Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

SMART CITIES

Στον κλιματικό νόμο τα πράσινα νησιά – Πότε κατατίθεται στην Βουλή – Τι προβλέπει για ηλεκτροκίνηση και ταξί

Στη Βουλή θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες το νομοσχέδιο για τον πρώτο κλιματικό νόμο της χώρας έπειτα από σημαντική καθυστέρηση δεδομένου ότι παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο τον περασμένο Νοέμβριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στο σχέδιο νόμου σε σχέση με την αρχική του μορφή θα αφορά στη δημιουργία στρατηγικού πλαισίου για τα νησιά που θα ενταχθούν στην πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ Gr – Eco Islands.

Το πρόγραμμα Gr – Eco Islands που εγκαινιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι, προβλέπει την απανθρακοποίηση μικρών, μη διασυνδεδεμένων νησιών με λιγότερους από 3.000 κατοίκους και τη μετάβασή τους σε καθεστώς αειφορίας και κλιματικής ουδετερότητας.

Αυτό επιτυγχάνεται, όπως φάνηκε από το παράδειγμα της Χάλκης, με την εφαρμογή πράσινων και καινοτόμων μεθόδων στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, τις μεταφορές, τη διαχείριση απορριμμάτων και τις τηλεπικοινωνίες.

Επενδυτές

Με την ένταξη του προγράμματος στον πρώτο κλιματικό νόμο της χώρας, το ΥΠΕΝ θέλει να αναβαθμίσει το εγχείρημα των Gr – Eco Islands, το οποίο έχει συγκεντρώσει έντονο ενδιαφέρον από διεθνείς επενδυτές όπως φάνηκε και με τη συμφωνία που υπέγραψε ο Κώστας Σκρέκας στο Άμπου Ντάμπι με τη Masdar.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στα μη διασυνδεδεμένα νησιά πρέπει να μειωθούν σε ποσοστό 80% έως το 2030 σε σχέση με το 2019 και ότι από το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με εξαίρεση περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών.

Ταξί και ηλεκτροκίνηση

Η νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ θα κατατεθεί στη Βουλή με αλλαγές και σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση και τα μέτρα μείωσης εκπομπών CO2 στα κτίρια. Η υποχρέωση όλα τα νέα ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτροκίνητα μετατίθεται κατά ένα έτος, από το 2025 στο 2026.

Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, από το σχέδιο νόμου έχει αφαιρεθεί η διάταξη για την απαγόρευση ταξινόμησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030, καθώς προκάλεσε την αντίδραση αρκετών φορέων και ειδικά του κλάδου των πετρελαιοειδών.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι το επικρατέστερο σενάριο είναι η εθνική πολιτική στο θέμα αυτό να εναρμονιστεί με τον στόχο που θα τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Κομισιόν δεν έχει λάβει ακόμα οριστικές αποφάσεις, ωστόσο έχει εισηγηθεί το μέτρο να τεθεί σε εφαρμογή το 2035.

Διαβάστε επίσης

ΑΠΕ

του Γιώργου Νέλλα Την θεσμοθέτηση δύο νέων τελών υπέρ των δήμων, αφ’ ενός στα έργα ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά και αιολικά) δίπλα σε ταμιευτήρες, λίμνες και...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο της ιστορίας της ανακοίνωσε χθες η εταιρεία Cenergy Hodlings η οποία με την προσθήκη των νέων μεγάλων έργων που ανέλαβαν...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τις επόμενες ημέρες, πιθανότατα στο νομοσχέδιο για τον κλιματικό νόμο, αναμένεται να κατατεθούν δύο τροπολογίες για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση έως 600 ευρώ στους...

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με “Θετική Αναφορά” η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, στη βάση των αρμοδιοτήτων της για την εποπτεία της ενεργειακής αγοράς την παρακολούθηση της συμμόρφωσης των Προμηθευτών...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE