Μενού Ροή
Motor Oil: Επενδυσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 και μέρισμα στους εργαζόμενους - Δημιουργεί κόμβο ενέργειας στη ΝΑ Ευρώπη

Με ένα επενδυτικό πλάνο “μαμούθ” εστιασμένο σε τρεις πυλώνες ο Όμιλος της Motor Oil ξεδιπλώνει τη στρατηγική του στο φόντο των νέων δεδομένων της αγοράς ενέργειας παγκοσμίως. Ήδη, με βάση όσα ανέφερε η διοίκηση ο όμιλος υλοποιεί πλάνο για επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 με αιχμή πράσινη ενέργεια, την αναβάθμιση του διυλιστηρίου και την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων, την κυκλική οικονομία, αλλά και τον εμπλουτισμό των αλυσίδων λιανικής που ελέγχει (πρατήρια κτλ) με υποδομές για την ηλεκτροκίνηση αλλά και τα νέα καύσιμα.

Στο μεταξύ ο όμιλος το διάστημα 2013-2022 έχει προχωρήσει σε επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου με εξαγωγές σε 70 χώρες. Αυτό δείχνει, με βάση και τη διοίκηση, το πλάνο εξωστρέφειας που έχει και συμπυκνώνεται στα όσα με αφορμή τα “απρόσμενα” έσοδα ανέφερε ο ο διευθύνων σύμβουλός της ΜΟΗ, Γιάννης Βαρδινογιάννης. “Η Motor Oil είχε 65% εξαγωγές εκ των οποίων το 80% εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα λεφτά αυτά τα φέραμε στην Ελλάδα” τόνισε.

Τη μεγάλη, μάλιστα, σημασία της ανθεκτικότητας και της προσαρμοστικότητας για την επόμενη ημέρα, καθώς και το μεγάλο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης του Ομίλου, ανέδειξε ο Αναπληρωτής CEO του Ομίλου Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, κατά την τοποθέτησή του στην έναρξη της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων του Ομίλου Motor Oil.

«Είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στην επίτευξη μιας ασφαλούς ενεργειακής τροφοδοσίας, την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης, καθώς και βιώσιμες αποδόσεις για τους μετόχους. Με ορίζοντα το 2030 προχωράμε στο μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ενεργειακής μετάβασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που αποτυπώνει τις στρατηγικές μας προτεραιότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά. Πρόκειται, όπως σημείωσε, για ένα πλάνο που στοχεύει στη δημιουργία ενός μεγάλου εύρους προϊόντων αλλά και υπηρεσιών που επιταχύνουν την πράσινη μετάβαση και καθιστούν τον Όμιλο μία ολοκληρωμένη εταιρεία ενέργειας.

Για φέτος

Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ο Όμιλος θα επενδύσει περί τα 170 εκατ. ευρώ μέσα στο έτος με αιχμή έργα στο Διυλιστήριο.

Αναλυτικά με βάση όσα ανακοινώθηκαν προβλέπονται επενδύσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ στη νέα μονάδα συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης. Στην έναρξη του έργου κατασκευής μιας νέας μονάδας διάσπασης προπυλενίου (Fluid Catalytic Cracker-FCC propylene splitter αναμένεται να επενδύσουν 125 εκατ. ευρώ.

Επίσης, ο Όμιλος θα προχωρήσει στις συνήθεις και προγραμματισμένες δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου καθώς και σε σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) αλλά και σε νέα έργα για την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεών του. Σημειώνεται πως η συνολική επενδυτική δαπάνη για το 2022 διαμορφώθηκε σε 163,2 εκατ. ευρώ.

Τα μεγαλύτερα ποσά της παραπάνω δαπάνης αφορούσαν μεταξύ άλλων, το συγκρότημα κατεργασίας νάφθας αλλά και το έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, για αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του Διυλιστηρίου.

Κερδοφορία

Σημειώνεται ότι σημαντική αύξηση κερδοφορίας κατέγραψε ο όμιλος της Motor Oil το 2022 με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν πριν λίγες μέρες.

Αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε τη χρήση 2022 σε 16.630,8 εκατ. έναντι 10.266,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 61,99%. Στην εν λόγω εξέλιξη συνέβαλλε η αύξηση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 51,53% και η ενδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 10,97% δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Η.Π.Α. (μέση ισοτιμία 2022: 1€ = 1,0530 USD έναντι 1€ = 1,1827 USD το 2021). Μέρος αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των πωλήσεων κατά 2,32%.

Επιπρόσθετα, στην αύξηση του κύκλου εργασιών του Ομίλου συνέβαλε και η αύξηση των εσόδων από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά δραστηριότητες του Ομίλου της MOTOR OIL RENEWABLE ENERGY MAE, της NRG Α.Ε, της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες.

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το 2022 σε 79,48% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 79,24% το 2021 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 85,94% το 2022 έναντι 80,18% το 2021).

Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε τη χρήση 2022 στο ποσό των Ευρώ 2.110.782 χιλ. έναντι Ευρώ 755.502 χιλ. τη χρήση 2021, ήτοι αυξημένο κατά 179,39%. Η παραπάνω εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός ότι τη χρήση 2022 ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών εμφάνισε υψηλότερο ρυθμό αύξησης (61,99%) έναντι του Κόστους Πωλήσεων (προ αποσβέσεων) (αυξήθηκε κατά 52,66%).

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων σε επίπεδο Μικτού Κέρδους και Λειτουργικών Εξόδων και Εσόδων, τα Κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων και Φόρων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2022 σε Ευρώ 1.692.920 χιλ. από Ευρώ 489.580 χιλ. το 2021 (αύξηση 245,79%) και της Εταιρίας σε Ευρώ 1.395.719 χιλ. το 2022 από Ευρώ 341.940 χιλ. το 2021 (αύξηση 308,18%).

Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2022 σε Ευρώ 1.557.452 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 258.204 χιλ. το 2021. Τα κέρδη προ Φόρων της Εταιρίας διαμορφώθηκαν το 2022 σε Ευρώ 1.303.634 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 241.369 χιλ. το 2021.

Τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου διαμορφώθηκαν τη χρήση 2022 σε Ευρώ 967.209 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 202.363 χιλ. τη χρήση 2021. Τα κέρδη μετά από Φόρους της Εταιρίας διαμορφώθηκαν τη χρήση 2022 σε Ευρώ 735.003 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 183.166 χιλ. τη χρήση 2021.

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, «η Διοίκηση της Εταιρίας συνεπής στην πολιτική της για τη μεγιστοποίηση της μερισματικής απόδοσης των μετόχων της θα προτείνει στην ερχόμενη Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2022 ποσού 177.252.768 (ή Ευρώ 1,60 ανά μετοχή). Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2022 ποσό 44.313.192 ευρώ (ή 0,40 ευρώ ανά μετοχή) από το Νοέμβριο του 2022, ενώ το υπόλοιπο ποσό 1,2 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωρισθεί στη χρήση 2023.

Μέρισμα

Να σημειωθεί ότι η γενική συνέλευση ενέκρινε ένα σχεδόν μισθό επιπλέον στους εργαζόμενους ως "μπόνους". Πρόκειται για διανομή 6,2 εκατ. ευρώ στους εργαζόμενους της εταιρείας, από τα κέρδη του 2022, αλλά και 8 εκατ. ευρώ τα οποία θα μοιραστούν ως μπόνους τα μέλη του ΔΣ και στελέχη της εταιρείας. Η εταιρεία μέχρι τώρα προχωρά και σε αγορές ιδίων μετοχών οι οποίες μοιράζονται με τη μορφή stock options σε στελέχη της επιχείρησης τα οποία η διοίκηση επιθυμεί να παραμείνουν στον όμιλο. Ερωτώμενος σχετικά, ο κ. Βαρδινογιάννης δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο κάποιες από τις ίδιες μετοχές που αποκτούνται να διαγράφονται ώστε να μεγαλώνει το μέρισμα των μετόχων.

Το σώμα των μετόχων ενέκρινε τη διανομή υπόλοιπου μερίσματος 1,20 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2022, ενώ πέρυσι τον Νοέμβριο είχε μοιραστεί και προμέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή. Το ποσό των 1,6 ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει μοιράσει ο όμιλος ιστορικά, αφού ξεπέρασε σε απόλυτο νούμερο τα 177 εκατ. ευρώ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας