Μενού Ροή
Βασίλης Ψάλτης: «Τις κρίσεις δεν πρέπει να τις βλέπουμε ως απειλές, αλλά ως ευκαιρίες αλλαγών»

O Βασίλης Ψάλτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Alpha Bank και ο Σωτήρης Νίκας, Επικεφαλής του Ελληνικού γραφείου του Bloomberg News, συνομίλησαν στο πλαίσιο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών πραγματοποιείται στους Δελφούς 6-9 Απριλίου και τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Μετά από 10 χρόνια κρίσης, 2 χρόνια πανδημίας και τώρα ο πόλεμος αναμφισβήτητα θα επηρεάσει και την ελληνική οικονομία. «Όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούμε, αλλά δεν πρέπει να βλέπουμε τις κρίσεις ως απειλές, αλλά ως ευκαιρίες αλλαγών».

Άμεσες επιπτώσεις θα είναι η αύξηση του κόστους δανεισμού, η πτώση της κερδοφορίας των τραπεζών, η επιβράδυνση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, αλλά και η πίεση που θα δεχθεί ο τομέας του τουρισμού, ως αποτέλεσμα της πίεσης των νοικοκυριών σε άλλα κράτη.

Η Ελλάδα θα στοχεύσει στην ανάκτηση της επενδυτικής της βαθμίδας, όταν θα υποχωρήσει αυτή η εύθραυστη κατάσταση, σημείωσε ο κ. Ψάλτης. «Βγήκαμε από την κρίση της πανδημίας με τη βοήθεια των τραπεζών, δεν πιστεύω ότι θα πάμε σε νέα κόκκινα δάνεια», συμπλήρωσε και τόνισε ότι «θα δοθούν τώρα νέες στοχευμένες βοήθειες που πρέπει οι τράπεζες να εκμεταλλευτούν.

«Μέσα στην πανδημία συσσωρεύτηκαν πάνω από 36 δις καταθέσεων που μπορούν να βοηθήσουν στη σημερινή κρίση», συμπλήρωσε. «Από πλευράς ποιότητας ενεργητικού και κερδοφορίας, οι τράπεζες έχουν γυρίσει σελίδα», ανέφερε ο κ. Ψάλτης. Τώρα που γυρίζουμε σε μία κανονικότητα, σημασία έχει η τραπεζική διαμεσολάβηση να βρεθεί στον πυρήνα, να υπάρξει μία μείωσης της έκθεσης σε κινδύνους. «Άλλωστε ο κόσμος άλλαξε με την πανδημία και περάσαμε στην περίοδο που επικρατεί το εμείς και όχι το εγώ», είπε χαρακτηριστικά.

«Στόχος μας στην τράπεζα είναι να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τα στελέχη μας να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ανάπτυξή μας», διευκρίνισε.

Το μοντέλο εργασίας άλλαξε, πρέπει τώρα να το ακολουθήσει μία νέα «ομπρέλα κουλτούρας», όπου στόχος να είναι η παροχή όσο το δυνατόν καλύτερων τραπεζικών υπηρεσιών. Ο τρόπος επίτευξης είναι η επένδυση στην εκπαίδευση των πελατών μας και των στελεχών μας, αλλά και να δείξουμε ότι έχουμε τη δυνατότητα να «διαβάσουμε τα σημεία των καιρών» και να δημιουργήσουμε τις τράπεζες της επόμενης δεκαετίας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας