Μενού Ροή
Καραμανλής: Πολύ σημαντική δουλειά στον χώρο του αυτοκινήτου - Ραγδαία η αύξηση της ηλεκτροκίνησης

Στην ραγδαία αύξηση της ηλεκτροκίνησης, την σημαντική δουλειά που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στον χώρο του αυτοκινήτου και τα στοιχήματα του μέλλοντος, εστίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά την παρέμβασή του στο στο μεγαλύτερο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση που διοργανώνεται για 6η συνεχόμενη χρονιά από την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) και το insider.gr.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, από το 2019 και μετά έχει γίνει τεράστια προσπάθεια ενώ μαζί με το ΥΠΕΝ «ψηφίσαμε τον νόμο 4710», που αφορά ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο εφαρμόστηκε το 2022 και ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν πριν από 3 χρόνια ήταν μόλις 480.

«Πρόκειται για αύξηση από το 0,4%, σχεδόν στο 8% και είναι η μεγαλύτερη αύξηση στην ΕΕ. Αυτό μιλάει από μόνο του» επεσήμανε χαρακτηριστικά, ενώ στη συνέχεια εστίασε στις προκλήσεις και τα μεγάλα στοιχήματα που άπτονται του κλάδου της ηλεκτροκίνησης.

Όπως υπογράμμισε, το 2019 υπήρχαν 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ενώ «σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 2.000». «Ξεπεράσαμε όλες τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας, οι Δήμοι σχεδόν έτοιμοι να φέρουν φορτιστές» τόνισε ενώ πρόσθεσε πως οι φορτιστές που υπάρχουν ήδη στους αυτοκινητοδρόμους είναι μία σημαντική επιτυχία και το κομβικό ζητούμενο είναι να υπάρχουν παντού.

Ωστόσο, διεμήνυσε πως «δεν είναι ώρα για πανηγυρισμούς», καθώς «υπάρχουν χώρες που έχουν κάνει μεγαλύτερα βήματα» και ως Ελλάδα πρέπει «να δούμε ποια είναι τα προβλήματα και οι προκλήσεις». Η κυβέρνηση κινητροδότησε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως το μεγάλο στοίχημα είναι πώς θα μπορέσουμε να κάνουμε δίκαιη τη βιωσιμότητα, ένα ζήτημα που αφορά την Ευρώπη και μία συζήτηση που συχνά αποφεύγουμε να την κάνουμε στην Ελλάδα, όπως σημείωσε.

Η μεγάλη πρόκληση είναι πώς θα βάλουμε φορτιστές παντού

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε επίσης ότι ένα από τα βασικά θέματα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα λεγόμενα 3D:

  • Decarbonisation (απανθρακοποίηση)
  • Digitalisation(ψηφιοποίηση)
  • Decentralisation (αποκέντρωση).

«Η ΕΕ έχει πολύ φιλόδοξους στόχους για το 2050» εκτίμησε ενώ πρόσθεσε πως η χώρα μας έχει κάνει σοβαρά βήματα, μεταξύ άλλων τοποθετώντας πομποδέκτες σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, μία υποχρέωση της Ελλάδας που εκκρεμούσε από το 2014.

«Τώρα γίνεται, από το Υπουργείο Ενέργειας, από την Κυβέρνηση, μία τεράστια προσπάθεια, που δεν είναι εύκολη. Και νομίζω ότι θα πρέπει να σκεφτούμε και λίγο εκτός πλαισίου», συνέχισε και πρόσθεσε: «Καλός είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, αλλά μπορεί να βοηθήσει να βάλουμε φορτιστές παντού; Εάν δεν μπορεί, πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους και δεν σας κρύβω ότι επεξεργαζόμαστε και άλλους τρόπους» δήλωσε και διευκρίνισε ότι σήμερα μπορεί κάποιος να πάει οδικώς Αθήνα- Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί υπάρχουν φορτιστές κάθε 60 με 100 χλμ στο εθνικό οδικό δίκτυο. «Το πρόβλημα είναι να βάλουμε fast chargers λόγω της δυνατότητας ισχύος του δικτύου; Πήγαμε να βάλουμε το καλοκαίρι και είχαμε προβλήματα με το δίκτυο», είπε.

«Η Ελλάδα μπορεί να πετύχει τους στόχους, μπορεί να ακολουθήσει» διαβεβαίωσε και συμπλήρωσε πως η χώρα μας μετατρέπεται σε πρωταγωνίστρια τα τελευταία 3 χρόνια, παρόλο που ερχόμαστε από μία 10ετή κρίση με απίστευτη υποεπένδυση σε ζητήματα ενέργειας.

Κρίσιμο για τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών είναι επίσης το κατά πόσο μπορεί μια μέση οικογένεια να έχει ένα αυτοκίνητο και δη, ηλεκτρικό καθώς «δεν είναι φθηνά», ενώ ανακοίνωσε πως τις επόμενες ημέρες θα βγει στον αέρα ένα app που θα ενημερώνει τους χρήστες για το πού υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης.

«Και εδώ πάμε πάλι στην αειφορία. Κατά πόσο είναι βιώσιμη. Κατά πόσο είναι δίκαιη. Κατά πόσο μπορεί μία μέση οικογένεια να έχει ένα αυτοκίνητο και αυτό το αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό. Αυτή είναι η πρόκληση και έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Γιατί η Κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας: Δεν είναι φθηνά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη. Δεν μπορεί να κάνει κάτι όμως η Κυβέρνηση Μητσοτάκη για αυτό. Αλλά χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο» τόνισε χαρακτηριστικά.

Δημόσιες μεταφορές και ταξί

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη σημασία των δημόσιων μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα. Τόνισε ότι έρχονται 350 ηλεκτρικά λεωφορεία και άλλα 300 λεωφορεία CNG. Επισήμανε όμως ότι υπάρχει και το πρόβλημα, που και πως θα γίνεται η φόρτιση αυτών των λεωφορείων. Ανέφερε επίσης ότι η χρηματοδότηση γίνεται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με 0% συμμετοχή του κρατικού προϋπολογισμού.

Όσον αφορά στο μέλλον των ηλεκτρικών ταξί, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διευκρίνισε: «Τα κίνητρα που έδωσε η Κυβέρνηση είναι πολύ μεγάλα, αλλά έχουν ένα δίκιο οι άνθρωποι, οι οποίοι οδηγούν ταξί στην Αθήνα. Που θα φορτίζουν τα οχήματά τους; Δεν κινούνται στους αυτοκινητόδρομους όπου κάθε 60 χλμ. υπάρχουν φορτιστές», συνεπώς: «Αυτό είναι ένα ζήτημα πάνω στο οποίο πρέπει να σκύψει η πολιτεία και δε μιλάω μόνο για την κεντρική διοίκηση. Το μπαλάκι πλέον είναι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης οι δήμοι δεν έπονται, είναι συνήθως πιο μπροστά από την κυβέρνηση σε αυτά τα ζητήματα. Ελπίζω ότι όλοι οι δήμοι θα καταφέρουν να κάνουν το αυτονόητο, να βγάλουν αυτούς τους διαγωνισμούς. Γιατί είναι ωραίο να δίνουμε κίνητρα για τους οδηγούς ταξί, από την άλλη όμως μιλάμε για ανθρώπους που ζουν από αυτό και καταλαβαίνω τον προβληματισμό τους».

Μεταξύ άλλων επεσήμανε πως το υπουργείο υπέγραψε μία από τις μεγαλύτερες ανανεώσεις στόλων στην ΕΕ με 350 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν στη χώρα μας και άλλα 300 λεωφορεία CNG, ενώ έκανε ειδική μνεία στα έργα της γραμμής 4 που «ξεμπλοκάρονται», στην επέκταση της Γραμμής 2, στην αγορά νέων συρμών του Μετρό για πρώτη φορά μετά το 2004, αλλά και την ανακαίνιση συρμών, καθώς και στα οδικά έργα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας