Μενού Ροή
Με ρήτρα αειφορίας το ομόλογο των 300 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Στις αγορές ξαναβγαίνει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα στο Δεκέμβριο, καθώς θα προχωρήσει στην έκδοση ομολόγου έως 300 εκατ. ευρώ, με στόχο να χρηματοδοτήσει το τεράστιο επενδυτικό πρόγραμμα.

Το νέο ομόλογο θα έχει «πράσινα» χαρακτηριστικά (sustainable bond), ενώ θα διέπεται και από ρήτρα αειφορίας, δηλαδή θα είναι συνδεδεμένο με τους κανόνες του ESG (Κοινωνία, Περιβάλλον, Εταιρική διακυβέρνηση).

Η εταιρεία δηλαδή θα αναλάβει έναντι των επενδυτών που θα επενδύσουν στο ομόλογο, συγκεκριμένες υποχρεώσεις πάνω στα θέματα κυρίως των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Αυτή η έκδοση όπως και όλες οι κινήσεις του ομίλου την τελευταία διετία αντικατοπτρίζουν την προσήλωση της εταιρείας στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, και περιβάλλοντος.

Οι διαδικασίες της έκδοσης του εν λόγω ομολόγου θα κινηθούν με ταχείς ρυθμούς, καθώς έως τις 20 Δεκεμβρίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξαναβγαίνει στις αγορές περίπου 18 μήνες μετά την προηγούμενη μεγάλη έκδοση που έκανε τον Ιούλιο του 2020, όταν με 7ετές ομόλογο άντλησε 500 εκατ. ευρώ. Τότε το κουπόνι κλείδωσε στο 2,75%, ενώ οι προσφορές είχαν ανέλθει στα 700 εκατ. ευρώ.

Σε εκείνη την έκδοση είχε συμμετάσχει με επένδυση 57,5 εκατ. ευρώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Τα μεγάλα projects, οι επενδύσεις και το ανεκτέλεστο

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο έργων που προσεγγίζει τα 3 δισ. ευρώ, πολλά εκ των οποίων είναι αυτοχρηματοδοτούμενα, όπως η Εγνατία, οπότε έχει πολύ μεγάλες χρηματοδοτικές ανάγκες.

Πλην της Εγνατίας – που είναι ένα τεράστιο έργο – ο όμιλος έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό του έργα όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη και το Καζίνο στο Ελληνικό, έργα που αντίστοιχά τους δεν λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα.

Ο όμιλος έχει ισχυρή συμμετοχή σε κορυφαία projects με αιχμή την ενέργεια και τα απορρίμματα, ενώ μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κυριαρχεί στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, όντας ο μεγαλύτερος ελληνικός όμιλος ΑΠΕ και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα ΑΠΕ στην Ελλάδα.

Οι ΑΠΕ και οι μεγάλες συνεργασίες με Τιτάν – Motor Oil

Σε ό,τι αφορά τις ΑΠΕ, στόχος του ομίλου είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να έχει συνολική εγκατεστημένη ισχύ (αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκά πάρκα και συστήματα αποθήκευσης) περί τα 3.000 MW, ενώ θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο ενεργειακών υποδομών συνολικής ισχύος περίπου 4,5 GW.

Παράλληλα, στο πλαίσιο των ισχυρών συμμαχιών που συνάπτει ο όμιλος, «παντρεύοντας» εξειδικεύσεις, ικανότητες και πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη, είναι και η συμφωνία που σύναψε με τους κύριους μετόχους του ομίλου ΤΙΤΑΝ, τις οικογένειες Παπαλεξόπουλου – Κανελλόπουλου για projects διαχείρισης απορριμμάτων.

 Πρόσφατα ανακοινώθηκε σύμπλευση με στόχο τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς για τις ΣΔΙΤ Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) στην Αττική και στην Κεντρική Μακεδονία.

Η κοινοπραξία κατέθεσε επιστολές εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην Α’ φάση των διαγωνισμών για τις ΜΕΑ του Κεντρικού Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Αττικής, του Πάρκου Κυκλικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και του Δυτικού Τομέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Συνάμα, μέσα στο 2022 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή που δημιουργεί από κοινού (50-50) με τον όμιλο Motor Oil. Ο λόγος για το νέο υπερσύγχρονο Αεριοστροβιλικό Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, εγκατεστημένης μεικτής ισχύος 877 MW, στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.

Ένα σημαντικό deal που η αξία του θα ανέλθει στα 375 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής και 100 κατά την περίοδο λειτουργίας.

Μια σύμπραξη δύο εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων της χώρας η συνεργασία των οποίων είναι κορυφαίας ουσιαστικής αλλά και σημειολογικής αξίας, σε μια συγκυρία που ο ενεργειακός χάρτης στην Ελλάδα μεταβάλλεται και «χτίζεται» το νέο status quo που θα οδηγήσει τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.

Στόχος είναι η εμπορική λειτουργία της μονάδας να ξεκινήσει στις αρχές του 2024, ενώ τις εργασίες κατασκευής θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Η τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού που έχει επιλεγεί για το Σταθμό είναι η πλέον σύγχρονη και θα οδηγήσει σε πολύ υψηλούς βαθμούς συνολικής καθαρής απόδοσης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Διαβάστε ακόμη

Άρθρα κατηγορίας