Μενού Ροή
Ομόλογο Capital (Β. Μαρινάκης): Στις 18-20 οι εγγραφές, στις 25/10 η έναρξη διαπραγμάτευσης

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Για το δεύτερο ναυτιλιακό ομόλογο ετοιμάζεται η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, καθώς χθες η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το πληροφορικό δελτίο της Capital Product Partners (CPLP) συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, ενώ τη Δευτέρα η Επιτροπή Εισαγωγών και Λειτουργίας Αγορών του Χ.Α. είχε δώσει τη δική της συγκατάθεση.

Οι εγγραφές για το μεγάλο πενταετές ομόλογο των 150 εκατ. ευρώ της εταιρείας του Βαγγέλη Μαρινάκη θα ξεκινήσουν την προσεχή Δευτέρα 18 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 20/10, ενώ η εισαγωγή προς διαπραγμάτευση θα γίνει την άλλη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου. Πρόκειται για ομόλογο έως 150 εκατ. ευρώ, διάρκειας πέντε ετών, διαιρούμενου σε 150.000 άυλες, κοινές, ανώνυμες ομολογίες με ονομαστική αξία 1.000 ευρώ εκάστη.

Έτσι, μετά την Costamare Participations PLC της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που τον περασμένο Μάιο άνοιξε το δρόμο για τα ναυτιλιακά ομόλογα στο ελληνικό χρηματιστήριο, μια ακόμη εταιρεία κάνει τη δική της έκδοση.

Θυμίζουμε ότι το ομόλογο της Costamare πήγε εξαιρετικά, δεδομένου ότι ενώ ζητούσε από τις αγορές 100 εκατ. ευρώ, τελικώς υπερκαλύφθηκε κατά 6,7 φορές καθώς οι προσφορές ανήλθαν στα 655 εκατ. ευρώ, ενώ το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο χαμηλότερο σημείο του εύρους διακύμανσης ήτοι στο 2,70%.

Επενδύσεις σε πλοία LNG

Σ’ ό,τι αφορά την εταιρεία συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, στόχος της έκδοσης είναι η χρηματοδότηση των επενδύσεων σε πλοία μεταφοράς LNG, καθώς η εταιρεία «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα του κλάδου ναυτιλίας στον κόσμο.

Η CPLP ετοιμάζει επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ που θα την φέρουν σε νέο επίπεδο ανάπτυξης και θα διευρύνουν την παρουσία της στην υποσχόμενη αγορά μεταφοράς LNG. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζει την αγορά τριών ακόμα LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, με δικαίωμα απόκτησης τριών επιπλέον.

Ήδη, η εταιρεία μέσα στο 2021 ενίσχυσε τον στόλο της με τρία τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers, έναντι συνολικού ποσού 600 εκατ. δολαρίων, ενώ το επόμενο διάστημα, αναμένεται να διπλασιάσει την επένδυσή της, ενεργοποιώντας την option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων, αντίστοιχης αξίας.

Η στροφή σε πιο φιλικές για το περιβάλλον μορφές ενέργειας, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, η CPLP έχει εγκαταστήσει σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του θείου σε επτά από τα 19 πλοία του στόλου και σε 15 έχει  εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.

Παράλληλα όμως με την «πράσινη» ανανέωση του στόλου της η Capital Product Partners εισέρχεται με αξιώσεις και στην αγορά μεταφοράς LNG, η οποία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρισιμότητας του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση. Ο Όμιλος της Capital εισήλθε στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το 2018, με μια παραγγελία έως 10 πλοίων μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 1,8 δισ. δολαρίων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας