Μενού Ροή
Ικανοποίηση στην Τσεχία για τη συμφωνία ΕΕ στα ηλεκτρονικά καύσιμα
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Γερμανίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα ηλεκτρονικά καύσιμα στη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 εντός ΕΕ, αποτελεί σημαντική επιτυχία, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό της Τσεχίας Πετρ Φιάλα (ODS, ECR).

Αφού ορισμένοι υπουργοί της ΕΕ μπλόκαραν την τελική ψηφοφορία για τα επικαιροποιημένα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, η γερμανική κυβέρνηση και η Επιτροπή συμφώνησαν σε συμβιβασμό που επιτρέπει την ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης ακόμη και μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι μπορούν να γεμίζουν μόνο με κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα, τα λεγόμενα e-fuels, ανακοινώθηκε το Σάββατο.

«Χαιρετίζω το γεγονός ότι η ΕΕ κατάφερε να καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με δεσμευτικούς όρους για τα συνθετικά καύσιμα για τους κινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούν να πωλούνται μετά το 2035», έγραψε ο Φιάλα στο Τσεχικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο προτεινόμενος νόμος, ο οποίος ρυθμίζει τις εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων στην εξάτμιση, ουσιαστικά απαγορεύει την ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2035, ακόμη και αν αυτά λειτουργούν μόνο με συνθετικά καύσιμα που είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.

Ωστόσο, για να επιτραπεί η ταξινόμηση τέτοιων «κλιματικά ουδέτερων» αυτοκινήτων μετά την εν λόγω ημερομηνία, η Επιτροπή δεσμεύτηκε να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων σε έναν εκτελεστικό κανονισμό και στη συνέχεια θα υποβάλει μια κατ’ εξουσιοδότηση πράξη για να καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο τα εν λόγω οχήματα μπορούν να συμβάλουν στην κλιματική ουδετερότητα.

Ενώ η προσέγγιση αυτή υποστηρίχθηκε από το φιλελεύθερο κόμμα FDP της Γερμανίας για να διατηρηθεί ανοιχτή η πόρτα για το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς δήλωσε ότι δεν βλέπει καμία θέση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα στις οδικές μεταφορές.

Για την τσεχική κυβέρνηση, η συμφωνία σημαίνει τώρα ότι όλες οι προσπάθειες μπορούν πλέον να στραφούν σε μια άλλη νομοθεσία που σχετίζεται με τις εκπομπές – το πρότυπο Euro 7.

«Αυτή (η συμφωνία για τα ηλεκτρονικά καύσιμα) θα μας δώσει επίσης καλύτερες συνθήκες εκκίνησης για τις διαπραγματεύσεις σχετικά με το προτεινόμενο μοντέλο Euro 7», δήλωσε ο Φιάλα.

Η Τσεχία συγκαταλέγεται μεταξύ των χωρών που αντιτίθενται σθεναρά στις προδιαγραφές για τα οχήματα Euro 7 της Επιτροπής. Μαζί με άλλες ομοϊδεάτισσες χώρες, η Τσεχία θέλει να χαλαρώσει τα πρότυπα Euro 7 και να αναβάλει την έναρξη ισχύος της νομοθεσίας, η οποία έχει πλέον προγραμματιστεί για τον Ιούλιο του 2025.

Τα προτεινόμενα πρότυπα θα πρέπει να περιορίσουν τα οξείδια του αζώτου και τα σωματίδια που εκπέμπονται στον αέρα από τις κάρτες και θα πρέπει να ισχύουν για τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, τα φρένα και τα ελαστικά.

Σύμφωνα με την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν έχει νόημα να αναγκαστούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να εκσυγχρονίσουν τα σημερινά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και να επενδύσουν σε τεχνολογίες που συνδέονται με τα πρότυπα Euro 7, καθώς πρέπει να επικεντρωθούν στην ηλεκτροκίνηση και την εισαγωγή αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών μόνο μέχρι το 2035.

Στη Γερμανία, η αυτοκινητοβιομηχανία χαιρέτισε τη συμφωνία.

«Η ηλεκτρική κινητικότητα παραμένει η κεντρική τεχνολογία για την επίτευξη των κλιματικών στόχων στις μεταφορές», ανέφερε σε δήλωσή της η Χίλντεγκαρντ Μιούλερ, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας VDA.

«Τα ηλεκτρικά καύσιμα, ωστόσο, αντιπροσωπεύουν μια σημαντική επέκταση των επιλογών», δήλωσε η ίδια.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας