Μενού Ροή
"Ναυμαχία" εφοπλιστών Κομισιόν για τον φόρο άνθρακα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να προτείνει μια άνευ προηγουμένου αναθεώρηση στην αγορά άνθρακα αυτή την εβδομάδα, επιδιώκοντας για πρώτη φορά να βάλει έναν φόρο στις εκπομπές από τη ναυτιλία. Οι ανακοινώσεις της Κομισιόν που είναι προγραμματισμένες για αύριο Τετάρτη 14 Ιουλίου, έχουν προκαλέσει την ανησυχία της ναυτιλιακής κοινότητας.

Ο Lars Robert Pedersen, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της BIMCO, της μεγαλύτερης διεθνούς ναυτιλιακής ένωσης στον κόσμο, λέει ότι δεν είναι μυστικό ότι η βιομηχανία ανησυχεί για τα σχέδια της ΕΕ. «Υπάρχει μια περίεργη δυσπιστία στην Ευρώπη ότι τέτοιου είδους ενέργειες ασκούν πίεση» σε άλλες περιοχές για να κάνουν το ίδιο, είπε ο Pedersen στο CNBC μέσω τηλεφώνου. "Πιστεύω, ειλικρινά, ότι θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα." Υποστήριξε ότι η πρόταση «δεν ευνοεί» τη διεθνή πολιτική, θα αποτύχει να μειώσει τις περιφερειακές εκπομπές άνθρακα και τελικά να αφαιρέσει χρήματα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία όταν θα μπορούσε διαφορετικά να δαπανηθούν όλα αυτά τα χρήματα για τη μείωση των εκπομπών του στόλου.

Είναι φοροεισπρακτικό μέτρο

«Είναι φορολογία. Βοηθάει τίποτα σε ό, τι αφορά τον άνθρακα; Δεν το νομίζω. Μοιάζει περισσότερο με μια προσπάθεια συλλογής χρημάτων - και έτσι να είναι, "συνέχισε ο Pedersen. «Η Ευρώπη αποφασίζει τι αποφασίζει η Ευρώπη και δεν μπορείτε να κάνετε πολλά για αυτό, υποθέτω, εκτός από το να επισημάνετε ότι μπορεί να μην είναι ο πιο κατάλληλος τρόπος για τη μείωση των εκπομπών.»

Τα σχόλιά του έρχονται λίγο μετά τη μεταφορά και το περιβάλλον, έναν ευρωπαϊκό μη κερδοσκοπικό οργανισμό, που φέρεται να έλαβε μια διαρροή πρόταση για ένα σχέδιο του πρώτου νόμου που απαιτεί από τα πλοία να στραφούν προοδευτικά σε βιώσιμα καύσιμα πλοίων.

Ένας εκπρόσωπος της επιτροπής αρνήθηκε να σχολιάσει το σχέδιο πρότασης. Η ΕΕ δήλωσε ότι η δράση για την αντιμετώπιση των διεθνών εκπομπών της ΕΕ από τη ναυσιπλοΐα και την αεροπορία είναι «επείγουσα ανάγκη» και οι πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση αυτών των τομέων θα σχεδιαστούν για να ενισχύσουν την παραγωγή και την υιοθέτηση βιώσιμων αεροπορικών και θαλάσσιων καυσίμων.

«Μια περιβαλλοντική καταστροφή»

Η ναυτιλία, η οποία είναι υπεύθυνη για περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, θεωρείται ως μια σχετικά δύσκολη βιομηχανία για την αποξήρανση του άνθρακα, επειδή τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα δεν είναι ευρέως διαθέσιμα στην απαιτούμενη κλίμακα.

Η Soren Toft, διευθύνων σύμβουλος της Μεσογειακής Ναυτιλιακής Εταιρείας, του δεύτερου μεγαλύτερου μεταφορέα εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, επέκρινε επίσης την πρόταση της ΕΕ. Μιλώντας στους The Financial Times τον περασμένο μήνα, ο Toft προειδοποίησε ότι οι προτάσεις θα είχαν το αντίθετο αποτέλεσμα των προθέσεων τους εάν δεν υπήρχαν άμεσα διαθέσιμα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, δεν είναι μόνο η ναυτιλιακή βιομηχανία που έχει εκφράσει αντίθεση στα σχέδια της ΕΕ.

Η Transport & Environment χαρακτήρισε το σχέδιο της πρότασης της επιτροπής ως «περιβαλλοντική καταστροφή», υποστηρίζοντας ότι η πολιτική δεν ενθαρρύνει τις επενδύσεις σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα όπως το ανανεώσιμο υδρογόνο και η αμμωνία. Αντίθετα, υποστηρίζει ότι η πρόταση προωθεί το υγροποιημένο φυσικό αέριο και τα «αμφίβολα» βιοκαύσιμα ως εναλλακτική λύση για το μαζούτ πλοίων. "Δεν είναι πολύ αργά για να σώσουμε την πρώτη πράσινη εντολή για τα καύσιμα αποστολής στον κόσμο", δήλωσε η Delphine Gozillon, αξιωματικός της ναυτιλιακής πολιτικής στο Transport & Environment. «Το τρέχον προσχέδιο τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά καύσιμα έναντι πολύ φθηνότερων ρυπογόνων καυσίμων, δίνοντάς τους καθόλου την ευκαιρία να ανταγωνιστούν την τιμή. Η ΕΕ θα πρέπει να αναθεωρήσει το σχέδιο ώστε να συμπεριλάβει εντολή για τα ηλεκτρονικά καύσιμα και να τα καταστήσει πιο ελκυστικά ως προς το κόστος μέσω υπερπιστώσεων. "

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας