Μενού Ροή
Συνάντηση CEO SNAM με Μητσοτάκη: Το επενδυτικό πλάνο του ΔΕΣΦΑ θα συμβάλει στην ανάδειξη της Ελλάδας ως ηγέτη στις ενεργειακές εξελίξεις

Για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης δεκαετούς διάρκειας του ΔΕΣΦΑ κατά την περίοδο 2023 –2032 συζήτησαν κατά τη σημερινή τους συνάντηση ο CEO της Snam, Stefano Venier και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Stefano Venier, CEO της Snam , ενός εκ των μεγαλύτερων ευρωπαίων διαχειριστών συστημάτων μεταφοράς, συναντήθηκε σήμερα με τον  πρωθυπουργό και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα.

Ο Venier μαζί με τον επικεφαλής της SENFLUGA και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli συναντήθηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό, ενώ συναντήσεις έγιναν και με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και τη γενική γραμματέα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.

Συζητήθηκαν οι τάσεις στη διεθνή αγορά φυσικού αερίου, βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. «Μέσω του στρατηγικής σημασίας επενδυτικού πλάνου του ΔΕΣΦΑ, η Snam επιβεβαιώνει τον ρόλο και τη δέσμευσή της να υλοποιήσει αυτές τις βασικές επενδύσεις τα επόμενα χρόνια και να συμβάλει στην ανάδειξη της Ελλάδας ως ηγέτη στις ενεργειακές εξελίξεις», ανέφεραν αρμόδιες πηγές.

Ο κ. Venier απέδωσε ιδιαίτερη σημασία στον κοινό ρόλο Ιταλίας-Ελλάδας για την ασφάλεια του εφοδιασμού για την ΕΕ και στην ανάδειξη της χώρας ως πύλης εισόδου φυσικού αερίου για τις γειτονικές χώρες.

Επίσης, σημείωσε πως με το δεκαετές επενδυτικό πλάνο άνω του 1 δις. ευρώ του ΔΕΣΦΑ η χώρα μας είναι εφικτό να αποκτήσει ηγετικό ρόλο στον ενεργειακό εφοδιασμό των βαλκανικών χωρών, ιδίως μετά την απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι Ιταλοί δεσμεύτηκαν στον πρωθυπουργό για να κάνουν αυτές τις επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.

Από τα μεγάλα έργα που προωθεί ο ΔΕΣΦΑ είναι της κατασκευής δεύτερου μεγάλου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου που θα κινείται παράλληλα με τον υπάρχοντα από την Κομοτηνή μέχρι την Αγία Τριάδα της Κορίνθου.

Ο υφιστάμενος αγωγός εμφανίζει σημεία συμφόρησης στη μεταφορά φυσικού αερίου και ενόψει των νέων έργων υποδομών μεταφοράς που σχεδιάζονται, όπως τα FSRUs και οι διασυνδετήριοι αγωγοί με τις γειτονικές χώρες, είναι αναγκαία η αύξηση της χωρητικότητας του.

Σημειώνεται, δε, πως στο πρόσφατο παρελθόν για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, η ΡΑΕ είχε εκφράσει επιφυλάξεις ως προς την υλοποίηση του για λόγους κόστους, το οποίο θα επιβαρύνει τους χρήστες του ΕΣΦΑ.

Η Snam

H Snam διαχειρίζεται τα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ιταλίας, της Αυστρίας, της Γαλλίας και της Αγγλίας μέσα από συμμετοχές σε αντίστοιχες εταιρείες – Διαχειριστές.

Η Snam είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας Senfluga που ελέγχει το 66% του ΔΕΣΦΑ (μαζί με τους Enagas, Fluxys και Damco). Η Snam στο κοινό μετοχικό σχήμα της SENFLUGA που ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΔΕΣΦΑ κατέχει το 54%, οι Ισπανοί το 18%, οι Βέλγοι άλλο ένα 18% κξαι η DAMCO 10%.

Ο Ιταλός διαχειριστής, επίσης, κατέχει πολλές αποθηκευτικές εγκαταστάσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη που αντιστοιχούν στο 15% της συνολικής ευρωπαϊκής δυναμικότητας ήτοι το 15%.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας