Συμφωνία με τον γερμανικό όμιλο RWE υπέγραψε η TotalEnergies στο πλαίσιο της φιλοδοξίας της για την απαλλαγή από τον άνθρακα στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια της, σε ένα από τα μεγαλύτερα deals του κλάδου.
H συμφωνία προβλέπει την προμήθεια 30.000 τόνων πράσινου υδρογόνου ετησίως στο γερμανικό διυλιστήριο Leuna για 15 χρόνια, ξεκινώντας από το 2030.
Το πράσινο υδρογόνο θα παραχθεί από ηλεκτρολύτη 300 MW, που θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί από την RWE στην πόλη Λίνγκεν και η αποθήκευσή του θα παρέχεται τοπικά. Η συμφωνία προβλέπει ότι το πράσινο υδρογόνο θα μεταφερθεί μέσω ενός αγωγού 600 χλμ. στις πύλες του διυλιστηρίου και θα αποτρέψει την εκπομπή περίπου 300.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα από την περιοχή.
«Ανυπομονούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω τη συνεργασία μας με την RWE, τον συνεργάτη μας σε αρκετά έργα αιολικής ενέργειας ανοικτής θαλάσσης στη Γερμανία και στην Ολλανδία. Αυτή η μακροπρόθεσμη συμφωνία για πράσινο υδρογόνο αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο διυλιστήριο Λένα. Αυτό θα καταστεί δυνατό χάρη στην ολοκλήρωση της βασικής υποδομής αγωγών υδρογόνου από τις γερμανικές αρχές και στην αποτελεσματική υποστήριξή τους σε χρήστες πράσινου υδρογόνου όπως το διυλιστήριο Leuna», δήλωσε ο Πάτρικ Πουγιανέ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TotalEnergies.
Ο Μάρκους Κρέμπερ, διευθύνων σύμβουλος της RWE, δήλωσε από την πλευρά του: «Είμαστε περήφανοι που εξασφαλίσαμε τη πρώτη μακροπρόθεσμη συμφωνία απορρόφησης πράσινου υδρογόνου αυτού του μεγέθους με την TotalEnergies στη Γερμανία. Έξι μήνες μετά την απόφαση επένδυσης για την κατασκευή του εργοστασίου ηλεκτρόλυσης 300 MW στη Λίνγκεν, έχουμε εξασφαλίσει έναν σημαντικό “πελάτη” με την TotalEnergies. Αυτό δείχνει ότι το υδρογόνο λειτουργεί όταν υπάρχουν τα σωστά κίνητρα για τους πελάτες».
Η TotalEnergies δεσμεύεται να μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα της παραγωγής, μετατροπής και προμήθειας ενέργειας στους πελάτες της. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω χρήσης υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την απανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών της διυλιστηρίων, μια κίνηση που αναμένεται να βοηθήσει στη μείωση των ετήσιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου τρία εκατ. τόνους μέχρι το 2030.