Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – Ναυτιλία: Στη γραμμή “ο ρυπαίνων πληρώνει” και για τους ναυλωτές 

Αποδέχεται το Ευρωκοινοβούλιο βασικές θέσεις της ναυτιλιακής κοινότητας, που επιδιώκει να αναδείξει το ρόλο των ναυλωτών στον επιμερισμό των “βαρών” που προκύπτουν από τους νέους κανονισμούς.

‘Ετσι, η Επιτροπή Περιβάλλοντος (ENVI) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησε την άποψη ότι οι commercial operators (ναυλωτές) στη ναυτιλία θα πρέπει να ακολουθούν την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αλλά και το ότι υπάρχει ανάγκη ίδρυσης ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου, όπου τουλάχιστον το 75% των εσόδων από τα δικαιώματα της ναυτιλίας στο EU ETS θα προωθείται για επενδύσεις στην απανθρακοποίησή της.

Ειδικότερα, με βάση σχετική έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου γίνεται αποδεκτή η συμπερίληψη δεσμευτικής ρήτρας στις συμβάσεις μεταξύ των πλοιοκτητών και ναυλωτών των πλοίων.

Μετά το αποτέλεσμα των ψηφοφοριών στην Επιτροπή ENVI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η πρόεδρος της EEE Μελίνα Τραυλού δήλωσε: «Η αρχή “ο ρυπαίνων πληρώνει” αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ε.Ε. Απαραίτητη προϋπόθεση της ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής της θέσης αυτής είναι ο commercial operator να καταστεί υπεύθυνος για τη συμμόρφωση με την εν λόγω Οδηγία και υπόλογος να αναλαμβάνει τα σχετικά κόστη. Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή της αρχής αυτής δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο εμπορικής διαπραγμάτευσης. Πρόκειται για μια αδιαμφισβήτητη περιβαλλοντική υποχρέωση και θα πρέπει να είναι δεσμευτική για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διασφαλιστεί η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, που οφείλει να αποτελεί κοινό στόχο όλων των εμπλεκομένων στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας».

Χαρακτηριστική και η αναφορά που έκανε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) Φίλιππος Φιλής.  «Αν και είμαστε υπέρ ενός διεθνούς κανονισμού για τη ναυτιλία, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αναγνωρίζουν ότι ο κλάδος πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που του αναλογεί στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο Ε.Ε. Η υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους του συστήματος εμπορίας ρύπων στους commercial operators θα διασφαλίσει την ορθή εφαρμογή της αρχής “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Αν και η θέση του Κοινοβουλίου πρέπει να βελτιωθεί σε ορισμένα σημεία, είναι ένα σημαντικό βήμα προόδου».

 

Διαβάστε επίσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δύο επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψηφίζουν την Τρίτη σε μια προσπάθεια να σταματήσει η ΕΕ να χαρακτηρίζει το φυσικό αέριο και την πυρηνική ενέργεια...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να μπορέσει ο κλάδος να ανταποκριθεί στις μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις, επισήμανε ο Υπουργός...

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σε συμφωνία για ανεφοδιασμό των αποθεμάτων φυσικού αερίου πριν από το χειμώνα. Η...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τα πλοία που θα πρέπει να εφαρμοστούν έως το 2030 για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, θα πρέπει να προσαρμοστούν...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE