Μενού Ροή
"Φουλάρει" μηχανές ο ΔΕΣΦΑ για τον μεγάλο διαγωνισμό για τον αγωγό της Δυτικής Μακεδονίας

"Με την κατασκευή του Aγωγού Υψηλής Πίεσης στη Δυτική Μακεδονία, έργο που περιλαμβάνεται στο εγκεκριμένο από τη ΡΑΕ 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2030, ο ΔΕΣΦΑ θα συμβάλει αποφασιστικά στην ομαλ ενεργειακή μετάβαση της Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας στη μεταλιγνιτική εποχή", ήταν η χτεσινή αναφορά του ΔΕΣΦΑ στους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου "φουλάρει" μηχανές ενόψει της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για τον νέο αγωγό φυσικού αερίου μήκους 155 χιλιομέτρων που θα κατασκευάσει στη Δυτική Μακεδονία.

Η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών ολοκληρώνεται στις 13 Σεπτεμβρίου.

Η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια χαλύβδινων σωλήνων, προβλέπει ένα αρχικό κόστος ύψους 41,4 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με το δικαίωμα προαίρεσης ο συνολικός προϋπολογισμός διαμορφώνεται σε 46 εκατ. ευρώ (57 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ).

Η χρηματοδότηση του project θα γίνει από ιδίους πόρους και ενδεχόμενη συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (προγραμματική περίοδος 2021-2027).

Το 10ετές πρόγραμμα

Ο αγωγός υψηλής πίεσης στη Δ. Μακεδονία περιλαμβάνεται στο 10ετές του ΔΕΣΦΑ και θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς σχετίζεται με το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης των λιγνιτικών περιοχών.

Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη, ο νέος αγωγός θα ξεκινά από την περιοχή του υφιστάμενου βανοστασίου στα Τρίκαλα Ημαθίας και θα έχει μήκος 122 χλμ, όπου στα 94 χλμ θα έχει διάμετρο 30 ιντσών και στα 28 χλμ διάμετρο 14 ιντσών.

Το έργο περιλαμβάνει Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό 50.000 Nm3/h στην περιοχή της Καρδιάς για την τροφοδοσία των εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης στην Πτολεμαΐδα, την Κοζάνη και το Αμύνταιο, καθώς και βανοστάσια για την τροφοδοσία λοιπών καταναλώσεων της περιοχής.

Επιπλέον, προβλέπεται σύνδεση με τους Μ/Ρ σταθμούς Άσπρους και Περδίκκα, οι οποίοι θα συνδεθούν αρχικά με έξοδο του ΤΑΡ, έως ότου κατασκευαστεί ο αγωγός. Προβλέπεται, επίσης, ένας κλάδος για την τροφοδοσία της Νάουσας και της Βέροιας, καθώς και αναμονές για μελλοντικές επεκτάσεις, όπως αυτή προς την Πορειά.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας