Μενού Ροή
«Μάχη» ΑΔΜΗΕ και ΔΕΗ – Πως η ΔΕΗ «νικάει» με απόδοση 67% από την απόσχιση

Εξαιρετικά κακή συμπεριφορά στο ταμπλό του ελληνικού χρηματιστηρίου έχει η μετοχή του ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, τόσο κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, όσο κυρίως από την ημέρα που αποσχίστηκε από τη ΔΕΗ προ πενταετίας. Αναφερόμαστε στην εποχή που η μετοχή «έσπασε» στα δύο, τον Ιούνιο του 2017, κάτι που έγινε για πρώτη φορά στα χρονικά του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Γενικώς η μετοχή του ΑΔΜΗΕ έχει απογοητευτική παρουσία στο Χ.Α. την τελευταία πενταετία όπου διαπραγματεύεται αυτόνομα, υστερώντας τόσο έναντι της «μητρικής» ΔΕΗ, όσο και έναντι του Γενικού Δείκτη αλλά και των περισσοτέρων μετοχών του κλάδου. Και όλα αυτά, σε μια συγκυρία κοσμογονίας για τον κλάδο της ενέργειας, όπου και οι μετοχές τα τελευταία χρόνια βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας, έχοντας δώσει και τις καλύτερες αποδόσεις στους μετόχους τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι μετά το -27,62% που υποχωρεί φέτος, η κεφαλαιοποίηση του ΑΔΜΗΕ έχει κατέλθει στα 405 εκατ. ευρώ, φέρνοντάς το στην 25η και τελευταία θέση του FTSE 25, ενώ ήδη το προσπερνούν οι Cenergy Holdings και Autohellas που διαπραγματεύονται στον Mid Cap και μία εξ αυτών θα πάρει τη θέση του ΑΔΜΗΕ στον Large Cap λίαν συντόμως.

Η απόσχιση από τη ΔΕΗ και η πορεία έκτοτε

Μετά την απόσχιση του δικτύου μεταφοράς μεταφοράς ηλεκτρισμού της χώρας, δηλαδή του ΑΔΜΗΕ με την πώληση του 24% στην κινεζική State Grid,  έναντι 320 εκατ. ευρώ και την πώληση επιπλέον 25% σε κρατική εταιρεία, η μετοχή της ΔΕΗ «έσπασε» στα δύο.

Τη Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017, οι δύο «κομμένες» μετοχές, ανέβηκαν εκ νέου στο ταμπλό του Χ.Α. μετά την απόσχιση και την αναστολή διαπραγμάτευσης της ΔΕΗ για ολίγες ημέρες.

Η τιμή εισαγωγής του ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών είχε οριστεί στα 2,12 ευρώ, ενώ για τη μετοχή της ΔΕΗ δεν υπήρξε διοικητική παρέμβαση, οπότε η αγορά «έκοψε» την αξία του ΑΔΜΗΕ από μόνη της στην πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης αμφότερων.

Η ΔΕΗ λοιπόν επέστρεψε στο ταμπλό με τιμή εκκίνησης τα 3,83 ευρώ, που ήταν η τιμή της 14ης Ιουνίου όταν και ανεστάλη η διαπραγμάτευση, οπότε η αγορά έκανε το… αναλογούντα haircut, οδηγώντας τον τίτλο σε πτώση έως και 54,31%, ενώ στο τέλος έκλεισε στα 2,26 ευρώ με απώλειες 40,99% καθώς ήταν ελεύθερη η διακύμανση την πρώτη ημέρα.

Αντιθέτως, ο τίτλος του ΑΔΜΗΕ βρήκε εξαιρετική ανταπόκριση από την αγορά, καθώς εισήλθε στην τιμή των 2,12 ευρώ, έφτασε να ενισχύεται έως και 13,68% στα 2,39 ευρώ, ενώ τελικά έκλεισε στα 2,35 ευρώ με άνοδο 10,85%.

Πάντως, παρά τη… φαινομενικά μεγάλη πτώση της μετοχής της ΔΕΗ, η συνολική αξία ενός επενδυτή που κατείχε μετοχές της Επιχείρησης έως την περασμένη Τετάρτη, είναι μεγαλύτερη! Πριν βγει από το ταμπλό η ΔΕΗ (άρα και με τον ΑΔΜΗΕ μαζί) είχε συνολική αποτίμηση 888 εκατ. ευρώ, ενώ πλέον, η (μισή) ΔΕΗ την πρώτη ημέρα μετά την απόσχιση υποτιμούνταν 542,8 εκατ. ευρώ και το ΑΔΜΗΕ 533,6 εκατ., άρα σύνολο 1,076 δισ. ευρώ!

Τώρα, πέντε χρόνια μετά, το ΑΔΜΗΕ έχει κεφαλαιοποίηση 405 εκατ. ευρώ, ενώ η ΔΕΗ (που βεβαίως έκανε μεγάλη αύξηση κεφαλαίου κατά 1,35 δισ. ευρώ πέρυσι) έχει αποτίμηση 2,44 δισ. ευρώ. Η μετοχή του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017 έως σήμερα υποχωρεί κατά 25,62%, ενώ η μετοχή της ΔΕΗ ενισχύεται κατά 67%.

Την ίδια περίοδο, ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. κερδίζει 8%, ενώ άλλα ενεργειακά «χαρτιά» έχουν πολύ μεγάλες αποδόσεις όπως Τέρνα Ενεργειακή (+463%), ΓΕΚ Τέρνα (+148,6%), Μυτιληναίος (+109%), Ελλάκτωρ (+17,36%) κ.λπ.

Όλα αυτά τα χρόνια η διακύμανση της μετοχής του ΑΔΜΗΕ είναι «φτωχή» όπως και αντίστοιχη είναι και η απόδοσή της προς τους μετόχους του. Στις 16 Ιανουαρίου 2019 η μετοχή έπεσε στο ιστορικό της χαμηλό των 1,47 ευρώ (όχι μακριά από το πρόσφατο χαμηλό των 1,58 ευρώ που έπεσε στις 12 Οκτωβρίου 2022). Στις 8 Απριλίου 2021 η μετοχή του ΑΔΜΗΕ βρέθηκε στα 2,8450 ευρώ που έως τώρα αποτελούν το ιστορικό υψηλό του ομίλου.

Η μετοχή αξίζει καλύτερης εικόνας

Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι η πορεία της μετοχής «αδικεί» κατάφορα το εκτόπισμα του ομίλου ΑΔΜΗΕ, που έχει τον πλέον καταλυτικό ρόλο για τον ενεργειακό κλάδο στη χώρα μας, τη διανομή του ρεύματος εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά σε όλη την Ελλάδα.

Διαθέτει ενεργητικό 3,32 δισ. ευρώ, ίδια κεφάλαια 758,7 εκατ. ευρώ, μηδενικό δανεισμό, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 είχε καθαρή κερδοφορία 12,3 εκατ. ευρώ. Μια κερδοφορία που δεν είναι αντιπροσωπευτική και αναλογική με το εκτιμώμενο προς ανάκτηση έσοδο ενοικίου συστήματος μεταφοράς για το έτος, καθώς για την περίοδο αυτή ήταν σε ισχύ οι μειωμένες μοναδιαίες χρεώσεις χρήσης συστήματος του 2021.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας