Μενού Ροή
Σήμερα η τιμολόγηση του ομολόγου ύψους 350 εκατ. ευρώ της Motor Oil - Οι εκτιμήσεις για το επιτόκιο

Ανοίγει εντός της ημέρας το βιβλίο προσφορών της Motor Oil για το ομόλογο πενταετούς διάρκειας, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τραπεζικές πηγές ο στόχος της έκδοσης είναι το επιτόκιο να κινηθεί μεταξύ 2,5-2,75%, ενώ η αυξημένη ζήτηση είναι πιθανόν να οδηγήσει το επιτόκιο κάτω από 2,25%. Οι ίδιες πηγές συμπληρώνουν ότι η έκδοση, θεωρείται καλυμμένη δεδομένου των μεγεθών της εταιρείας και του ιστορικού track record που διαθέτει στις διεθνείς αγορές.

Η εισηγμένη έχει στόχο την άντληση 350 εκατ. ευρώ τα οποία σε συνδυασμό με άλλα διαθέσιμα της εταιρείας, θα κατευθυνθούν στην αποπληρωμή ομολόγων της Motor Oil Finance (100% θυγατρικής της εταιρείας) λήξεως το 2022, και τα οποία είχαν αρκετά υψηλότερο κουπόνι, στο 3,25%, καθώς και στην πληρωμή των προμηθειών και των εξόδων που σχετίζονται με την νέα έκδοση.

Σημειώνεται πως η Citigroup Global Markets Europe AG, ως Γενική Συντονίστρια και Συνδιαχειρίστρια του βιβλίου προσφορών, διοργάνωσε για λογαριασμό της Motor Oil μία σειρά από εξ αποστάσεως συναντήσεις με επενδυτές που επενδύουν σε τίτλους σταθερού εισοδήματος στην Ευρώπη, και οι οποίες ξεκίνησαν την Δευτέρα, 5 Ιουλίου 2021.

Εκτός από την Citi, bookrunners της έκδοσης είναι οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες Alpha Bank, Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς, καθώς και οι Goldman Sachs, HSBC, ING, JP Morgan, Nomura και Optima.

H έκδοση έχει ήδη συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επενδυτών, ενώ ισχυρή ψήφος εμπιστοσύνης στις προοπτικές της Motor Oil έχει δώσει πρόσφατα η Goldman Sachs η οποία τοποθέτησε την εισηγμένη στα top picks της σε ό,τι αφορά σε trades του ανοίγματος της οικονομίας στην Ευρώπη.

Ανάλυση

Η Optima σε αναλυσή της εκτίμησε ότι ότι η μεταπανδημική ανάκαμψη της ζήτησης σε πετρέλαιο, αλλά και το σχέδιο μετάβασης σε ΑΠΕ, αναμένεται να οφελήσει τα μεγέθη της Motor Oil. Απεύθυνε πρόταση αγοράς της μετοχής της με τιμή στόχο τα 18 ευρώ. Όπως αναφέρει, σήμερα, ο τομέας της διύλισης αντιμετωπίζει μια πιο περίπλοκη κατάσταση που προκαλείται από την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, τους πιο αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση της Motor Oil αποκάλυψε τους τέσσερις πυλώνες της νέας στρατηγικής της για τη διατήρηση της μακροπρόθεσμης δημιουργίας ταμειακών ροών:

α) Συνεχής βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του διυλιστηρίου και επέκταση του φάσματος προϊόντων,

β) Επενδύσεις στην ηλεκτρονική κινητικότητα και προσαρμογή του λιανικού εμπορίου δίκτυο για νέες ανάγκες και τεχνολογίες πελατών,

\γ) Επενδύσεις σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας,

δ) Επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα και υδρογόνο.

Σύμφωνα με αυτήν τη στρατηγική, η Motor Oil θα ολοκληρώσει σύντομα ένα έργο αναβάθμισης διυλιστηρίου 300 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο εκτιμάται ότι θα προσθέσει περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ στα EBITDA. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση πετρελαίου βρίσκεται στο δρόμο για προ-πανδημικά επίπεδα, ανοίγοντας το δρόμο για την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης. Οι βασικές δραστηριότητες του Υπουργείου Οικονομικών φαίνεται ότι δημιουργούν πάνω από 1,0 δισεκατομμύρια ευρώ αθροιστικό όφελος για το 2022 - 2025, το οποίο θα επιτρέψει στην εταιρεία να συνεχίσει μια υγιή πολιτική μερισμάτων, να μειώσει το χρέος και να χρηματοδοτήσει νέα έργα. Συνολικά, η Optima θεωρεί ότι η Motor Oil θα παραμείνει μια σταθερή επενδυτική υπόθεση που συνδυάζει την τρέχουσα παραγωγή ταμειακών ροών βασικών δραστηριοτήτων με τις σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στο νέο ενεργειακό τοπίο.

Προβλέψεις

Η Optima προβλέπει ότι το 2021 το «προσαρμοσμένο» EBITDA θα διαμορφωθεί στα 407 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένο κατά 23% σε ετήσια βάση, ενώ εκτιμάται ότι τα κέρδη αποθέματος των 90 εκατομμυρίων ευρώ. Το «Προσαρμοσμένο» EBITDA εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 28% το 2022 και κατά 30% το 2023 στα 523 εκατ. ευρώ και 677 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Το καθαρό έσοδο προβλέπεται να αυξηθεί κατά 40% το 2022 και κατά 52% το 2023 σε 217 εκατομμύρια ευρώ και 330 εκατομμύρια ευρώ.  Το καθαρό χρέος του ομίλου εκτιμάται ότι θα μειωθεί από την κορυφή 1,4 δισ. Ευρώ το 2021 σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ το 2023.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας