Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Αυτοκίνητο: Οι χώρες με τις μεγαλύτερες και μικρότερες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη

Η Κύπρος είναι η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων. Ο μέσος όρος των εκπομπών είναι 145,8 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα /χλμ, πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 116,3 γρ/χλμ. Την ακολουθούν η Εσθονία με 142,6 γρ/χλμ, η Λετονία με 142,5 γρ/χλμ, η Βουλγαρία με 139,8 γρ/χλμ και η Σλοβακία με 139,2 γρ/χλμ.

Η Ελλάδα βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ με 119,7 γρ/χλμ. Οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων, η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας και η πώληση πολλών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου τα τελευταία χρόνια κατέβασαν αισθητά τον μέσο όρο, παρά το γεγονός ότι ο ελληνικός στόλος είναι από του πιο γερασμένους της Γηραιάς Ηπείρου.

Από την άλλη η Σουηδία έχει τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ(88,3 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ). Αυτό δείχνει την κουλτούρα των πολιτών να αγοράζουν αυτοκίνητο με βασικό κριτήριο τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, την μεγάλη ασφάλεια που παρέχουν στους δρόμους, αλλά και την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την ακολουθεί η Δανία (92,6 γρ/χλμ) και η Ολλανδία με 95,1 γρ/χλμ.

Η Νορβηγία είναι η χώρα πρότυπο για όλη την Ευρώπη, καθώς ο μέσος όρος των εκπομπών είναι μόλις 27,6 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ, καθώς η Νορβηγία διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εκεί ένα στα δύο οχήματα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια.

Λίγο πιο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (πλην της Ιταλίας και της Ισπανίας) κινούνται οι χώρες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων. Η Γερμανία για παράδειγμα έχει μέσο όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, 113,6 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ, η Γαλλία 108,6 γρ/χλμ, η Ιταλία 124,6 γρ/ χλμ και η Ισπανία 126,8 γρ/χλμ.

Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι μέχρι το 2030 ο μέσος όρος των εκπομπών να μειωθεί κατά 55%. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να αυξηθούν από την μία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και από την άλλη να εφαρμοστούν με επιτυχία τα νέα πρότυπα ρύπων Euro7.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Η ΕΕ χρειάζεται να επενδύσει σοβαρά στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ιδέα της Επιτροπής μάλιστα υποστηρίζεται από την πολωνική...

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6/VI, μαζί με την ηλεκτροκίνηση μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 80% έως το 2035...

ΑΠΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να αποκαλύψει τον επόμενο μήνα μέτρα για να βοηθήσει τον προβληματικό αιολικό τομέα της, αφού τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική...

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Την παράταση της ισχύος του Έκτακτου και Προσωρινού Πλαισίου Κρατικών Ενισχύσεων  της ΕΕ (Temporary Crisis and Transition Framework- TCTF) για τη στήριξη κλάδων της...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE