Μια σημαντική καινοτομία έρχεται από την Ιαπωνία με την υιοθέτηση της μεθανόλης και τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων σε ένα πλοίο τύπου VLCC. Οι ενσωματωμένες τεχνολογίες αυτού του έργου προέρχονται από μια κοινοπραξία των Idemitsu Tanker Co. Ltd., IINO Kaiun Kaisha Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) και Nihon Shipyard Co. Ltd. Το VLCC αυτό ανήκει στην κατηγορία Malacca Max, γεγονός που θα του επιτρέπει τη διέλευση από το Στενό της Μαλάκκα, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο της κατηγορίας του.
Το εν λόγω VLCC, συνολικού μήκους 339,5 μ., θα είναι εξοπλισμένο με μια γεννήτρια στον άξονα, έτσι ώστε η περιστροφική κίνηση του κύριου άξονα του πλοίου να μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, αντικαθιστώντας την ανάγκη λειτουργίας πολλών γεννητριών. Ακόμα, θα λειτουργεί με κινητήρα διπλού καυσίμου, ο οποίος μπορεί να τροφοδοτείται τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Με τη χρήση της μεθανόλης, αναμένεται να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) του πλοίου έως και 15% σε σύγκριση με τις εκπομπές των συμβατικών καυσίμων.
Προαιρετικά, το VLCC θα μπορεί να εξοπλιστεί με ένα βοηθητικό σύστημα πρόωσης που εκμεταλλεύεται την αιολική ενέργεια, τύπου Rotor Sail. Με τον συνδυασμό της γεννήτριας άξονα, της κύριας μηχανής διπλού καυσίμου και της δυνατότητας αιολικής πρόωσης, το πλοίο στοχεύει σε συνολική μείωση εκπομπών CO₂ άνω του 40% σε σχέση με την αναφορά του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI). Το αποτέλεσμα αυτό ξεπερνά τις απαιτήσεις της Φάσης 3 του EEDI, η οποία θα ισχύσει από το 2025.
Πηγή: Ναυτικά Χρονικά