Μενού Ροή
Κλειδώνει η επιδότηση στο ντίζελ κίνησης

Με την τιμή του ντίζελ κίνησης να παραμένει σε υψηλά επίπεδα επιδρώντας σημαντικά στο κύμα ακρίβειας η κυβέρνηση προβαίνει σε τελικές επεξεργασίες για την διαμόρφωση μιας τρίτης έκδοσης του fuel pass. Ήδη, την ετοιμότητα για νέα παρέμβαση στο πετρέλαιο κίνησης, στη σωστή στιγμή, που θα γίνει αντιληπτή στους πολίτες χωρίς να είναι επιβλαβής για τα δημοσιονομικά, επισήμανε στον ΣΚΑΪ το πρωί του Σαββάτου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. Αυτό που συμβαίνει με το πετρέλαιο κίνησης αναμφίβολα δεν μπορεί να το προσπεράσει κανείς, το πετρέλαιο κίνησης είναι πάνω από την αμόλυβδη, είναι πρωτοφανές γεγονός, τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πάντως ξεκαθάρισε ότι “οι δυνατότητες μας δεν είναι ατέλειωτες, ζυγίζουμε τα πράγματα, σταθμίζουμε τις δυνατότητες” φέρνοντας ως παράδειγμα προς αποφυγήν τι συνέβη στη Βρετανία.“Η κυβέρνηση απέδειξε στη διάρκεια της κρίσης ότι παρεμβαίνει συνεχώς χωρίς να έχουμε δημοσιονομικό εκτροχιασμό, νομίζω ότι όπου αλλού χρειάζεται θα παρέμβει, το έχει αποδείξει” σχολίασε από την πλευρά του το πρωί της Κυριακής στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς.

Να επισυμανθεί ότι η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι στα 2,146 την ώρα που η αμόλυβδη 95 οκτανίων κυμαίνεται στο επίπεδο των 2,032 λεπτών. Να σημειωθεί ότι όλο τον Οκτώβριο το πετρέλαιο κίνησης είχε μια σταθερά υψηλή πτήση. Είναι χαρακτηριστικό ότι  στις 30/9 το diesel κόστιζε: 1,828€/lt ενώ στις 14/10 κόστιζε: 2,131€/lt. Τούτων δοθέντων η κυβέρνηση, όπως έχει επισημάνει, σχεδιάζει εντός των επόμενων ημερών την επαναφορά της οριζόντιας κρατικής επιδότησης στην αντλία, στο μοντέλο που εφαρμόστηκε τους προηγούμενους μήνες.

Να σημειωθεί ότι στις αποφάσεις της κυβέρνησης σημαντικό ρόλο παίζει και το ότι θα απαιτηθούν μικρότερα ποσά για επιδοτήσεις στο ρεύμα και το φυσικό αέριο το Νοέμβριο κι έτσι δημιουργείται χώρος για ενισχύσεις στα καύσιμα κίνησης. Επίσης η πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού είναι ικανοποιητική. Πιο συγκεκριμένα τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 40,6 δισεκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,90 δισεκατ. ευρώ ή 13,7% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022, ενώ μόνο για το Σεπτέμβριο τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4,909 δισεκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 609 εκατ. ευρώ ή 11% έναντι του στόχου.

Στο φόντο αυτό ο σχεδιασμός προβλέπει ένα μέτρο που θα “κουρέψει” την τιμή κατά 15 περίπου λεπτά οδηγώντας τη  κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο και σε κάθε περίπτωση κάτω από την τιμή της αμόλυβδη. Έτσι εκτιμάται ότι θα δοθεί μια “ανάσα” και στις τιμές στο ράφι του σούπερ - μάρκετ μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπου παράλληλα αναμένεται να εφαρμοστεί το “καλάθι του νοικοκυριού” σε μια προσπάθεια ανάσχεσης του κύματος ακρίβειας.

Παράλληλα, με την κίνηση αυτή η κυβέρνηση στοχεύει και στη μείωση της διαφοράς του ντίζελ κίνησης με αυτήν του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκίνησε να διατίθεται κάτω από 1,40 ευρώ το λίτρο, ώστε να μην υπάρχει ισχυρό κίνητρο λαθρεμπορίας.

Να σημειωθεί ότι με τις τιμές στην αντλία και για την αμόλυβδη πέριξ των 2 ευρώ στο τραπέζι είναι και μια νέα έκδοση του fuel pass με εισοδηματικά κριτήρια και πάλι.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας