Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Διαθέσιμη η τεχνολογία μεταφοράς υδρογόνου με πλοία το 2025 λέει η κορεατική ναυπηγική Hyundai

Η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) αναμένει να έχει διαθέσιμη την τεχνολογία για τη μεταφορά υδρογόνου με πλοίο μέχρι το 2025, επισήμανε στέλεχος της, στοχεύοντας σε μια σημαντική ανακάλυψη στην παροχή καυσίμου που διαφημίζεται από τους υποστηρικτές ως σημαντική πηγή καθαρής ενέργειας.

Η ανάπτυξη από την KSOE 009540.KS, τον ναυπηγικό βραχίονα του Ομίλου Hyundai Heavy Industries 267250.KS, μιας από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες στον κόσμο, έρχεται εν μέσω αυξανόμενου παγκόσμιου ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη υδρογόνου ως εναλλακτική λύση καθαρότερου καυσίμου.

Οι κατασκευαστές πλοίων σε όλο τον κόσμο αναζητούν τρόπους μεταφοράς του φυσικού αερίου, το οποίο αυτή τη στιγμή παρέχεται μέσω αγωγών και φορτηγών.

Η πρόκληση

Μια σημαντική πρόκληση είναι να διατηρηθεί το υδρογόνο ψυχρό στους μείον 253 βαθμούς Κελσίου –μόλις 20 βαθμούς πάνω από το απόλυτο μηδέν, την ψυχρότερη δυνατή θερμοκρασία– έτσι ώστε να παραμένει σε υγρή μορφή, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να ραγίσουν μέρη ενός σκάφους.

«Έχουμε ήδη αναπτύξει ένα πρωτότυπο πλοίο χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων», δήλωσε ο Yoo Byeong-yong, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Ενεργειακών Συστημάτων της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE).

Αν και είναι μικρά στα 20.000 κυβικά μέτρα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα υπερδεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) – τα οποία μπορούν να μεταφέρουν έως και 266.000 κυβικά μέτρα – τα δεξαμενόπλοια υδρογόνου θα μεγαλώνουν σε μέγεθος καθώς αναπτύσσεται η τεχνολογία.

Τα πρώτα 20 πλοία

Περίπου 20 πλοία χωρητικότητας 20.000 κυβικών μέτρων αναμένεται να κατασκευαστούν τη δεκαετία που ξεκινά το 2030 και εάν αυξηθεί η ζήτηση, θα μπορούσε να αυξηθεί σε 200 μεγαλύτερα πλοία 170.000 κυβικών μέτρων μετά το 2040, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας στη Νότια Κορέα, ένα από τα τα ναυπηγικά κέντρα του κόσμου.

«Προβλέπουμε ότι η παγκόσμια αγορά υδρογόνου θα αναπτυχθεί γρήγορα μετά το 2030 και η ζήτηση για πλοία θα αυξηθεί αναλόγως», δήλωσε ο Yoo, μιλώντας σε συνέντευξη βίντεο από το Λας Βέγκας κατά τη διάρκεια της έκθεσης τεχνολογίας CES. Η KSOE αναμένει ότι τα δεξαμενόπλοια υδρογόνου θα διατεθούν στο εμπόριο μεταξύ 2025 και 2027.

Ο Yoo της KSOE είπε ότι στα αρχικά στάδια τα πλοία που μεταφέρουν υδρογόνο θα τροφοδοτούνταν με LNG, αλλά τα πλοία θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται από το ίδιο το υδρογόνο μόλις ωριμάσει η αγορά υδρογόνου.

Η ναυτιλία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, υφίσταται αυξανόμενη πίεση από περιβαλλοντολόγους να παράσχει πιο συγκεκριμένη δράση.

Οι ρυθμιστικές αρχές του κλάδου λένε ότι τα πρώτα πλοία με μηδενικό καθαρό πρέπει να εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030 και τα πλοία που κινούνται με πράσινο υδρογόνο θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου.

Διαβάστε επίσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέους κανόνες για την παραγωγή, τη μεταφορά, τη διανομή, την αποθήκευση και την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και την προστασία των καταναλωτών φέρνει η...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ο μεγάλος αριθμός βλαβών στο δίκτυο ηλεκτροδότησης που προκάλεσε η κακοκαιρία «Ελπίδα», με αποτέλεσμα περίπου 200.000 νοικοκυριά να παραμείνουν δίχως ρεύμα για αρκετές ώρες,...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι η σοβούσα πολύπλευρη και ιδιαίτερα δύσκολη στη «λύση» της ενεργειακή κρίση θα είναι καταλύτης για μεγάλες εξελίξεις τόσο...

ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ

Το “πράσινο” φως για την χρηματοδότηση του EuroAsia Interconnector, της ηλεκτρικής δηλαδή διασύνδεσης μεταξύ της Ελλάδας με την Κύπρο, άναψε η Ευρωπαική Επιτροπή. Η...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE