Μια εκκωφαντική επίδοση που ασφαλώς θα αποτελέσει case study και σημείο αναφοράς για ολόκληρη την ελληνική επιχειρηματικότητα θα πετύχει την τρέχουσα χρονιά ο όμιλος Motor Oil, μια επίδοση που ίσως χρειαστούν πολλά χρόνια για να καταρριφθεί! Μετά το ιστορικά… εξωπραγματικό 9μηνο που ανακοινώθηκε χθες, όπου ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 12,66 δισ. ευρώ και η καθαρή κερδοφορία στα 1,007 δισ. ευρώ, πλέον, σε επίπεδο συνόλου χρήσης, ασφαλώς δεν υπάρχει προηγούμενο… μέτρησης, σύγκρισης, ή συσχετισμού.
Το φετινό 9μηνο άλλωστε είναι το κορυφαίο που έχει παρουσιάζει ελληνική εταιρεία ασχέτως κλάδου, εισηγμένη ή μη από καταβολής μέτρησης αποτελεσμάτων και ύπαρξης του επιχειρείν!
Θυμίζουμε πως στη χρήση του 2021 η Motor Oil τίναξε τη… μπάνκα πετυχαίνοντας τον κορυφαίο τζίρο στην ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε μια χρονιά, σπάζοντας το φράγμα των 10 δισ. ευρώ, ενώ το 2022 θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ τζίρο!
Στο περυσινό 9μηνο, ο όμιλος Motor Oil είχε επίσης εντυπωσιάσει παρουσιάζοντας το δεύτερο μεγαλύτερο κύκλο εργασιών σε επίπεδο εννεαμήνου στην ιστορία του ελληνικού χρηματιστηρίου, με πωλήσεις 7,14 δισ. ευρώ και επιστροφή στην κερδοφορία μετά φόρων με 206,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 111 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2020.
Φέτος, ο τζίρος ανήλθε στα 12,66 δισ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, λόγω και της μεγάλης ανόδου στην τιμή της βενζίνης. Για να φανεί το momentum και το ξεχωριστό της τρέχουσας συγκυρίας που ευνοεί τα διυλιστήρια, θυμίζουμε ότι στο 9μηνο του 2020 – λόγω και των lockdown – οι πωλήσεις ήταν στα 4,47 δισ. ευρώ, το 2019 που ήταν «καθαρό» από πανδημία ήταν στα 7,02 δισ. ευρώ, ενώ το 2018 ήταν στα 6,93 δισ. ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι η φετινή χρήση δεν θα έχει προηγούμενο και ίσως – επαναλαμβάνουμε – χρειαστούν χρόνια για να επαναληφθεί, δεδομένου ότι η συγκυρία αλλάζει σε ό,τι αφορά τις τιμές του αργού και τα περιθώρια διύλισης.
Τα καθαρά κέρδη έφτασαν το 1,007 δισ. ευρώ ή 9,15 ανά μετοχή, έναντι 206 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σε όλες τις γραμμές του ισολογισμού (διυλιστήρια, πρατήρια, αεροπορικά καύσιμα κ.λπ.) τα κέρδη είναι εντυπωσιακά και πολύ ισχυρότερα των εκτιμήσεων όλων των αναλυτών, οι οποίοι αναμένεται να ξεκινήσουν ένα νέο μπαράζ αναβαθμίσεων για τη μετοχή.
Το τρίτο τρίμηνο
Το τρίτο τρίμηνο φέτος, ήτοι το «χρυσό» τουριστικά τρίμηνο Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου, ο κύκλος εργασιών του ομίλου έφτασε στα 4,76 δισ. ευρώ από 2,98 δισ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2021. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 405,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη «κλείδωσαν» στα 321,34 εκατ. ευρώ, έναντι 85 εκατ. ευρώ κατά την ίδια περίοδο το 2021.
Σημειώνεται πως σήμερα η διοίκηση της Motor Oil θα ενημερώσει αναλυτές και επενδυτές για όλες τις εξελίξεις, για το πως κυλάει η χρονιά, την πορεία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και την «πράσινη» στροφή του ομίλου, αλλά και τα σχέδια για την ΕΛΤΕΧ Άνεμος και την πιθανή εισαγωγή στο Χρηματιστήριο από το 2023 και μετά. Η παρουσίαση θα αφορά τους στόχους έως το 2030 με τον όμιλο ήδη να «πρασινίζει» το χαρτοφυλάκιό του.
Στην πράσινη στροφή και στην ενεργειακή μετάβαση κομβικό ρόλο αναμένεται να έχει η Hellenic Hydrogen, η οποία είναι υπό σύσταση και στα τέλη Οκτωβρίου 2022 η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την δημιουργία της. Η εταιρεία ανήκει κατά 51% στη Motor Oil και κατά 49% στη ΔΕΗ. Αντικείμενο της εν λόγω εταιρείας είναι μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας.
Μετασχηματισμός
Η εταιρεία διύλισης σταδιακά εδώ και τρία χρόνια μετασχηματίζεται σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο, έχοντας θέσει τη δραστηριότητα των ΑΠΕ σε βασικό πυλώνα της στρατηγικής της. Ο όμιλος είναι αποφασισμένος να πρωταγωνιστήσει και στην επόμενη ημέρα στο χώρο της ενέργειας στην Ελλάδα, έχοντας ένα εντυπωσιακό κρεσέντο «πράσινων» επενδύσεων και εξαγορών, που αλλάζουν εντελώς το μείγμα του ενεργειακού του αποτυπώματος.
Στην αγορά των ΑΠΕ η Μotor Oil εισήλθε στα τέλη του 2019 και μέσα σε σχεδόν τρία χρόνια έχει «χτίσει» ένα αξιοσημείωτο χαρτοφυλάκιο, που στοχεύει να φτάσει στο 1 GW έως το 2030. Έχοντας τη δυναμική των εσόδων από τη διύλιση που κινούνται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ο όμιλος – γνωρίζοντας ότι οι τιμές στο πετρέλαιο έρχονται και… παρέρχονται, φροντίζει για την επόμενη ημέρα, τις επόμενες δεκαετίες. Έτσι, εκμεταλλεύεται τη συγκυρία και επενδύει στο μέλλον με ταχύτητα, αλλάζοντας το συνολικό ενεργειακό μείγμα του ομίλου.