Μενού Ροή
Σε υψηλά 3,5 ετών η Ελλάκτωρ – Οι κινήσεις που άλλαξαν το προφίλ του ομίλου

Τη διαρκή βελτίωση των χρηματοοικονομικών δεδομένων αλλά και την ευρύτερη κινητικότητα που υπάρχει στη διεκδίκηση νέων έργων και στην αύξηση του ανεκτέλεστου στον κατασκευαστικό τομέα αντανακλά και τις πρώτες ημέρες του 2023 η μετοχή της Ελλάκτωρ. Θυμίζουμε ότι η μετοχή της Ελλάκτωρ είναι από αυτές που πρωταγωνίστησαν το 2022 καταγράφοντας άνοδο σε ποσοστό 34,70%, όμως έχει ξεκινήσει άριστα και το 2023.

Την περασμένη εβδομάδα η μετοχή είχε μόνο θετικές συνεδριάσεις, καταγράφοντας τα περισσότερα κέρδη σε όλο τον FTSE 25 καθώς ενισχύθηκε σε ποσοστό +14,60%, κλείνοντας στα 1,9940 ευρώ (+4,40%) που είναι νέα υψηλά σχεδόν τριάμισι ετών. Μάλιστα, την Παρασκευή έφτασε να κερδίζει 5,76% φτάνοντας ενδοσυνεδριακά στα 2,02 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από το Σεπτέμβριο του 2019.

Πλέον έχει βελτιωθεί και η αποτίμηση καθώς πλέον έφτασε στα 694 εκατ. ευρώ, που φέρνει τον όμιλο στη 19η θέση στον Large Cap ενώ προ μηνών ήταν στην τελευταία θέση!

Ο όμιλος κατάφερε το 2022 να λύσει το… Γόρδιο Δεσμό με τους δύο μετοχικούς πόλους, καθώς ο όμιλος Motor Oil λειτούργησε ως από μηχανής θεός όταν τον περασμένο Μάιο συμφώνησε να εξαγοράσει το ποσοστό των εφοπλιστών Μπάκου και Καϋμενάκη, μια εξέλιξη που ήταν καταλυτική για το μέλλον του ομίλου, που είχε εγκλωβιστεί στην εσωστρέφεια και στο… παιχνίδι φθοράς που οδηγούσε σε δύσκολες ημέρες την εταιρεία.

Μέσα στο Δεκέμβριο ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποπληρωμής του ακριβού ομολογιακού δανείου των 670 εκατ. ευρώ και μάλιστα δύο χρόνια νωρίτερα, κίνηση που αποτελεί μία ακόμα στρατηγική επιλογή προς την κεφαλαιακή θωράκισης του ομίλου που θα ενισχύσει την επενδυτική του ευελιξία σε μία περίοδο με ιδιαίτερες χρηματοοικονομικές προκλήσεις. Παράλληλα, για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια ζημιών, πέρασε σε καθαρή κερδοφορία το 9μηνο του 2022.

Ο κατασκευαστικός τομέας είναι η αιχμή του δόρατος για τον όμιλο, ο οποίος έχει υλοποιήσει μερικά από τα πλέον σύνθετα και κρίσιμα έργα στην Ελλάδα – και όχι μόνο – την τελευταία 25ετία. Πλέον το ανεκτέλεστο της Άκτωρ, που αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίονα αλλά και το «πετράδι» του ομίλου, έχει ένα ανεκτέλεστο που φτάνει τα 2,7 δισ. ευρώ, ενώ έως το τέλος του 2023 ενδέχεται να εκτοξευτεί στα 4 δισ. ευρώ.

Μέσα στο Δεκέμβριο του 2022 ο όμιλος ολοκλήρωσε την εξαγορά του μεγάλου και πολύ ακριβού ομολογιακού δανείου ύψους 670 εκατ. ευρώ, δύο έτη νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία λήξης του. Πρόκειται για το ομόλογο των 670 εκατ. ευρώ που είχε εκδοθεί το Δεκέμβριο του 2019 με επιτόκιο 6,375%, πενταετούς διάρκειας και λήξης το Δεκέμβριο του 2024. Αυτή η κίνηση απαλλάσσει τον όμιλο από ένα ετήσιο κόστος περίπου 45 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση έχει καταφέρει να αλλάξει ριζικά το χρηματοοικονομικό προφίλ του ομίλου με στρατηγικές κινήσεις για την εξυγίανση του ισολογισμού του οι οποίες ήδη καταγράφονται συστηματικά στα θετικά οικονομικά της αποτελέσματα.

Επίσης, στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου η Άκτωρ Παραχωρήσεις ανέβασε τα ποσοστά της στη Γέφυρα ΑΕ και Γέφυρα Λειτουργία ΑΕ, καθώς έναντι τιμήματος 16,6 εκατ. ευρώ, εξαγόρασε τα μερίδια που της αναλογούσαν από την αποεπένδυση που έκανε η AVAX. Πιο συγκεκριμένα, στις 23 Νοεμβρίου υπεγράφει η συμφωνία για τη μεταβίβαση των ποσοστών 5,69% της Γέφυρα ΑΕ και 6,35% της Γέφυρα Λειτουργία ΑΕ από την AVAX στην 'Ακτωρ Παραχωρήσεις, η συμμετοχή της οποίας ανέρχεται πλέον σε 27,71% και 29,48% αντίστοιχα.

«Η επένδυση αυτή που ενισχύει κατά 12,4% τη συμμετοχή της εταιρείας στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, πιστοποιεί την επιχειρησιακή στρατηγική ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου της 'Ακτωρ Παραχωρήσεις σε μεγάλα έργα της Περιφέρειας» τόνισε με αφορμή αυτή την κίνηση ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ελλάκτωρ κ. Ευθύμιος Μπουλούτας.

Το επόμενο διάστημα με την ωρίμανση των σχεδόν 20 έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων που είναι σε διαγωνισμό θα χρειαστούν πολύ μεγάλα κεφάλαια για την συμμετοχή του ομίλου σε αυτά. Η απελευθέρωση της Ελλάκτωρ από παλιά χρέη θα της επιτρέψει να κάνει νέα ανοίγματα, έχοντας όμως μεγαλώσει σημαντικά το ανεκτέλεστο της.

Τα βαριά χαρτιά είναι φυσικά η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ, τα μεγάλα εργοστάσια απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας κ.α.

 

 

 

 

 

 

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας