Μενού Ροή
Πάροχοι ενέργειας: Οι ενδιάμεσοι, το “μπαλάκι” και οι παράτυπες εμπορικές πρακτικές

Στο μικροσκόπιο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) έχει μπει όλη η εμπορική αλυσίδα που είναι “στημένη” γύρω από την εμπορία ρεύματος, όπου βέβαια οι πάροχοι αναπτύσσουν συχνά, δράση, μέσω ενδιάμεσων εταιριών marketing ή και άλλων συνεργατών που λειτουργούν σε καθεστώς δικαιόχρησης “Franchise”.

Ειδικά βέβαια το ενδιαφέρον εστιάζεται και στις τηλεφωνικές πωλήσεις, που γίνονται μέσω τηλεφωνικών κέντρων και εταιριών που υλοποιούν προωθητικές εμπορικές πολιτικές, εκ μέρους πάντα των παρόχων. Εκεί, έχουν καταγραφεί φαινόμενα καταστρατήγησης των ορθών εμπορικών πρακτικών, όπως έχει ήδη αναφέρει σε δυο ανακοινώσεις της ΡΑΕ.

Χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη 4/8 η Αρχή ανέφερε ότι σε σχέση καταχρηστικές πρακτικές Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας, οι οποίες δύνανται να παραπλανούν τους καταναλωτές σε σχέση με την  επιδότηση που παρέχεται από την Πολιτεία μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης (ΤΕΜ) ολοκλήρωσε  τον έλεγχο επί των διαφημιστικών καταχωρήσεων σε έντυπα, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μέσα, ιστοτόπους, καθώς και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναμένεται να δώσει τα ολοκληρωμένα αποτελέσματα τη Δευτέρα.

Όπως ανέφερε η ΡΑΕ, “ο εν λόγω έλεγχος πραγματοποιήθηκε στη βάση των στοιχείων που απεστάλησαν από τους Προμηθευτές αλλά και δεδομένων που συνέλεξε η ΡΑΕ με δική της πρωτοβουλία. Σημειώνεται ότι ελέγχθηκαν σχετικώς όχι μόνο οι καταχωρήσεις των Προμηθευτών στο σύνολο των ενημερωτικών – επικοινωνιακών μέσων, αλλά και των εμπορικών συνεργατών τους. Προφανώς, η εν λόγω εξέταση απαίτησε την εργώδη προσπάθεια της Αρχής, λαμβάνοντας υπόψη τον όγκο των στοιχείων, το σύντομο χρονικό περιθώριο και την ελλιπή ανταπόκριση ορισμένων Προμηθευτών στην υποχρέωση της έγκαιρης υποβολής τους.”

Στο φόντο αυτό με βάση πληροφορίες έχουν εντοπιστεί κλήσεις, που είναι ηχογραφημένες άλλωστε, αλλά και αναφορές που έχουν παραπλανητικό χαρακτήρα και αφορούν “ενδιάμεσους”. Ωστόσο βέβαια υπάρχει ευθύνη και στους εντολείς, δηλαδή στην αναθέτουσα εταιρεία.

Για αυτό και είναι εύλογη η απορία αφενός το εάν θα υπάρχουν κυρώσεις κι αφετέρου εάν θα “μαζευτεί” το όλο σκηνικό, που παραπέμπει σε μια αγορά που λειτουργεί με “δημιουργικές” ασάφειες που παραπλανούν τον καταναλωτή.

Οι καταναλωτές

Στο φόντο αυτό τα μάτια τους ανοικτά θα πρέπει να έχουν οι καταναλωτές στις επιλογές παρόχων και τιμολογίων που κάνουν στη βάση του νέου πλαισίου. Πλέον υπάρχει δυνατότητα αλλαγής προμηθευτή, χωρίς δεσμεύσεις από πιθανές ρήτρες των συμβολαίων που έχει υπογράψει στο παρελθόν θα πρέπει να έχει πλήρη γνώση των διαθέσιμων τιμολογίων, καθώς πολλές εταιρίες κινούνται επιθετικά με τηλεφωνικές κλήσεις για προσέλκυση πελατών.

Το ενδιαφέρον είναι ότι προφορικά και με θολό τρόπο, προτείνουν τιμολόγια στους καταναλωτές, με τιμή μετά την κρατική επιδότηση, χωρίς αναφορά στον επίσημο τιμοκατάλογο της εταιρείας, που εκπροσωπούν. Αυτό συχνά δημιουργεί συγχύσεις καθώς μάλιστα τονίζεται ότι η επιδότηση στο ύψος, που έγινε για το μήνα Αύγουστο θα είναι πάγια για όλο το χρόνο.

Πάντως οι καταναλωτές θα πρέπει, για την επιλογή τους, να ζητουν γραπτώς, στη βάση των εντύπων προσυμβατικής ενημέρωσης που έχει προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ΡΑΕ τις προτάσεις της κάθε εταιρείας, να αξιοποιούν την πλατφόρμα energycost.gr της ΡΑΕ, αλλά και να ζητούν γραπτώς τις δεσμεύσεις κάθε εταιρείας.

Επίσης θα πρέπει οι καταναλωτές να έχουν κατά νου ότι οι τιμές για τις κιλοβατώρες κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της κατανάλωσης, Π.χ. το “ταβάνι” των 2000 κιλοβατωρών οι τιμές συνήθως αλλάζουν.

Επιπλέον, θα πρέπει να προσέχουν το “μενού” εκπτώσεων, όπως π.χ. το εύρος της έκπτωσης συνέπειας αλλά και τα “μπόνους” που δίνουν σε περιπτώσεις αλλαγής από πάροχο σε πάροχο.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας