Μενού Ροή
Το deal Intrakat-Ακτωρ-Το νέο σκηνικό στην κατασκευαστική αγορά

Στην τελική ευθεία βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, το mega deal για την πώληση του ιστορικού κατασκευαστικού βραχίονα Άκτωρ (θυγατρική της Ελλάκτωρ με ισχυρούς μετόχους το ολλανδικό fund Reggeborgh και τη Motor Oil), στην Intrakat των Δ. Μπάκο, Γ. Καϋμενάκη και Αλ. Εξάρχου.

Το τίμημα της εξαγοράς φέρεται να υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρουν πληροφορίες από πρόσωπα κοντά στις διαπραγματεύσεις και αφορά αποκλειστικά στην ΑΚΤΩΡ, δηλαδή τον κατασκευαστικό βραχίονα της Ελλάκτωρ.

Πηγές διέρρεαν το Σαββατοκύριακο πως οι δύο πλευρές έχουν προχωρήσει τις συζητήσεις μετά και την πρόταση της Intrakat για απόκτηση του κατασκευαστικού βραχίονα της Άκτωρ έναντι 220 εκ. ευρώ. Παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν τις επόμενες ημέρες να υπάρξουν κι επίσημες ανακοινώσεις για το κλείσιμο της επιχειρηματικής συμφωνίας.

Μετά την αποτυχημένη απόπειρα πώλησης της Άκτωρ στην κοινοπραξία Adamas Group-Wade Adams, η εταιρεία, με ανεκτέλεστο υπόλοιπο 2,8 δισ. ευρώ, τίθεται εκ νέου σε διαδικασία πώλησης, με τίμημα που ξεπερνά τα 215 εκατ. ευρώ από την Intrakat, η οποία επανέρχεται στη διεκδίκησή της. Παρότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας -εφόσον οριστικοποιηθεί- μένει να διευκρινιστούν, το παραπάνω τίμημα αφορά σύμφωνα με πληροφορίες εν μέρει μετρητά και εν μέρει ανάληψη δανειακών συμβάσεων και εγγυητικών επιστολών της Άκτωρ.

Στην παρούσα φάση, και σύμφωνα και με τις δύο πλευρές του deal, δεν προκύπτει συζήτηση για την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η οποία πέρα από τις υφιστάμενες συμβάσεις διεκδικεί την Αττική Οδό (χωρίς κατασκευαστικό αντικείμενο), αλλά και τον ΒΟΑΚ (με βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο). Για τη δεύτερη δε και μάλλον τελευταία μεγάλη παραχώρηση της περιόδου (1,2-1,5 δισ. ευρώ), κατά πληροφορίες η Άκτωρ Παραχωρήσεις έχει ήδη δημιουργήσει συμμαχία με έτερο ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο για τη διεκδίκηση της σύμβασης.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος κατασκευών στην Ελλάδα

Εφόσον ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις τότε η αγορά των κατασκευών θα οδηγηθεί σε περαιτέρω συγκέντρωση. Δημιουργείται ένας δεύτερος κατασκευαστικός πόλος (πίσω από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) με τις εταιρείες του, Intrakat και Άκτωρ να συγκεντρώνουν ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπων έργων της τάξης των 4 δισ. ευρώ, μπροστά από την ΑVAX και την Μυτιληναίος με χαρτοφυλάκια 2,2 δις, και περίπου 3 δισ. αντίστοιχα.

Η απόκτηση της Άκτωρ Κατασκευές, έρχεται να επιβεβαιώσει τις ανακοινώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Intrakat Αλέξανδρου Εξάρχου μετά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκ. ευρώ πως μέρος των κεφαλαίων θα διατεθούν για εξαγορές όπως επίσης και τις προθέσεις των μετόχων της κατασκευαστικής να χτίσουν έναν ισχυρό όμιλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η ελληνική αγορά των κατασκευών, λόγω και των πόρων χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που έχει εξασφαλίσει η χώρα, έχει μπροστά της μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης.

Πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ και του ΤΜΕΔΕ αποκάλυπτε πως την περίοδο 2022-2026 είναι δυνατόν να κινητοποιηθούν πόροι της τάξης των 27 δισ. ευρώ σε κατασκευαστικά έργα. Πόροι που προέρχονται από επιδοτήσεις και τραπεζικό δανεισμό.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας