Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

Επιστολή Μητσοτάκη στην Φον Ντερ Λαιεν: “Δεν υπάρχει κατάλληλο καύσιμο”

Oι επεκτάσεις του συστήματος εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις θαλάσσιες μεταφορές πρέπει να είναι δίκαιες και αναλογικές, τονίζει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην επιστολή της 19ης Οκτωβρίου προς την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν.

Στο κείμενο ο πρωθυπουργός, βάζει ανοιχτά το θέμα της τεχνολογικής έλλειψης του κατάλληλου καυσίμου.

Βάζει θέμα ανταγωνιστικότητας της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες στον τομέα ΗΠΑ και Κίνα.

Επισημαίνει ωστόσο ότι δημιουργείται θέμα ανταγωνισμού και διατήρησης των ίσων όρων ανταγωνισμού έναντι άλλων μεταφορικών μέσων στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Προτείνει την δημιουργία ενός ερευνητικού κέντρου για εναλλακτικά καύσιμα.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχουν γίνει η πιο οικονομική επιλογή για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και, ως εκ τούτου, για μεγάλο μέρος της ενεργειακής ζήτησης.

Ωστόσο όπως αναφέρει,, αυτό δεν συμβαίνει στις θαλάσσιες μεταφορές, όπου δεν υπάρχει ακόμη τεχνολογία που να μπορεί να προσφέρει ουσιαστική απαλλαγή από τον άνθρακα.

“Η ανάγκη να σημειωθεί πρόοδος από αυτή την άποψη είναι επείγουσα, δεδομένου ότι οι θαλάσσιες μεταφορές είναι υψίστης σημασίας όχι μόνο για την Ευρώπη ως σύνολο αλλά και για την Ελλάδα. Αποτελούν δε στρατηγικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη”.

Όπως προσθέτει ο πρωθυπουργός οι ελληνικές προτάσεις συντάχτηκαν με τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Στο μερίδιο που αναλογεί

Ο πρωθυπουργός σημειώνει ότι η ναυτιλία πρέπει να συμβάλει στο ποσοστό που της αναλογεί στην ενεργειακή μετάβαση, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερη φύση του κλάδου.

Τονίζει δε το μέγεθος της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί το 58% της ευρωπαικής ναυτιλίας και το 20% της παγκόσμιας δύναμης.

Η πρόταση του πρωθυπουργού όπως αναφέρεται στην επιστολή περιλαμβάνει δύο σημεία:

-Το πρώτο επισημαίνει ανάγκη υποστήριξης της έρευνας και της καινοτομίας, ως εκ τούτου η πρότασή μας για ένα ερευνητικό κέντρο της ΕΕ για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα, με χρηματοδότηση μέσω του ταμείου καινοτομίας.

-Το δεύτερο είναι να ετοιμαστεί ένα νέο σχέδιο, με νέα χρονοδιαγράμματα για τις θαλάσσιεςμεταφορές, που θα είναι δίκαιο και αναλογικό ως προς την συνεισφορά του κλάδου σε σχέση με άλλους κλάδους μεταφορών.

 

Διαβάστε επίσης

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο μηνέων την Παρασκευή, καθώς το νέο στέλεχος Covid-19 πυροδότησε φόβους για επιβράδυνση της...

ΑΠΕ

Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες για την ανάγκη προγραμματισμού σε βάθος 10ετίας των διαγωνισμών για τις ΑΠΕ απέστειλε ο Miguel Stilwell d’Andrade, Διευθύνων Σύμβουλος της...

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Σε υπόθεση για γερά νεύρα και με πλούσιο παρασκήνιο εξελίσσεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να βελτιώσει τους όρους της σύμβασης μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Του Απόστολου Σκουμπούρη Ένα φιλόδοξο «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα που έως το 2025 θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ δρομολογεί στην Ελλάδα η εταιρεία EDP...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE