Μενού Ροή
Focus on detail of engine for industry; note shallow depth of field
Νέοι κανόνες της ΕΕ για την ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των ηλεκτρικών κινητήρων

Νέα μέτρα οικολογικού σχεδιασμού της ΕΕ για ηλεκτροκινητήρες και κινητήρες μεταβλητής ταχύτητας τίθενται σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2021, με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης αυτών των προϊόντων σε ολόκληρη την ΕΕ.

Ισχύει για επαγωγικούς κινητήρες * (όπως αυτοί των πλυντηρίων, κλιματιστικών ή αντλίων θερμότητας και χρησιμοποιούνται επίσης συχνά σε πολλούς τύπους βιομηχανικών εφαρμογών), οι νέοι κανόνες αντικαθιστούν τον προηγούμενο κανονισμό του 2009. Ο νέος κανονισμός έχει σημαντικά ευρύτερο πεδίο, καλύπτοντας κινητήρες με εύρος ισχύος από 0,12 kW έως 1000 kW (σε σχέση με τα προηγούμενα 0,75 - 375 kW). Οι απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης έχουν επίσης ενισχυθεί, αντικατοπτρίζοντας την τεχνολογική πρόοδο και την εξέλιξη της αγοράς την τελευταία δεκαετία. Για παράδειγμα, οι νέοι κανόνες θα ρυθμίζουν τώρα την αποτελεσματικότητα των μονάδων μεταβλητής ταχύτητας. Πρόκειται για μια ηλεκτρονική συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη ρύθμιση της ταχύτητας περιστροφής ενός ηλεκτροκινητήρα ανάλογα με τις ανάγκες της εφαρμογής, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας. Oι κινητήρες θα υπόκεινται πλέον σε απαιτήσεις πληροφοριών, όπως η απόδοση σε διαφορετικά σημεία φόρτωσης. Αυτό θα βοηθήσει τους μηχανικούς να βελτιστοποιήσουν την αποδοση ολόκληρων συστημάτων.

Η ΕΕ θα γίνει επίσης η πρώτη περιοχή στον κόσμο που θα καταστήσει υποχρεωτικό το διεθνές επίπεδο ενεργειακής απόδοσης IE4 για ορισμένες κατηγορίες ηλεκτροκινητήρων, από τον Ιούλιο του 2023.

Σύμφωνα με τον προηγούμενο κανονισμό του 2009, η βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων αναμένεται να αποφέρει 57 TWh ετήσιας εξοικονόμησης ενέργειας στην ΕΕ έως το 2020. Λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική επίδραση του νέου αναθεωρημένου κανονισμού, η μοντελοποίηση της Επιτροπής εκτιμά ότι η ετήσια εξοικονόμηση θα αυξηθεί σε 110 TWh έως το 2030, που ισοδυναμεί με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των Κάτω Χωρών. Αυτό σημαίνει ότι 40 εκατομμύρια τόνοι εκπομπών CO2 θα αποφεύγονται κάθε χρόνο και ότι ο ετήσιος λογαριασμός ενέργειας των νοικοκυριών της ΕΕ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ηλεκτρικοί κινητήρες αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Η προώθηση της απορρόφησης κινητήρων και κινητήρων από την αγορά αποτελεί σημαντική συμβολή στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Η ΕΕ υποστηρίζει την πρωτοβουλία Super-Efficient Deployment Deployment (SEAD), ενώνοντας χώρες σε όλο τον κόσμο για να συνεργαστούν για την προώθηση αποδοτικών συσκευών. Η SEAD επικεντρώνεται επί του παρόντος σε ηλεκτρικούς κινητήρες, ψύξη, ψύξη και φωτισμό και έχει θέσει ως στόχο να διπλασιάσει την αποδοτικότητα αυτών των προϊόντων που πωλούνται παγκοσμίως έως το 2030, μια φιλοδοξία που υποδέχτηκε πρόσφατα οι υπουργοί της G7. Οι νέες κανονιστικές απαιτήσεις της ΕΕ που τίθενται σε ισχύ την 1η Ιουλίου συμβάλλουν σε αυτόν τον στόχο.

* Ο νέος κανονισμός δεν καλύπτει ορισμένους τύπους κινητήρων όπως κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, κινητήρες DC με μπαταρία, κινητήρες με μηχανικούς μεταγωγείς, κινητήρες για φορητό εξοπλισμό, καθώς και κινητήρες ειδικά σχεδιασμένους για αυτοκίνητα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας