Connect with us

Αναζήτηση στο energymag.gr...

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ξεσηκωμός ναυτιλιακών, αεροπορικών και, αυτοκινητοβιομηχανιών για τις προτάσεις της Κομισιόν για το κλίμα

Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνουν οι αντιδράσεις των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων που πλήττονται από τις χτεσινές ανακοινώσεις της Κομισιόν στο πλαίσιο του προγράμματος fit for 55. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι αεροπορικές εταιρείες και οι βαριές βιομηχανίες άκουσαν με έκπληξη ότι σταματά de facto η ταξινόμηση νέων αυτοκινήτων ντίζελ και βενζίνης, προφανώς και υβριδικών, από το 2035. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές και οι ναυτιλιακές άκουσαν ότι από το 2026 θα πρέπει να πληρώνουν για τους ρύπους που παράγουν.

Όλοι αυτοί άρχισαν ήδη να πιέζουν μέσω των κυβερνήσεων που βρίσκονται οι έδρες τους προκειμένου να αποτραπούν τα σχέδια της Κομισιόν. Ενώ οι αντιδράσεις είχαν ξεκινήσει και εντός του κολλεγίου των επιτρόπων, καθώς όπως ο Γιοχάνες Χαν, διαχώρισαν ανοιχτά την θέση τους από το εγχείρημα.

Αντιδράσεις ναυτιλίας

Η επισημοποίηση των προτάσεων της προκάλεσαν αναταραχή στην ναυτιλία. Η επέκταση του συστήματος εμπορίας άνθρακα σε όλα τα ταξίδια εντός της ΕΕ και το 50% όλων των ταξιδιών προς ή από χώρες εκτός του μπλοκ, θεωρείται ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, υποστήριξε ότι οι προτάσεις έχουν καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα για χάρη της οικονομικής ανάκαμψης από την πανδημία.

Η απάντηση ήταν πιο ισορροπημένη από τη Maersk, τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο. Ο Simon Bergulf, διευθυντής ρυθμιστικών υποθέσεων στο Maersk, δήλωσε ότι το πλαίσιο ήταν «σωστό ως ιδέα», αλλά απειλεί να να αποξενώσει χώρες εκτός ΕΕ.

Ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία

Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, η δεύτερη μεγαλύτερη στην ΕΕ μετά τη Γερμανία, δήλωσε ότι στον τομέας έτυχε μιας δυσμενούς μεταχείρισης. Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες η ισπανική κυβέρνηση επανεξατάζει την θέση της.

Στην Γερμανία μια ομάδα λόμπι κατασκευαστών αυτοκινήτων, δήλωσε ότι τα μέτρα αντιστρατεύονται στην καινοτομία. Επισημαίνουν ότι είναι «σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί» για τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen στην Ευρώπη, η οποία επενδύει 35 δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα, χαιρέτισε το πακέτο.

Οι αεροπορικές

Στον κλάδο των αερομεταφορών, η Lufthansa συμφώνησε ότι η φιλόδοξη προστασία του κλίματος και η τιμή του άνθρακα ήταν «σωστή και ουσιαστική», φτάνει να μην δημιουργήσει θέματα ανταγωνισμού με τις αεροπορικές εκτός Ευρώπης. Πρόσθεσε δε ότι ο συνδυασμός σταδιακής κατάργησης των εκπτώσεων άνθρακα, και ενός φόρου κηροζίνης θα προκαλέσει προβλήματα στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

Ο επικεφαλής της Iata, του παγκόσμιου εμπορικού ομίλου αεροπορίας, ήταν πιο έντονος. Ο Willie Walsh, πρώην διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αεροπορικών εταιρειών IAG, κατηγόρησε τις Βρυξέλλες για «δικό της στόχο» σχετικά με τα σχέδια φορολόγησης των καυσίμων αεριωθούμενων καυσίμων. «Το να κάνουμε τα καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών πιο ακριβά μέσω των φόρων δεν θα επιταχύνει την χρήση καυσίμων φιλικών στο περιβάλλον.

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός εμπορίου αεροπορίας, A4E,  αναφέρει ότι τα μέτρα θα κάνουν την πτήση ακριβότερη για τους επιβάτες.

Σε άλλο κλάδο αυτόν του τσιμέντο, ο Cedric de Meeus, Αντιπρόεδρος Δημοσίων Υποθέσεων στο Holcim, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς τσιμέντου στην Ευρώπη, υποστήριξε ότι η σταδιακή κατάργηση των πιστώσεων άνθρακα για τη βιομηχανία έπρεπε να γίνει προσεκτικά. “Δεν θέλετε ένα οικονομικό σοκ που δεν μπορεί να αντέξει κανένας βιομηχανικός τομέας.”

Ευρωπαίοι παραγωγοί μετάλλων συμμετείχαν επίσης στην έκκληση για μεγαλύτερη προστασία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Χάλυβα δήλωσε ότι η σταδιακή κατάργηση των δωρεάν επιχορηγήσεων άνθρακα θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος και θα μειώσει τους χρηματοοικονομικούς πόρους που είναι διαθέσιμοι για επενδύσεις σε τεχνολογίες απαλλαγής άνθρακα μεσοπρόθεσμα.

Η Tata Steel συμφωνεί ότι το νέο πλαίσιο θα οδηγήσει σε αύξηση του λειτουργικού κόστους. “Ωστόσο, αναγνωρίζουμε επίσης τα μέτρα για τη στήριξη της μετάβασής μας στο διοξείδιο του άνθρακα.”

 

Διαβάστε επίσης

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Μεγάλη αγωνία για τις επόμενες μέρες,, όταν και οι θερμοκρασίες εκτιμάται ότι θα ανέβουν περαιτέρω έβγαλε η έκτακτη σύσκεψη υπό τον Υπουργό Περιβάλλοντος και...

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Σε παιχνίδι των αριθμών και μάλιστα για πολύ δυνατούς λύτες εξελίσσονται οι δύο κρίσιμες αποκρατικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον ενεργειακό τομέα, αυτή του...

ΑΠΕ

Απόλυτα ενδεικτικά των όσων ραγδαία αναπτύσσονται στον τομέα της αιολικής ενέργειας είναι τα αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου που ανακοίνωσε ο κολοσσός στην κατασκευή μονάδων, Siemens...

ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Ο διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού κολοσσού υποδομής Snam παρουσίασε την Παρασκευή ένα όραμα για το μέλλον του υδρογόνου, λέγοντας ότι η «ομορφιά» του είναι...

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ #LIVE

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ #LIVE