Μενού Ροή
Intrakat: H πρόταση των εφοπλιστών το ανεκτέλεστο και η Αττική Οδός

Με την αγορά να «φωτογραφίζει» χθες ξεκάθαρα την εξαιρετική πορεία των διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών, ήτοι μεταξύ της πλευράς της ομάδας των εφοπλιστών Μπάκου και Καϋμενάκη και του ιδρυτή και μεγαλομετόχου της Intrakat κ. Σωκράτη Κόκκαλη, η συνέχει αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Οι δύο μετοχές του ομίλου Κόκκαλη έκαναν ράλι έως 13,40% και μάλιστα με αυξημένους όγκους, ενώ οι πληροφορίες σημειώνουν πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών για την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού της Intrakat από την ομάδα των εφοπλιστών είναι σε πολύ καλό σημείο.

Αν τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις, τότε θα πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο deal στην ελληνική αγορά κατασκευών, υποδομών και ενέργειας, που θα οριοθετήσει εξελίξεις και σε άλλου ομίλους. Άλλωστε, ο ευρύτερος κλάδος των υποδομών και της ενέργειας είναι πόλος έλξης σημαντικών επενδύσεων όπως κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει το EnergyMag.gr με σειρά ρεπορτάζ.

Η πλευρά των εφοπλιστών κ.κ. Μπάκου και Καϋμενάκη, μαζί με τον πρώην ισχυρό άντρα της Άκτωρ Αλέξανδρο Εξάρχου, έχουν ετοιμάσει πακέτο περί τα 300 εκατ. ευρώ με στόχο να επενδύσεις σε κατασκευές, υποδομές, ενέργεια και real estate, ανάλογα με τις ευκαιρίες. Θυμίζουμε πως μπήκαν στην Ελλάκτωρ καταθέτοντας 125 εκατ. ευρώ, ενώ αποχώρησαν έναντι τιμήματος 189 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως σε μια διετία αποκόμισαν περί τα 64 εκατ. ευρώ κέρδος.

Πως εξελίχθηκε σε εταιρεία – boutique η Intrakat

Πλέον η Intrakat θεωρείται μια κατασκευαστική εταιρεία – boutique, με εξαιρετικό χαρτοφυλάκιο έργων, υψηλή τεχνογνωσία και παρουσία σε όλη τη γκάμα κατασκευών, υποδομών και ενέργειας. Η εταιρεία βρίσκεται στην πλέον αναπτυξιακή φάση της 35χρονης ιστορίας της, με το ανεκτέλεστο να ξεπερνά το 1,1 δισ. ευρώ, καθώς βρίσκεται μέσα στους περισσότερους διαγωνισμούς για τα πιο σημαντικά έργα σε υποδομές, κατασκευές και ενέργεια.

Η εταιρεία λαμβάνει θέση στην διεκδίκηση των μεγαλύτερων ιδιωτικών, δημοσίων και ΣΔΙΤ έργων, έχοντας πλέον μπει στο κλειστό κλαμπ των BIG 5 του κλάδου των κατασκευών, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει διεκπεραιώσει μερικά από τα πλέον σύνθετα έργα υποδομών και κατασκευών, όπως είναι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport.

Ειδικά την τελευταία 5ετία το προφίλ της Intrakat έχει αλλάξει ολοσχερώς, καθώς από μια μεσαία εταιρεία κατασκευών έχει μετεξελιχθεί με δραστηριότητα που εκτείνεται σε όλο το φάσμα των κατασκευών, υποδομές, ΣΔΙΤ, περιβάλλον, ανάπτυξη ακινήτων, διεκδικεί μεγάλα project και «χτίζει» συμμαχίες με ισχυρούς παίκτες της διεθνούς αγοράς, όπως στην περίπτωση του Marina Tower.

Αττική Οδός

Χθες η διοίκηση της εταιρείας κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης επιβεβαίωσε την παρουσία του ομίλου στην επόμενη (β’) φάση του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η εταιρεία, εκμεταλλευόμενη και τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού (είχε κατέβει το όριο συμμετοχής σε ανάλογη παραχώρηση στο 10% από 20%, με την εταιρεία να συμμετέχει με περίπου 13% στον Μορέα) θα δώσει τελικά το παρών στη διαδικασία.

Αυτό θα γίνει μέσω κοινοπραξίας με ξένο partner, επιβεβαιώνοντας έτσι τις εκτιμήσεις της αγοράς ότι ο όμιλος σε επόμενη φάση θα βρεθεί ανάμεσα στους διεκδικητές της σύμβασης. Πάντως, περαιτέρω πληροφορίες για το σχήμα δεν δόθηκαν, ενώ ο αντιπρόεδρος και μέτοχος της εταιρείας κ. Κούτρας σημείωσε ότι κατά την εκτίμησή του δύσκολα θα υπάρχει η Αττική Οδός χωρίς ελληνική εταιρεία παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός απαιτεί τη συμμετοχή ξένων funds με υψηλή χρηματοδοτική ικανότητα.

Marina Towers

 Ειδική μνεία έγινε και στο project του Ελληνικού, όπου ως γνωστόν η Intrakat μαζί με τον γαλλικό όμιλο Bouygues επελέγησαν από τη Lamda Development ως σύμβουλοι στο έργο κατασκευής του πύργου κατοικιών «Marina Towers». Η διοίκηση της Intrakat ανέφερε ότι η εισηγμένη ενδιαφέρεται για όλα τα έργα και όλους τους διαγωνισμούς που προωθούνται. «Δεν ήρθαμε στο Ελληνικό για να φύγουμε», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Σε σχέση με την αύξηση του κόστους στα υλικά και το πως αυτή επηρεάζει το έργο, σημειώθηκε ότι η κοινοπραξία για την ώρα παρέχει μόνο συμβουλευτικές υπηρεσίες πριν από την κατασκευή με τη μορφή του Early Contractor Involvement στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατασκευή του Πύργου (αναφορικά με το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση κατασκευής του έργου).

Ωστόσο, αν τελικά αναλάβει και την κατασκευή στα σχετικά συμβόλαια προφανώς θα υπάρχουν ανάλογες προβλέψεις για την άνοδο του κόστους. Σημειώθηκε επίσης ότι ήδη πραγματοποιούνται και διαπραγματεύσεις για το μέλλον όσον αφορά και τη σύμβαση για το τεχνικό κομμάτι, αν και η Lamda παλιότερα δεν απέκλεισε τη πιθανότητα να γίνει διεθνής διαγωνισμός (σημειώνεται ότι μπορεί η Lamda να αναθέσει στην κοινοπραξία και την κατασκευή δίχως νέο διαγωνισμό).

Παράλληλα, η διοίκηση της Intrakat προανήγγειλε νομική μάχη (έως και το ΣτΕ), μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για τον διαγωνισμό για τη μονάδα διαχείρισης αποβλήτων στο Γραμματικό όπου ο ΕΔΣΝΑ απέρριψε την προσφορά. Το σχήμα των Intrakat-Τέρνα Ενεργειακή, ως αναμένονταν, θα κινηθεί νομικά ώστε να πετύχει την ανατροπή της απόφασης.

Π. Σουρέτης: Τεράστια κεφάλαια σε κατασκευές, υποδομές και ενέργεια

Την αισιοδοξία του για το μέλλον του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα εξέφρασε στην ομιλία του ο CEO της Intrakat Πέτρος Σουρέτης, κάνοντας εκτενή αναφορά στην ύπαρξη μεγάλων χρηματοδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης άνω των 30 δισ. ευρώ μέχρι το 2026 για σημαντικά έργα σε: Υποδομές μεταφορών, ενέργεια, εφοδιαστική αλυσίδα, πράσινη ανάπτυξη, διαχείριση απορριμμάτων, ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων, ενίσχυση βασικών τουριστικών υποδομών και άλλα.

Υπάρχουν 26,2 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ 2021-2027 με έμφαση στην πράσινη Ενέργεια, τις ψηφιακές υποδομές, τις οδικές μεταφορές και τις Μονάδες Ανάκτησης και ανακύκλωσης. Υπήρξε βούληση του Υπουργείου για αλλαγή-βελτίωση του νόμου Δημοσίων Έργων, επιτάχυνση διαδικασιών δημοπράτησης των έργων και παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυξήσεων των τιμών υλικών. Αυτά είναι τα γενικά στοιχεία.

Το χαρτοφυλάκιο των έργων

Το χαρτοφυλάκιο του ομίλου περιλαμβάνει σημαντικά και απαιτητικά έργα υψηλής τεχνογνωσίας. Μεταξύ αυτών είναι η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, η διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς, η μελέτη – κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου-Χρυσοχούς στην Κύπρο κ.α.

Το επόμενο διάστημα, όπως τόνισε ο κ. Σουρέτης, περιμένουμε την υπογραφή συμβάσεων για τα έργα:

- του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών προϋπολογισμού 33,9 εκατ. ευρώ

των εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ για την κατασκευή δικτύων διανομής προϋπ. 155 εκατ. ευρώ και

της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης ύψους 350 εκατ. ευρώ μαζί με τις ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ.

Έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων στα οποία δίνουμε μεγάλη έμφαση και συμμετέχουμε ανταγωνιστικά στους διαγωνισμούς, έχοντας προεπιλεγεί σε συνολικά 12 έργα, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ περίπου.

Παράλληλα, είμαστε προσωρινοί ανάδοχοι

- στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος-Πύλος -Μεθώνη, ύψους 252 εκατ ευρώ μαζί με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και

- στον ΒΟΑΚ, στο  τμήμα Χερσόνησος -Νεάπολη, προϋπ. 192,5 εκατ ευρώ μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας