Μενού Ροή
Είναι το πιο υποτιμημένο blue chip η Motor Oil;

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Μπορεί μέσα στον Οκτώβριο η μετοχή της Motor Oil να ενισχύεται σε ποσοστό άνω του 8% κερδίζοντας περίπου ένα ευρώ ανά μετοχή, όμως σε μακροπρόθεσμο ορίζονται και κυρίως από το ναδίρ του Μαρτίου 2020 και το πρώτο σοκ του Covid-19, υπολείπεται τα μέγιστα.

Μαζί με τα ΕΛΠΕ είναι οι μετοχές που έχουν την πλέον αργή ανάκαμψη σε ό,τι αφορά τα blue chips, ενώ υπολείπονται σημαντικά τόσο των επιδόσεων του Γενικού Δείκτη και του FTSE 25, όσο και σε σύγκριση με την απόδοση των ενεργειακών μετοχών.

Τα δύο διυλιστήρια πλήρωσαν το… μάρμαρο των lockdown και του κλεισίματος της αγοράς ευρύτερα, καθώς η κατανάλωση καυσίμων πέρυσι και φέτος – κατά περίπτωση – έπεσε στο ναδίρ. Πλέον όμως η αγορά έχει ανοίξει, ενώ οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς έχουν πάρει την ανιούσα και ως φαίνεται (σοβαρή) αποκλιμάκωση άμεσα δεν αναμένεται.

Η μετοχή της Motor Oil χθες έκλεισε στα 14,28 ευρώ με διόρθωση 1,52%, με την κεφαλαιοποίηση του ομίλου στα 1,58 δισ. ευρώ, που τον φέρνει στην 12η θέση της κατάταξης στον FTSE 25.

Δεν έχει κλείσει την ψαλίδα από τη ζημιά του Covid-19

Η Motor Oil διαθέτει το πιο σύγχρονο διυλιστήριο της Ευρώπης, ενώ δεδομένου ότι οι τιμές του πετρελαίου διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα και η αγορά (σε Ελλάδα και εξωτερικό) δεν πρόκειται – με τα σημερινά δεδομένα – να ξανακλείσει, ασφαλώς αλλάζουν και τα δεδομένα για τις πωλήσεις του ομίλου, άρα και για τη μετοχή.

Η μετοχή της Motor Oil είναι η μόνη που δεν έχει κλείσει την ψαλίδα της απόστασης συγκριτικά με τα προ Covid-19 επίπεδα (μαζί με τις ΕΛΠΕ και Ελλάκτωρ, με τη δεύτερη για διαφορετικούς λόγους).

Υστερεί στην ανάκαμψη από τον περυσινό Μάρτιο

Παράλληλα, από το ναδίρ του Μαρτίου 2020, Motor Oil και ΕΛΠΕ έχουν τη μικρότερη αντίδραση με άνοδο μόλις 32% και 30,54% αντίστοιχα. Και αυτό, όταν ο Γ.Δ. κερδίζει έκτοτε 82,50%, ο FTSE 25 είναι στο +79%, ο Mid Cap στο +111% και ο τραπεζικός δείκτης +70%. Παράλληλα, άλλα ενεργειακά blue chips έχουν ασύγκριτα καλύτερη εικόνα. Η Μυτιληναίος κερδίζει από το Μάρτιο του 2020 σε ποσοστό 196%, η Viohalco +179%, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ +147%, Ελλάκτωρ +132,5%, Τέρνα Ενεργειακή +95%, ΑΔΜΗΕ +51%, ενώ πρωταθλήτρια φυσικά είναι η ΔΕΗ με απόδοση 463%.

Συνάμα, η Motor Oil απέχει σημαντικά από τα ιστορικά υψηλά των 24 ευρώ που έκλεισε στις 3 Ιουλίου 2019, ενώ απόλυτο χρηματιστηριακό ρεκόρ του τίτλου είναι τα 24,40 ευρώ που βρέθηκε ενδοσυνεδριακά στις 8 Ιουλίου 2019. Χωρίς καμιά διάθεση υπεραπλούστευσης λοιπόν, η Motor Oil (τη διαχωρίζουμε από τα ΕΛΠΕ που έχουν εντελώς συντηρητικό προφίλ τόσο σε καλές, όσο και σε κακές περιόδους), έχει μεγάλα περιθώρια σημαντικής βελτίωσης της εικόνας της.

Η ετυμηγορία της Goldman Sachs

Θυμίζουμε πως η Goldman Sachs έχει δώσει τιμή στόχο για τον τίτλο τα 17 ευρώ, όμως ακόμη και σε αυτά τα επίπεδα, η μετοχή θα απέχει παρασάγγας από την… κανονικότητα των αμέσως προηγούμενων ετών.

Η Goldman Sachs σε έκθεσή της προ δύο μηνών είχε περιλάβει τη Motor Oil στις πλέον ελκυστικές επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο των διυλιστηρίων της περιφέρειας CEEMEA (Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατομή και Αφρική), εκτιμώντας ότι η εταιρεία θα ωφεληθεί σημαντικά από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης στην Ευρώπη.

Η Goldman Sachs επισημαίνει τρεις βασικούς παράγοντες που δικαιολογούν τη σύσταση για αγορά:

  1. Η πολυπλοκότητα του διυλιστηρίου και τα υψηλής ποιότητας προϊόντα θα επιτρέψουν στη Motor Oil να ωφεληθεί από την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης που αναμένεται στο β’ εξάμηνο του 2021 και το 2022. Σε συνδυασμό με την ικανότητα της Motor Oil να επεξεργαστεί βαρύ αργό πετρέλαιο (πάνω από 90%), το οποίο σύμφωνα με τον οίκο θα είναι φθηνότερο σε σύγκριση με το Brent, θα οδηγήσει σε αύξηση του περιθωρίου διύλισης κατά περίπου 4 δολάρια/βαρέλι από το 2020 έως το 2022.
  2. Ελκυστικές προοπτικές ελεύθερων ταμειακών ροών: Ο αμερικανικός οίκος εκτιμά ότι τα EBITDA της Motor Oil θα διπλασιαστούν από το 2020 έως το 2022. Σε συνδυασμό με τη μείωση των capex, θα οδηγήσουν κατά μέσο όρο σε απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών 13% την περίοδο 2021-2023, σε σύγκριση με το 9% που προβλέπεται ο μέσος όρος των διυλιστηρίων της περιφέρειας CEEMEA.
  3. Πιθανότητα μερίσματος. Η Goldman εκτιμά ότι η Motor Oil θα επιστρέψει σε καταβολές μερίσματος το 2021, με ώθηση από τις προβλέψεις για αύξηση τζίρου και ελεύθερων ταμειακών ροών. Αυτό μεταφράζεται σε μέση μερισματική απόδοση 9% την περίοδο 2021-23, έναντι 7% που εκτιμάται ο μέσος όρος των διυλιστηρίων της περιφέρειας CEEMEA.
Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας