Μενού Ροή
Mediterranean Gas: Επενδυτική απόφαση κι εκκίνηση έως το 2024 για το FSRU του Βόλου

Σε εξέλιξη είναι οι τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες για την πλωτή μονάδα Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο Βόλο, προκειμένου να ακολουθήσει η επενδυτική απόφαση και η υλοποίηση του έργου ως τις αρχές του 2024. Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mediterranean Gas, Βασίλης Πετκίδης σε εκδήλωση, χθες,  στην Αθήνα με καλεσμένο ομιλητή τον  Γενικό Γραμματέας του ΟΠΕΚ Mohammad Sanusi Barkindo,

Ο κ. Πετικίδης, σημείωσε παράλληλα ότι αξιολογούνται εναλλακτικές γεωγραφικές θέσεις  για την εγκατάσταση της μονάδας η οποία όπως είπε θα συμβάλει στην αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας για την Ελλάδα και την Βαλκανική με διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας.

Να σημειωθεί ότι η Mediterranean Gas έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την ExxonMobil, ο αντιπρόεδρος της οποίας για θέματα ανάπτυξης υγροποιημένου φυσικού αερίου, Jay Song εξέφρασε τη βούληση της εταιρείας για δραστηριοποίηση στην ελληνική και την περιφερειακή αγορά.

Το προφίλ

Να σημειωθεί ότι το όλο σχέδιο συναντά πέρα από ισχυρές τοπικές αντιδράσεις, από περιβαλλοντικές κινήσεις πολιτών έχει, μεταξύ άλλων,  ως βασική εκκρεμότητα τη χωροθέτηση καθώς η αρχική πρόθεση για ένταξή του στο λιμάνι και στη ζώνης ευθύνης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. δεν μπορεί να προχωρήσει.

To master plan

Σύμφωνα με πληροφορίες στο master plan ανάπτυξης του λιμανιού που έχει εγκριθεί από το ΤΑΙΠΕΔ δεν προβλέπεται η εγκατάσταση μιας τέτοιας χρήσης για FSRU. Σε κάθε περίπτωση, δε, ακόμη και αν ήταν ενταγμένη στο στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης η δημιουργία FSRU, απαιτείται διαγωνισμός, πριν την επιλογή επενδυτή έστω κι αν ένα τέτοιο έργο είναι σύνθετο και απαιτεί σχετική εμπειρία στον κλάδο.

Επιπρόσθετα με βάση πληροφορίες, η περίπτωση δημιουργίας σταθμού αεριοποίησης και αποθήκευσης LNG  θα απαιτούσε σχεδόν την πλήρη δέσμευση της ζώνης του λιμένα και ενδεχόμενα την μονοσήμαντη ανάπτυξή του, την ώρα μάλιστα που η περιοχή δεν έχει διασυνδέσεις με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Υπενθυμίζεται ότι έναν τέτοιο έργο και ειδικά στον πυρήνα του λιμανιου, απαιτεί σειρά αδειοδοτήσεων από πολλες υπηρεσίες, καθώς αφορά πέρα από τα περιβαλλοντικά και τους όρους διέλευσης και ελλιμενισμού πλοίων, τη χωροθέτηση αγκυροβολίων και άλλα ζητήματα. Μια μόνο όψη της όλη διαδικασίας είναι η άδεια της ΡΑΕ, που μάλιστα δεν μπαίνει, όπως αναφέρεται, λόγω αρμοδιοτήτων σε όλη την εξέταση του φακέλου (οικονομική, μετοχική κτλ).

Στο φόντο αυτό, με βάση πληροφορίες, εξετάζεται μια πιθανή χωροθέτηση σε άλλο σημείο, εκτός του λιμένα,  με παράλληλη πλήρωση των προαπαιτουμένων για άδειες, χωροταξία κτλ.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τη άδεια του έργου, το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου κατέχουν οι κυπριακές εταιρείες NORION Ltd, (με ποσοστό 9%), VAPIANDO Ltd, (με 71%) και Goldenport Marine Ltd, (με ποσοστό 20%).

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας