Μενού Ροή
Χρ. Παναγιωτόπουλος (Άκτωρ): Οι διαμάχες των μετόχων βλάπτουν την εικόνα της εταιρείας

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Άμεσος και ξεκάθαρος ήταν σε ό,τι αφορά τις «διαμάχες» των δύο μετοχικών πόλων στη μητρική Ελλάκτωρ χθες ο πρόεδρος της Άκτωρ Χρήστος Παναγιωτόπουλος ο οποίος σε συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση των πεπραγμένων της κατασκευαστικής, τόνιζε ότι «αυτή η εικόνα δεν βοηθά κανέναν».

Σε ερώτηση του EnergyMag.gr για το ποια είναι η θέση της κατασκευαστικής στο μετοχικό «ντέρμπι» που εξελίσσεται στη μητρική και σ’ όλα τα παρελκόμενα, ο επικεφαλής της μεγαλύτερης θυγατρικής της Ελλάκτωρ τόνισε πως «αυτές οι καταστάσεις δε βοηθούν κανέναν, διαμάχη αυτή πλήττει την εικόνα της εταιρείας, θα πρέπει άμεσα να σταματήσει».

Παράλληλα παρότρυνε τους μετόχους να τα βρουν ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, όμως δεν παρέλειψε να τονίσει και μάλιστα με έμφαση πως «η κατασκευαστική, ο Άκτωρ είναι ο μοχλός του ομίλου και η αιχμή του δόρατος, χωρίς την κατασκευαστική δεν υπάρχει όμιλος». Παράλληλα επισήμανε πως «δεν φταίμε εμείς σε τίποτα να μας έρχονται διαρκώς εξώδικα».

Τα έργα και οι αγορές που θα δοθεί έμφαση

Από εκεί και πέρα ο κ. Παναγιωτόπουλος επισήμανε ότι η νέα εποχή του Άκτωρα και το επιχειρησιακό σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επαναδιαπραγμάτευση κάποιων συμβάσεων που είχαν «κλειδώσει» με μη συμφέροντες όρους, ενώ παράλληλα η εταιρεία αποχωρεί απ’ όλες τις χώρες που είχε απλωθεί, πλην της Ρουμανίας και φυσικά της Ελλάδας.

«Δεν καταστρέφουμε ότι έχουμε χτίσει, συνεχίζουμε και κλείνουμε εκκρεμότητες, ή αν υπάρξει κάποια μεγάλη ευκαιρία βεβαίως θα την πάρουμε», σημείωσε για τις χώρες από τις οποίες αποχωρεί σταδιακά ο όμιλος.

Επίσης τόνισε πως παρά περί του αντιθέτου λεγόμενα, ο όμιλος συμμετέχει σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς που «τρέχουν» στον κλάδο, ενώ έχει επικρατήσει σε έργα αξίας άνω των 800 εκατ. ευρώ. Συνολικά τόνισε ότι ο Άκτωρ έχει αναλάβει υπογράψει ή προς υπογραφή έργα ύψους 1 δισ. ευρώ από τις αρχές του 2021,

Βεβαίως, τα υπογεγραμμένα έργα της Άκτωρ από την αρχή της χρονιάς είναι ύψους 437 εκατ. ευρώ. Τόνισε ότι η εταιρεία έχει μειοδοτήσει και βρίσκεται στη διαδικασία της κατάθεσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών για δημόσια έργα ύψους 25 εκατ. ευρώ και για ιδιωτικά projects αξίας 544 εκατ. ευρώ.

Οι ζημιές και το συμμάζεμα

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο η Άκτωρ εμφάνισε ζημιές περίπου 100 εκατ. ευρώ ανά έτος την τελευταία τριετία. Το 2020 οι ζημιές ανήλθαν στα 182 εκατ. ευρώ, ενώ στα 340 εκατ. ευρώ είναι οι ζημιές των τριών τελευταίων ετών, 2018, 2019 και 2020. Πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η Άκτωρ εκτιμάται ότι θα πάψει να εμφανίζει ζημίες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, δηλαδή θα εμφανίσει, σε πρώτη φάση, break even, δηλαδή ισοσκελισμένα μεγέθη.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της Άκτωρ τόνισε ότι έως το τέλος του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του έργου, μαζί με το σταθμό Βενιζέλου, ενώ οι εργασίες μετατόπισης των αρχαιοτήτων θα διαρκέσουν από τέσσερις έως έξι μήνες.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας