Μενού Ροή
Έρχεται ανώτατο όριο εκπομπών στα ολλανδικά αεροδρόμια

Οι εκπομπές CO2 στις πτήσεις θα υπόκεινται σε ανώτατα όρια από το 2025 ανάλογα με το αεροδρόμιο, ανακοίνωσε την Παρασκευή το ολλανδικό υπουργικό συμβούλιο, χωρίς ακόμη να διευκρινίσει ποια θα είναι αυτά.

Ο νόμος αποτελεί συνέχεια του «Μνημονίου Αεροπορίας 2020-2050», ενός μνημονίου του 2020, το οποίο καθόριζε το σχέδιο μέτρων για την επίτευξη αυξημένης βιωσιμότητας στον ολλανδικό αεροπορικό τομέα.

«Επί του παρόντος, δεν υπάρχει κανένα παγκόσμιο, ευρωπαϊκό ή εθνικό εργαλείο που να κατοχυρώνει νομικά τις εκπομπές CO2 των αερομεταφορών σε απόλυτους όρους. Το ανώτατο όριο CO2 παρέχει αυτή την δυνατότητα. Διασφαλίζει τους κλιματικούς στόχους για τις αερομεταφορές θέτοντας σαφή και εφαρμόσιμα όρια στις επιτρεπόμενες εκπομπές CO2, δημιουργώντας έτσι μια εγγύηση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων », δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Mark Harber σε επιστολή του προς το κοινοβούλιο.

«Οι στόχοι δεν είναι επί του παρόντος εφικτοί- χωρίς την εισαγωγή νομικού ανώτατου ορίου, υπάρχει κίνδυνος οι εκπομπές CO2 από τις αερομεταφορές να αποδειχθούν στην πράξη υψηλότερες από τις συμφωνηθείσες, με αποτέλεσμα να μην επιτευχθούν οι στόχοι του Μνημονίου για την αεροπορία», πρόσθεσε.

Το ανώτατο όριο θα εφαρμοστεί ξεχωριστά σε κάθε αεροδρόμιο της Ολλανδίας. Αυτή η μέθοδος εφαρμογής είχε αναδειχθεί ως η μόνη εφικτή δυνατότητα μετά από νομική αξιολόγηση και μελέτη επιπτώσεων που διενεργήθηκαν πριν από την ανακοίνωση του νόμου.

Ενώ το ακριβές ανώτατο όριο για κάθε αεροδρόμιο δεν έχει ακόμη καθοριστεί, ανακοινώθηκε ότι θα παραμείνει σταθερό για αρκετά χρόνια – πράγμα που σημαίνει ότι εάν ένα αεροδρόμιο υπερβεί το ανώτατο όριο ένα έτος, μπορεί να αντισταθμίσει τις υπερβολικές εκπομπές, ενώ το ανώτατο όριο παραμένει σταθερό.

«Κατά τον περαιτέρω σχεδιασμό ενός ανώτατου ορίου CO2, πρέπει επίσης να γίνει επιλογή του καταλληλότερου τρόπου παρακολούθησης και πρόβλεψης των εκπομπών CO2 . Αυτό θα περιλαμβάνει την εξέταση της πρότασης ReFuelEU Aviation από τη δέσμη μέτρων Fit for 55 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία περιλαμβάνει προτάσεις για λεπτομερή παρακολούθηση και αναφορά δεδομένων για τα καύσιμα (μεταξύ άλλων ανά αεροδρόμιο) και ένα μέτρο κατά του ανεφοδιασμού», πρόσθεσε ο Harber.

Το ανώτατο όριο προβλέπεται να εφαρμοστεί το 2025.

Πηγή: euractiv.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας