Μενού Ροή
Προς νέα χρονιά ρεκόρ οδεύει η Motor Oil – Τι έδειξαν τα μεγέθη 1ου τριμήνου

Καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών και πιο «πλουραλιστικά» καθώς εμπεριείχαν περισσότερο «πράσινο» κομμάτι ήταν τα αποτελέσματα 1ου τριμήνου 2023 που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Motor Oil, βάζοντας παρακαταθήκη για μια νέα χρήση – ρεκόρ, μετά από αυτή του 2022 όπου τίναξε τη μπάνκα με μεγέθη χωρίς προηγούμενο.

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 237,3 εκατ. ευρώ έναντι 197,3 εκατ. ευρώ στο περσινό πρώτο τρίμηνο παρουσιάζοντας αύξηση κατά 20%, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών που ανέμεναν επίδοση κάτω των 230 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 3,3 δισ. ευρώ από 3,25 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (+2%).

Παράλληλα, μολονότι ο όμιλος βρίσκεται σε ένα κρεσέντο σημαντικών επενδύσεων κυρίως προς την κατεύθυνση της καθαρής ενέργειας με σημαντικές εξαγορές εταιρειών του συγκεκριμένου χώρου, πέτυχε μείωση του καθαρού δανεισμού, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Πιο αναλυτικά, ο καθαρός δανεισμός υποχώρησε στα 1,54 δισ. ευρώ από 1,76 δισ. ευρώ το 2021, ενώ η σχέση χρέους προς ίδια κεφάλαια είναι στις 0,65 φορές, επιτρέποντας στη διοίκηση να εφαρμόσει το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Μπαράζ εξαγορών

Θυμίζουμε πως η Motor Oil επιδίδεται σε μπαράζ πράσινων» εξαγορών τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και  μετασχηματίζεται ταχύτατα στον ενεργειακό όμιλο του αύριο. Μετά τις εξαγορές εταιρειών όπως Άνεμος, Verd (εναλλακτικά καύσιμα και κυκλική οικονομία) και Thalis E.S. (δραστηριοποιείται στον τομέα του περιβάλλοντος και ειδικά στο πεδίο της κυκλικής οικονομίας), την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε την εξαγορά της Ουνάγκι Α.Ε. η οποία κατέχει το 51% σε εταιρείες με χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ 1,9 GW σε διάφορα στάδια υλοποίησης.

Η εξαγορά έγινε από τη Motor Oil Renewable Energy (MORE), η οποία είναι ο «πράσινος» βραχίονας του ομίλου. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται περαιτέρω η στρατηγική ανάπτυξη για τις ΑΠΕ, με σημαντικές επενδύσεις που δημιουργούν προστιθέμενη αξία για όλους, σημειώνει ο όμιλος. Πλέον, η Motor Oil γίνεται ηγέτιδα δύναμη στον χώρο των ΑΠΕ και καθίσταται ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ΑΠΕ στην Ελλάδα και ένας από τους σημαντικότερους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο «χάρτης» των μεγεθών της Motor Oil

 Ως προς τις επιδόσεις των επιμέρους κλάδων στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα μεγέθη διαμορφώθηκαν ως ακολούθως:

Κλάδος διύλισης, κύκλος εργασιών 2,436 δισ. ευρώ και EBITDA 344 εκατ. ευρώ

Κλάδος εμπορίας καυσίμων, κύκλος εργασιών 1,144 δισ. ευρώ και EBITDA 6 εκατ. ευρώ

Κλάδος ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, κύκλος εργασιών 234 εκατ. ευρώ και EBITDA 53 εκατ. ευρώ

H συνολική λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 397 εκατ. (+25) και σε προσαρμοσμένη βάση από τα 318 εκατ. ευρώ πέρυσι, αυξημένα κατά 25%, ωθούμενα τόσο από τη δραστηριότητα διύλισης και εμπορίας καυσίμων όσο και από την ηλεκτροπαραγωγή. Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 447 εκατ. ευρώ από 189 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022.

Οι επιδόσεις επιτεύχθηκαν παρά την πτώση των πωλήσεων υγρών καυσίμων σε όγκο συνολικά στην ελληνική αγορά κατά 5,2% σε σχέση με πέρυσι, που οφείλεται στην μείωση των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης κατά 33% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αντίθετα οι πωλήσεις βενζίνης αυξήθηκαν κατά 6%, το ντίζελ κίνησης κατά 4% και τα αεροπορικά καύσιμα αυξήθηκαν κατά 25%.

Στον κλάδο της διύλισης ο όμιλος πέτυχε περιθώριο διύλισης στα 143 δολάρια ανά μετρικό τόνο και προσαρμοσμένο περιθώριο διύλισης στα 155 δολάρια ανά μετρικό τόνο, έναντι μέσου περιθωρίου της αγοράς στα 129 δολάρια ανά μετρικό τόνο. Το πρώτο τρίμηνο του έτους σε επίπεδο όγκου διυλίστηκαν 3.449 μετρικοί τόνοι έναντι 3.371 μετρικούς τόνους πέρυσι στο πρώτο τρίμηνο. Ως προς το μείγμα του πετρελαίου, σε ποσοστό 67% προήλθε από το Ιράκ, 14% από τη Λιβύη, 10% από τη Β. Θάλασσα και 9% από το Καζακστάν.

Με 1.530 πρατήρια

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο της εμπορίας καυσίμων, ο αριθμός των πρατηρίων αυξήθηκε στα 1.530 πρατήρια, ενώ σε επίπεδο όγκων οι πωλήσεις ανήλθαν στους 922 χιλιάδες μετρικούς τόνους έναντι 804 χιλιάδων μετρικών τόνων το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Στον κλάδο ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, από τα συνολικά EBITDA των 74 εκατ. ευρώ τα 44 εκατ. προήλθαν από τον κλάδο των ΑΠΕ και 10 εκατ. προήλθαν από την ηλεκτροπαραγωγική μονάδα Κόρινθος Power. Οι ΑΠΕ σε λειτουργία του ομίλου κατέγραψαν σημαντική αύξηση από τα 279 στα 772MW. Τέλος το μερίδιο της NRG στην προμήθεια ρεύματος αυξήθηκε στο 5,1% από 4,5%.

Επενδύσεις 170 εκατ. ευρώ το 2023

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας για τη χρήση 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 170 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά τη νέα μονάδα συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας διάσπασης προπυλενίου (Fluid Catalytic Cracker-FCC-propylene splitter) συνολικού προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ, τις συνήθεις και προγραμματισμένες δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του διυλιστηρίου, καθώς και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) και νέα έργα για την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων. Στα τέλη του 1ου τριμήνου 2023, ο όμιλος Motor Oil απασχολούσε 2.808 εργαζόμενους.

 

 

 

 

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας