Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

STORIES

ESG Story: Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία γίνεται πράσινη

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Πιστή στο όραμα της κυκλικής οικονομίας, της κουλτούρας επαναχρησιμοποίησης, της ανακύκλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (ΑΖ), η μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ελλάδα και μέλος του παγκόσμιου ομίλου της Heineken N.V. συνεχίζει τον «πράσινο» μετασχηματισμό της σε όλη την αλυσίδα παραγωγής.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εφαρμόζει σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και δημιουργίας των προϊόντων της μια ολιστική προσέγγιση σε όλα τα επίπεδα, τόσο από πλευράς οικονομίας νερού και ενέργειας, όσο και από πλευράς ανακύκλωσης και υποστήριξης προϊόντων που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν.

Η εταιρεία διατηρεί μία καθετοποιημένη, «ελληνική διαδρομή» παραγωγής, ξεκινώντας από το χωράφι, µε την προμήθεια των πρώτων υλών και καταλήγοντας στο ποτήρι των καταναλωτών που απολαμβάνουν τα προϊόντα της. Στον τομέα της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης, η εταιρεία έχει καταφέρει ώστε το 95% των φιαλών που εμπορεύεται, να είναι επιστρεφόμενες.

Μηδενικό αποτύπωμα έως το 2030

Σε χθεσινή συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της 5ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης αναφέρθηκε σε όλη τη γκάμα των αλλαγών και των προσαρμογών που κάνει ο όμιλος, ώστε έως το 2030 να έχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ακολουθώντας τη δέσμευση του μητρικού ομίλου Heineken N.V..

Σε αυτό το πλαίσιο, μειώνει διαρκώς την κατανάλωση ενέργειας, επιτυγχάνοντας το 2020 έναντι του 2019, μείωση των Scope 1 εκπομπών CO2 κατά 21% (αγορά και καύση καυσίμου για τις ανάγκες μεταφοράς και αποθήκευσης) και αντίστοιχα μείωση 14,4% για τις Scope 2 (εκπομπές από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας).

Όπως επίσης τονίστηκε, η ΑΖ ανακύκλωσε το 89% των αποβλήτων της το 2020, ενώ μείωσε τις αναλήψεις νερού κατά 21% για το 2020 σε σχέση με το 2019, αλλά και τις απορρίψεις κατά 23%. Μάλιστα, σε επίπεδο περαιτέρω ανάδειξης και έρευνας του φαινομένου της λειψυδρίας σχεδίασε και εφαρμόζει το Πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο προωθεί στην πράξη τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, προτείνοντας λύσεις για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα.

Μεταφορές

Στον τομέα των μεταφορών που επίσης είναι ένας χώρος με εκ των πραγμάτων μεγάλη επιβάρυνση στο περιβάλλον, η εταιρεία εφαρμόζοντας περισσότερο έξυπνες τακτικές, σύμπτυξη δρομολογίων και βελτιστοποίηση πρακτικών φόρτωσης και δρομολογίων, κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου, με αποτέλεσμα το 2020 να παρατηρείται μείωση των εκπομπών διοξειδίου κατά 17% (σε σχέση με το 2019).

Παράλληλα, αναβαθμίζει τα φορτηγά της με τη μετατροπή των κινητήρων τους σε συνδυασμένη κατανάλωση 20% LPG και 80% πετρελαίου – αντί αποκλειστικά πετρελαίου – ενώ γίνεται και χρήση ηλεκτρικών περονοφόρων οχημάτων στις εγκαταστάσεις της, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές CO2.

Σημεία κατανάλωσης

Σ’ ό,τι αφορά τα σημεία κατανάλωσης, εδώ και περίπου μια δεκαετία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον, «πράσινα» ψυγεία και ψύκτες βαρελίσιας μπίρας, επιτυγχάνοντας έως και 35% μείωση στην κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

Ιστορικό και ευρύτερο αποτύπωμα

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει ιστορία 58 ετών στην Ελλάδα καθώς ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών, ενώ σήμερα έχει φτάσει να εξάγει σε 19 χώρες και στις πέντε ηπείρους, ανήκοντας πλέον εδώ και χρόνια στον όμιλο Heineken N.V. Διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία.

Παράγει στην Ελλάδα τις μπύρες Amstel, Amstel Dark, Amstel Radler, Amstel Free, Amstel Free Lemon, Amstel KARGO IPA, Heineken, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, ΑΛΦΑ Χωρίς, Fischer, ΜΑΜΟΣ (με παραχώρηση άδειας χρήσης σήματος από την οικογένεια Μάμου), ΝΥΜΦΗ και Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, όπως και τις δύο μάρκες μηλίτη Μηλοκλέφτη και Strongbow στο εργοστάσιό της στην Πάτρα, με ελληνικές πρώτες ύλες.

Στο χαρτοφυλάκιό της ανήκει και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, ενώ εισάγει γνωστές μάρκες μπύρας όπως Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel, Lagunitas. Παράλληλα, από φέτος των Απρίλιο ανέλαβε και ως επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο μηνέων την Παρασκευή, καθώς το νέο στέλεχος Covid-19 πυροδότησε φόβους για επιβράδυνση της...

ΑΠΕ

Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες για την ανάγκη προγραμματισμού σε βάθος 10ετίας των διαγωνισμών για τις ΑΠΕ απέστειλε ο Miguel Stilwell d’Andrade, Διευθύνων Σύμβουλος της...

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Σε υπόθεση για γερά νεύρα και με πλούσιο παρασκήνιο εξελίσσεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να βελτιώσει τους όρους της σύμβασης μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Του Απόστολου Σκουμπούρη Ένα φιλόδοξο «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα που έως το 2025 θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ δρομολογεί στην Ελλάδα η εταιρεία EDP...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE