Μενού Ροή
Κώστας Σκρέκας: Ο εθνικός στόχος για το 2030 είναι ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό

Στους φιλόδοξους στόχους που προωθεί το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα και στο ρόλο της ηλεκτροκίνησης στο πρασίνισμα της οικονομίας αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας το μεσημέρι της Τετάρτης στο 6th EcoMobility Conference που διοργανώνουν το Insider.gr και η HAEE.

Οι στόχοι για το 2025 και το 2030

Ο εθνικός στόχος για το 2030 είναι ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό ενώ για το 2025 προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν ποσοστό 5% στις νέες ταξινομήσεις. Όπως ανέφερε ο κ. Σκρέκας, τον ενδιάμεσο στόχο τον έχει ήδη πετύχει η χώρα μας από το Δεκέμβριο του 2022 όπου το 12% των νέων ταξινομήσεων ήταν ηλεκτρικά και υβριδικά και περίπου το 6% αμιγώς ηλεκτρικά. «Είμαστε σε καλό δρόμο και αυτό οφείλεται στην απόφαση της κυβέρνησης να χαράξει στρατηγική που προωθεί την ηλεκτροκίνηση», σημείωσε σχετικά ο υπουργός ενώ επεσήμανε ότι το γεγονός ότι οι ταξινομήσεις σε επίπεδο έτους φθάνουν το 6% με 7% υποδεικνύει ότι η κοινωνία είναι έτοιμη και χρειάζεται κίνητρα. Τέτοια κίνητρα είναι τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τα οποία προσφέρουν επιδότηση έως 9.000 ευρώ σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις και το πρόγραμμα για πράσινα ταξί με επιδότηση που φθάνει τις 22.500 ευρώ.

Στο ίδιο πλαίσιο, προβλέπεται ότι από το 2026 όλες οι νέες ταξινομήσεις ταξί θα πρέπει να αφορούν σε ηλεκτρικά οχήματα και το 1/3 ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά.

Οι μεταφορές ενοχοποιούνται για το 1/3 των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το πρασίνισμα των μεταφορών θα προσδώσει εγχώρια αξία στην τοπική οικονομία και το ΕΣΕΚ είναι σχεδιασμένο με βάση αυτή τη λογική. «Να μην εισάγουμε μέσα παραγωγής ή φορτιστές ή συνθετικά καύσιμα από άλλες χώρες. Για αύτο το ΕΣΕΚ προσδιορίζει δράσεις και τομείς όπου θα γίνουν σοβαρές επενδύσεις για τομείς όπως είναι η αποθήκευση ενέργειας», υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας.

«Η πράσινη μετάβαση να γίνει με ένα δίκαιο τρόπο»

Κληθείς να σχολιάσει εάν η υποχρέωση κατάργησης των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης όπως αυτή προκύπτει από τον Κλιματικό Νόμο είναι τελικά εφικτή σε μια περίοδο κρίσης, ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι τα νοικοκυριά δυσκολεύονται αλλά μέσω των επιδοτήσεων μπορεί να γίνει προσιτή η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων.

«Η πράσινη μετάβαση οικονομίας και της κοινωνίας πρέπει να γίνει με ένα δίκαιο τρόπο και όλα τα προγράμματα που έχουμε σχεδιάσει για να πετύχουμε τους νέους φιλόδοξους στόχους του ΕΣΕΚ αποσκοπούν σε αυτό ακριβώς», τόνισε.

Οι προκλήσεις που προκύπτουν από τον πράσινο εξηλεκτρισμό

Η ηλεκτροκίνηση ενδείκνυται για τις ελαφρές μεταφορές αλλά αυτό δεν φθάνει και δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο των μεταφορών όπως είναι τα αεροπλάνα ή τα πλοία. Για το λόγο αυτό υπάρχει πρόβλεψη και για άλλα εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το υδρογόνο, το βιομεθάνιο και η πράσινη αμμωνία.

Μία ακόμη πρόκληση αφορά στην ανάπτυξη των σημείων φόρτισης. Κληθείς να σχολιάσει την ικανότητα του ΔΕΔΔΗΕ να ανταποκριθεί στις ανάγκες για χιλιάδες νέες συνδέσεις σημείωσε ότι αυτό είναι εφικτό καθώς έχουν αυξηθεί οι ετήσιες επενδύσεις από τα 150 στα 200 εκατ. μέσα σε δύο χρόνια και θα φθάσουν τα 300 το 2024 και τα 500 εκατ. σε δύο χρόνια.

Ακόμη, μέσω νέων προγραμμάτων και της χρήσης έξυπνης τεχνολογίας, οι καταναλωτές θα μπορούν να φορτίζουν το αυτοκίνητο στο σπίτι. Η αρχή μπορεί να γίνει με το πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη», όπου τα νοικοκυριά θα μπορούν να εγκαταστήσουν ένα νέο μετρητή που θα μετρά την παραγωγή ρεύματος και θα μπορούν να βλέπουν τι ρεύμα εγχύει στο σύστημα. Επομένως οι επενδύσεις που γίνονται τώρα με τα φωτοβολταϊκά στη στέγη θα μπορούν να βοηθήσουν να φορτίσει ο καταναλωτής το αυτοκίνητο και όταν δεν χρειάζεται την μπαταρία, να τη χρησιμοποιεί για να εγχύει ενέργεια στο δίκτυο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας