Μενού Ροή
Χρ. Ιωάννου (ΑΒΑΞ): Δεν πωλείται η Volterra

Στοπ στα σενάρια πωλήσεων των συμμετοχών του Ομίλου ΑΒΑΞ στις παραχωρήσεις έβαλε ο Πρόεδρος της εισηγμένης, Χρήστος Ιωάννου καθώς ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει στον σχεδιασμό του ομίλου η πώληση πρόσθετων περιουσιακών στοιχείων.

Για την εμπορική δραστηριότητα της Volterra, η οποία είναι προς πώληση, ο κ. Ιωάννου περιορίστηκε να δηλώσει πως θα γίνει το καλύτερο για τα συμφέροντα του ομίλου.

Τα παραπάνω ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Ομίλου στην οποία δόθηκε το πράσινο φως για την απόδοση μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή και το πρόγραμμα εξαγοράς 10 εκατ. ιδίων μετοχών με κατώτερη τιμή τα 0,50 και ανώτερη τιμή τα 4 ευρώ μέσα στην επόμενη διετία.

Πιο συγκεκριμένα, η εισηγμένη θα δώσει για πρώτη φορά ύστερα από 12 χρόνια μέρισμα συνολικής αξίας 10,1 εκατ. Ευρώ, το οποίο αναμένεται να αποκοπεί από την ερχόμενη Δευτέρα 19 Ιουνίου και θα αποδοθεί στους μετόχους στις 23 του ίδιου μήνα.

Τόνισε, επίσης, ότι η πώληση των ΑΠΕ της Volterra και η συμμετοχή στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου (ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.) απέφεραν στον Όμιλο κεφαλαιακό κέρδος 48,6 εκατ. Ευρώ, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι προς το παρόν δε χρειάζεται να ληφθούν δάνεια για τη διεκδίκηση νέων έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων.

Όσον αφορά την πορεία της μετοχής παραδέχθηκε ότι από τα τέλη του 2021 παρατηρήθηκε υπό-απόδοση, αλλά από τα τέλη του 2022 παρατηρείται μία αύξηση της τάξης του 60%(σ.σ. διαπραγματευόταν χθες στα 1,196 ευρώ στο Χρηματιστήριο Αθηνών).

Σχετικά με την πορεία της εισηγμένης για το 2022 αλλά και τις προοπτικές για το 2023, ο Χρήστος Ιωάννου δήλωσε ο ΑΒΑΞ διαθέτει ένα ισχυρό και ιστορικό ανεκτέλεστο έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό που ανέρχεται στα 2,9 δισ.ευρώ το οποίο έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και αυτό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των έργων που έχει αναλάβει η εισηγμένη έχουν υπογραφεί (2,8 δισ. ευρώ), ενώ τη χρονιά που μας πέρασε υπεγράφησαν έργα συνολικής αξίας 885 εκατ. ευρώ.

Πρόσθεσε, δε, ότι από τις αρχές της χρονιάς που διανύουμε ο όμιλος έχει υπογράψει επιπλέον έργα αξίας 878 εκατ. Ευρώ τα οποία προκύπτουν από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα (οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα) και το εξωτερικό (κατασκευή σταθμού παραγωγής ενέργειας στη Ρουμανία). Επίσης, έχει επιλεγεί μαζί με την ιταλική Rizzani de Eccher για το Vouliagmenis Mall Complex ως Early Contractor Involvement (ECI) και είναι αρκετά πιθανό να αναλάβει και την κατασκευή του έργου αρχικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.

Εκτός αυτών ο ισχυρός άνδρας της ΑΒΑΞ εκτίμησε ότι ο όμιλος θα αυξήσει το ανεκτέλεστό του καθώς διεκδικεί πλήθος έργων, όπως η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, το Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας, και τα οδικά έργα Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και τα σιδηροδρομικά έργα μεταξύ άλλων.

Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του Ομίλου για τα έτη 2023 και 2024 επισήμανε ότι αναμένεται να υπάρξει αύξηση από 15% έως και 25%, καθώς και από 30% έως 40%, καθώς και μείωση του δανεισμού. Για την πορεία του κύκλου εργασιών παραδέχθηκε ότι αυτός μειώθηκε, αλλά πρόσθεσε ότι αυτό συμβαίνει στον κλάδο των κατασκευών και ότι ο συγκεκριμένος δείκτης θα πρέπει να εξετάζεται σε βάθος πενταετίας για να αντιληφθεί κανείς τις μεταβολές.

Αττική Οδός: Με διόδια οι νέες επεκτάσεις

Η εταιρεία, σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Ακτωρ Παραχωρήσεις, έχει προχωρήσει στην υποβολή πρότυπης πρότασης για την κατασκευή των έργων επέκτασης της Αττικής Οδού, όπως π.χ. την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυβίων και την κατασκευή της σήραγγας Ηλιουπόλεως, που θα ενώσει τον Καρέα με τη Λ. Βουλιαγμένης.

Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, η πρόταση που έχει υποβληθεί αφορά την κατασκευή του παραπάνω έργου, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης, ακολουθώντας ένα μοντέλο αντίστοιχο με εκείνο που εφαρμόζεται και στην περίπτωση του τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο. Υπενθυμίζεται ότι το μοντέλο των πρότυπων προτάσεων προβλέπει την υποβολή προτάσεων έργων από ιδιώτες, οι οποίοι εφόσον λάβουν το πράσινο φως, προχωρούν στην τεχνική ωρίμανση των σχετικών έργων και όταν ετοιμαστεί η σχετική προκήρυξη, διεξάγεται δημόσιος διαγωνισμός, όπου μπορούν να συμμετάσχουν και άλλοι υποψήφιοι.

Επομένως, οι χρήστες των επεκτάσεων θα καλούνται να πληρώνουν διόδια και μένει να φανεί εάν θα υπάρξει σταθερό αντίτιμο, όπως ισχύει στην Αττική Οδό ή εάν θα υπάρξει η αναλογική χιλιομετρική χρέωση των 0,063 ευρώ, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες παραχωρήσεις

Αυτό σημαίνει ότι τα πρώτα τέσσερα με πέντε έτη θα αφορούν την κατασκευή των νέων επεκτάσεων και θα ακολουθήσει μία 25ετής διάρκεια συντήρησης και λειτουργίας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας