις…«μνηστήρες» της Αριάδνης

Υπενθυμίζεται ότι οι τέσσερις…«μνηστήρες» της Αριάδνης είναι ο αυστραλιανός κολοσσός των υποδομών Macquarie (με πολυσχιδή παρουσία στην ελληνική ενεργειακή αγορά, αφού κατέχει το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, μέσω ξεχωριστού σχήματος αναπτύσσει έργα ΑΠΕ ενώ φέρεται μεταξύ των ενδιαφερομένων για να αναλάβει ρόλο στρατηγικού εταίρου της Enel στην Enel Green Power Hellas), η κρατική κινεζική State Grid of China (που κατέχει το 24% του ΑΔΜΗΕ και έχει εκφράσει με τον πιο επίσημο τρόπο την βούλησή της να εισέλθει στο μετοχικό σχήμα της Αριάδνης, με MoU που υπεγράφη κατά την επίσημη επίσκεψη του προέδρου της Κίνας Σι Ζινπίνγκ στην Αθήνα το φθινόπωρο του 2019), ο Διαχειριστής Συστήματος της Ιταλίας TERNA (που είχε συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τον ΑΔΜΗΕ το 2016 και τώρα συνεργάζεται στενά μαζί του για τη δεύτερη διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας 1000 MW που «μπήκε» στις ράγες) και ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος συμμετέχει στην κατασκευή του έργου συμπράττοντας με τη γερμανική Siemens στην κοινοπραξία που κατασκευάζει τους Σταθμούς Μετατροπής στην Αττική και στην Κρήτη (Δαμάστα Ηρακλείου).

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση της διαδικασίας έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους, ωστόσο η….παραδοσιακή καθυστέρηση που παρατηρείται σε πολλά deals λόγω των επικείμενων εκλογών δεν αποκλείεται να μεταθέσει το κλείσιμο προς το φθινόπωρο. Σε κάθε περίπτωση, η είσοδος παθητικού χρηματοοικονομικού επενδυτή για το 20% της Αριάδνη Interconnection συνιστά σημαντική εξέλιξη για το έργο καθώς θα διευρύνει τη μετοχική βάση της εταιρείας αλλά και τις «πηγές» χρηματοδότησης της διασύνδεσης που -υπενθυμίζεται- έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, ενώ χρηματοδοτείται και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Χρονοδιάγραμμα του έργου

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα της διασύνδεσης Κρήτης- Αττικής που περιλαμβάνεται στο Προκαταρκτικό Σχέδιο του νέου Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης 2024-2033 του Διαχειριστή, έως το Νοέμβριο του 2022, το έργο είχε ήδη ολοκληρωθεί κατά 43,5%, ενώ προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία εντός του επόμενου έτους.

Όσον αφορά υποθαλάσσιο τμήμα του έργου, έχει ήδη ποντιστεί το σύνολο του δεύτερου καλωδίου (δυτικός πόλος), τα πρώτα 170 χιλιόμετρα του ηλεκτρικού καλωδίου από την Αττική μέχρι την Μήλο (ανατολικός πόλος) καθώς και το σύνολο των καλωδίων οπτικών ινών, μήκους 670 χλμ.

Επομένως, για την ολοκλήρωση πόντισης των υποβρύχιων καλωδίων, απομένει πλέον μόνο το τμήμα Μήλος-Κρήτη του ανατολικού πόλου. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εγκατάστασης των υπόγειων καλωδιακών τμημάτων στην πλευρά της Αττικής, ενώ έχουν ξεκινήσει οι θεμελιώσεις των βασικών κτηρίων των Σταθμών Μετατροπής που θα κατασκευαστούν στα δύο άκρα της διασύνδεσης, δηλαδή τη Δαμάστα Ηρακλείου και τον Ασπρόπυργο Αττικής.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας